Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door @corine
#889931
Heeft iemand wel eens de panklare schapenstukjes van het IC aan haar hond gegeven?
Ik ben gisteren mijn bestelling wezen halen bij het IC en heb voor de eerste keer schapenstukjes besteld. Nu blijkt daar dus ook bot in te zitten, best wel scherpe stukjes ook. Vind het best wel eng om te geven. Heeft iemand ervaring ermee?
Door Drijver
#889932
Ik heb ze een keer besteld en doe het dus niet meer. Er zit erg veel bot in. Kleine stukjes en knetterhard. Het is er niet goed uit te snijden en dus hou je relatief weinig vlees over als het verwijderd is. (Zo zag mijn portie er tenminste uit).
Ik heb geprobeerd het de honden te laten eten maar vond het te eng.
Door judith1967
#889997
vanaalst schreef: ook eens gekocht met het idee van dat ik dan het vlees eruit snij.
was inderdaad geen doen en de botten giga hard.
ellen
Ja hier idem dito.
Mijn man heeft het werk gedaan,maar het vlees wat ervan overbleef was erg weinig.
Door Nynke
#890030
Dat had ik met hertenstukjes, ook van het IC. Ook knetterhard bot wat ik eruit gesneden heb. Schapenstukjes heb ik nog nooit geprobeerd, misschien kun je er goulash van maken ::) ::)
Door DaisyD
#892032
IK heb ze dus gegeven aan mijn rottie. Toen voor de tweede keer een stuk bot om haar kiezen zat geklemd en ze  's nachts een stuk bot uitspuwde heb ik besloten het niet meer te kopen/geven.
er zitten vooral veel scherpe T-bones tussen die overal aan blijven haken. Vooral voor schrokkers is het gevaarlijk.

Af en toe koop ik een hele schapenbout, neem zelf het lekkerste deel van de bout en Daisy mag zich vermaken met het heupgewricht en de moeilijke stukjes vlees. Doordat het een geheel is kan ze haar kiezen er beter omheen krijgen voor het betere knaagwerk. Is ze teminste een uurtje of anderhalf zoet.
Door Laura2004
#892800
Die geitstukjes en schapenstukjes van IC zijn ongeschikt om te geven, ze bestaan voornamelijk uit dragende delen, die zijn dus veel te hard en kunnen de tanden van je hond behoorlijk beschadigen weet ik uit ervaring. Niet geven dus!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door