Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#955499
Edelgrijsje schreef: Nou, die waren best aan de maat, ongeveer 11 cm....

Maar ook goed nieuws, ons konijn heeft 2 jongen gekregen vannacht :), nou, die kan ik best wel kwijt denk ik  ;) en dan niet aan de honden natuurlijk :o
Die krijgen toch maar liever vreemde konijnen :-[ ;D
Ja, die je nog geen naam hebt gegeven ;D
Door Edelgrijsje
#955637
;D ;DWhahaha,  Ja, gek eigenlijk hè ::)  maar ja, mijn konijnen hebben ook geen namen hoor ;) We hebben het altijd over , die witte of het mannetje of die bruine :D Maar nu wordt het lastig, ze zien er net als papa uit ::)

Maar 100% garantie kan ik de kleintjes niet geven hoor... :P maar dan groeien ze wel lekker buiten in een grote ren op, met goed voer en lekkere hapjes tussendoor :D

blah, ik moet er ff niet aan denken nog :-\ :-\ :-\ :-[ :-[ :-[
Door *Robin*
#955806
ik vind muizen inkopen te duur worden daarom ga ik ze zelf fokken.

Stel nou dat een kilo bloemkool in de winkel straks ook 24 euro kost dan zal ik toch echt wel een volkstuintje aanschaffen en me eigen bloemkool verbouwen want dat is echt te gek. (en dat vind ik van muizen ook)

dus ik zou het voor mezelf net zo doen als het te duur is, net als voor m'n katten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#955909
*Robin* schreef: ik vind muizen inkopen te duur worden daarom ga ik ze zelf fokken.

Stel nou dat een kilo bloemkool in de winkel straks ook 24 euro kost dan zal ik toch echt wel een volkstuintje aanschaffen en me eigen bloemkool verbouwen want dat is echt te gek. (en dat vind ik van muizen ook)

dus ik zou het voor mezelf net zo doen als het te duur is, net als voor m'n katten.
Ja maar, iets zegt mij dat een bloemkool slachten op wat minder emotionele tegenstand gaat stuiten :-\ ;D
Door Edelgrijsje
#955939
Haha, ja, dat is het nou net. Met het fokken heb ik geen problemen , maar het doodmaken wel. Gelukkig maken mijn katten de muizen zelf wel soldaat ;) Het stikt er hier van, elke ochtend vind ik er wel een paar, ze eten ze niet eens allemaal op ??? ;D

Maar aan de andere kant moeten we ook niet zo meuten vind ik 8) Als je sommige mensen verteld dat je bepaade dingen voert als bv een vissenkop, staan ze al te griezelen, nou daar kan ik niet goed tegen hoor :-X
Door *Robin*
#955961
Angelique schreef: Ja maar, iets zegt mij dat een bloemkool slachten op wat minder emotionele tegenstand gaat stuiten :-\ ;D
Whahaha! :D ja daar heb je gelijk in maar dat is iets wat ik wel kan leren ;)
Daar ontwikkel je vanzelf een "knopje" voor wat je omzet als je ze dood maakt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#955972
*Robin* schreef: Whahaha! :D ja daar heb je gelijk in maar dat is iets wat ik wel kan leren ;)
Daar ontwikkel je vanzelf een "knopje" voor wat je omzet als je ze dood maakt.
OKé, ik ga zo vast oefenen op mijn broccoli ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#955974
Edelgrijsje schreef: Haha, ja, dat is het nou net. Met het fokken heb ik geen problemen , maar het doodmaken wel. Gelukkig maken mijn katten de muizen zelf wel soldaat ;) Het stikt er hier van, elke ochtend vind ik er wel een paar, ze eten ze niet eens allemaal op ??? ;D

Maar aan de andere kant moeten we ook niet zo meuten vind ik 8) Als je sommige mensen verteld dat je bepaade dingen voert als bv een vissenkop, staan ze al te griezelen, nou daar kan ik niet goed tegen hoor :-X
Tuurlijk zijn er mensen die alles vies en eng vinden, maar het gaat me nou net iets te ver om "niet zelf willen slachten" onder "meuten" weg te schrijven.
Door Edelgrijsje
#956022
OOO, nee,dat bedoelde ik hier ook niet mee hoor :-[ ;D
Ik bedoelde echt de mensen die een vissenkop al eng vinden of een stukje lever :P vinden.

Nee, ik ben ook geen held in dieren doodmaken, dat zijn wel wat stappen verder :-\
Dan houd ik het ook bij m`n broccoli ;D

sorry , dat je het verkeerd opvatte :-[ heb het een beetje knullig verwoord.
Laatst gewijzigd door Edelgrijsje op do 24 apr 2008, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#956045
Edelgrijsje schreef: OOO, nee,dat bedoelde ik hier ook niet mee hoor :-[ ;D
Ik bedoelde echt de mensen die een vissenkop al eng vinden of een stukje lever :P vinden.

Nee, ik ben ook geen held in dieren doodmaken, dat zijn wel wat stappen verder :-\
Dan houd ik het ook bij m`n broccoli ;D

sorry , dat je het verkeerd opvatte :-[ heb het een beetje knullig verwoord.
Oké, misverstandje ;D

Maar laat ik je er wel even op wijzen dat jij op 27 maart in ditzelfde topic ook nog zat te "meuten" of je wel eens een konijn of een kop ging voeren ;D ;D ;D
Door Edelgrijsje
#956070
Jaaaa, maar over een vissenkop heb ik nooit gemeut hoor ;)
Een echte lams of konijnenkop, ja , aan dat idee moest ik ook ff wennen en in eerste instantie wilde ik de babykonijnen ook niet, maarja, je verlegt je grenzen ;D ;D ;D en dat gaat nog snel ook  8) ;D
Door roefus
#956113
Edelgrijsje schreef: Jaaaa, maar over een vissenkop heb ik nooit gemeut hoor ;)
Een echte lams of konijnenkop, ja , aan dat idee moest ik ook ff wennen en in eerste instantie wilde ik de babykonijnen ook niet, maarja, je verlegt je grenzen ;D ;D ;D en dat gaat nog snel ook  8) ;D
Nou, met een vissekop had ik niet veel moeite (in tegenstelling tot mijn honden...die moeten dat niet  >:( >:( >:().
Maar voor de rest...ik wist zeker dat ik heus geen koppen ging voeren  :-\
Totdat de poelier mij pakweg 'n 2 jaar geleden confronteerde....hij had konijnkoppen voor mijn hondjes, en ik kon ze zó meenemen.
Daar stond ik met mijn goeie gedrag  :-[ :P ::)
Ik wilde het liefst 'n beetje afval voeren...dat soort afval wat bést goed is voor hondjes...en waar liefst niet extra om geslacht hoefde te worden.
Nou...leuk is dat....de poelier deed er 'n schepje bovenop: 'anders gaat het naar de destructor'.
Tja...ik zei 'geef maar mee dan'.

Heel voorzichtig probeerde ik buiten of Roefus wel zo'n kop wilde eten (sjeeeee....als je dat nou niet EET.... >:( >:( >:().
Kijk...het was geen vis  ;) :)...en hij vond het lekker.
En zo ging ik koppen voeren  :P :P :P
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#956120
mijn eerste konijnkoppen heb ik moet ik tot m'n spijt bekennen ook in de kliko gemietert :-[ :-[ :-[
Vondt het zo triest ze te zien liggen met hun tongetje uit hun bekkie...................
Had ze ook niet besteld maar kreeg ze voor iets wat er niet was.
Nu heb ik ze wel zelf besteld en zaterdag krijgen ze een half konijn, ja ja ik ben ook m'n grenzen aan 't verleggen. En dat na dik 1 1/2 jaar, ben een beetje een laat bloeier..................
ellen
Door Edelgrijsje
#956166
Ja, dat ben ik eigenlijk vergeten te vragen aan de poelier, of hij hazenkoppen heeft, als hij de hazen schoonmaakt lijkt het mij van wel....
enne, beter laat dan nooit ;)
Door Nynke
#957408
ik ben nog niet zo ver dat ik koppen ga voeren, sterker nog, konijn krijgen ze sowieso bij mij niet.

Ik was vanmrgen bij het IC en dan liggen die dode konijnen je aan te kijken  :'( :shy: daar word ik niet gelukkig van.

Misschien ooit, als mijn eigen konijnen overleden zijn  ::) :-\ ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door