Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#982725
Minna schreef: Nou volgens mij is elke muisje euthanaseren ook geen optie, plus na euthanasie is het vlees dacht ik niet meer geschikt voor (dierlijke) consumptie.
nee lijkt me idd geen optie  ::)
Hoe diervriendelijk denk je dat kippen, koeien en varkens etc aan hun einde komen? Dat is nog tig keer erger, door vervoer, uitladen bij slachthuis etc. En dat lukt ook niet altijd in een klap.
Nee dat gaat er ook niet bepaald diervriendelijk aan toe. Maar dat vind ik geen reden om dan maar zelf in je schuurt de muizen tegen de tafel te slaan. Er wordt nl. geen kip of koe minder om geslacht. ALs je een dier houdt zul je het te eten moeten geven, maar er blijft zoveel "afval" over van al die kippen en koeien etc die jij noemt, dat onze honden/katten daar heel goed van kunnen leven, zonder dat er een dier extra voor gedood moet worden.
Door evds
#997225
Als je (kleine) dieren diervriendelijk wil doden zou je kunnen overwegen om ze eerst te verdoven met CO2-gas. Zeker bij muizen gaat dat heel gemakkelijk door ze in een afgesloten hokje te zetten waarin je het gas dan laat lopen. Ze worden bewusteloos waana je ze de kop kan afsnijden, of nek breken of zo.

Flessen CO2 gas kan je kopen. Voor kleine hoeveelheden schijnt er een slagroomspuit drukgas flesje op de markt te zijn. Ideaal voor muizen lijkt me. Er worden trouwens meer dieren met CO2 verdoofd alvorens ze worden geslacht(bijvoobeeld biggen).
Door *Robin*
#998321
@ Pike
ieder zijn eigen mening natuurlijk.
had je liever gewild dat ik muizen van de groothandel koop die met 80 op een klein klutje zitten? die worden hoe dan ook toch geslacht voor de dierentuinen en roofvogelhouders... ::) ik biedt mijn muizen tenminste nog een fijn leven met niet te veel op een klutje en gezond vers voedsel en speeltjes...
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1041026
Om even op de eerste vraag antwoord te geven; "hoe ver ga je voor je huisdieren met BARF vraag ik me de laatste tijd af."

We zijn inmiddels zo ver dat we geen nee zeggen tegen de buurman die een paar jonge haantjes te veel heeft.  ;) :)

Toen ik begon met barf moest ik heel erg wennen aan al dat vlees in z'n oorspronkelijke vorm.  ;)  Nu ik een poosje bezig ben merk ik dat het steeds makkelijker wordt.  Ontleden; knippen; porties verdelen gaat fluitend.  :D

Nu moet Moyra nog overstag, want die eet liever een plofkip uit de diepvries van de supermarkt dan een jong haantje dat z'n hele leven lekker buiten gescharreld heeft. Met lange tanden wordt het naar binnen gewerkt.  >:( ;D  Tristan maakt het niet uit; die eet alles.  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door