Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#894180
Hoi,

Zojuist voor de eerste keer kipkarkas gevoerd. Een halve kip (van de lidl)zonder de poten en de vleugeltjes en ik had er een paar kleine stukjes filet afgesneden. Hebben we zelf opgegeten.

Alles bij elkaar toch een heel groot stuk, vond ik,  ik had dan ook verwacht dat ie er wel even mee bezig zou zijn. Niet dus......
In no-time in z'n geheel naar binnen gewerkt :o.

Ik had het natuurlijk vast moeten houden!  :-[
Maareh... een beetje ongerust ben ik nu wel, kan ik nu problemen verwachten met de vertering? Vleugeltjes en nekjes gaan goed, maar dit was toch wel ff iets groter. (ik ben hier echt nog heel mutsig in....)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#894192
hij zal toch wel wat geknaagt hebben want zo te horen was het een flink karkas.
En neem aan dat er nog flink wat vlees aan vast zat.
Zal allemaal wel los lopen hoor!!!
Het enig wat ze hier doen als ze niet goed gekauwd hebben dan gooien ze het eruit en beginnen weer vrolijk opnieuw.
ellen
Door pallas
#894196
over het algemeen zijn karkassen nog zachter dan vleugels en pootjes. Die van de lidl zijn heel zacht dus het gaat vast goed :)
Door Cindy de Wolf
#894211
Als je hondje al goed nekken en vleugeltjes eet hoef je geen problemen te verwachten, zeer zeker niet als het goed bevleesd was. Ook hier sta ik nog weleens te kijken van hoe snel ze iets op hebben en dan zeg ik weleens; jongens jullie mogen er wel iets langer over doen dan heb ik ook nog wat eer van mijn werk! Ik ben langer bezig met verpakken e.d. dan dat zij het naar binnen werken.
Door Juul
#894216
ik hoop het maar! Toen ik zag dat ie zo snel ging wilde ik het nog vastpakken, maar toen had ie natuurlijk helemaal haast.

gr. Juul
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#894359
en is goed gegaan zeker!!!!
Heb ook eens een poging gedaan iets uit een bekkie te pakken en toen slikte ze het ook gewoon door, stom van me.
Tegenwoordig als ik iets wil afpakken dan ruil ik met ze bv voor een pensstaafje of een stukje kaas, geheid dat ze het dan los laten.
ellen
Door Juul
#894433
Ja hoor, goed gegaan volgens mij. Hij heeft niet gekotst. Hij ontlastte vanmorgen wel in kleinere beetjes, maar niet met pijn ofzo. Vanav houdt ik het karkasje wel vast.

Groetjes Juul
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#894439
kijk je uit voor je vingers!!!!!!
anders mep je toch een paar keer op het karkas als je het niet zo prettig vind.
ellen
Door Juul
#894449
mmm, ja..... doe ik. Heb pas z'n hele rits echte tanden eens bekeken! indrukwekkend verschil met die spitse melktandjes. :o
Een hamertje is misschien zo stom nog niet!

Gr. Juul
Door Nynke
#894622
Juul, ik heb een vleeshamertje gekocht bij de Ikea, € 7.50. Hardstikke handig, als je een beetje kracht zet. Doe het wel buiten i.v.m. de spetters !! :D
Door Juul
#894868
hoi nynke,

goeie tip, thanx.

Ik ga voorlopig ook nog wel alles plat slaan, want bij goed uitpluizen kwam ik toch nog stukjes bot tegen. (van vleugeltjes denk ik). En ook nog een heel stuk hoef. Dat was afval van de smid van al een hele tijd geleden, tussen de mest en dus tussen de struiken bij de stal terecht gekomen. Ik zag 'm daar wel mee lopen van de week, maar ja, pak dat dan maar eens af. Ik dacht dat dat ook wel zou verteren, mooi niet dus. Voorlopig dus ook maar even niet mee naar de stal, tot ik het zaakje ondergespit heb. (nog meer werk, zat ik echt op te wachten!!!:nono2:

Heb vanmiddag de andere helft van het karkas maar in het keukenmachientje gedaan, maar dat is dus niet zo goed voor het mes  :doh:
Door Nynke
#894971
Heb vanmiddag de andere helft van het karkas maar in het keukenmachientje gedaan, maar dat is dus niet zo goed voor het mes   
Nee, dat geloof ik ook niet Juul, hoewel er mensen zijn die karkassen wel malen (voor de pups bijvoorbeeld)  maar wel met een mes met grote gaten geloof ik  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door