Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door flin
#879146
'k gooi de vraag even bij de honden
maar 't is voor katten bedoeld:

domme vraag?

'k was vanmiddag bij de slager voor lamshart,
en tussen neus en lippen gevraagd oftie misschien
iets van snijsels voor de katten had (niet dus)

daarna zegtie:  misschien wel aan kopvlees te kunnen komen,
en iets van hersenen ofzo? vraag ik nog..
(nee die mag hij niet verkopen)

maar nu had ik aangenomen (sukkel) dat kopvlees 'iets' met hersenen was,
en ik kon eigenlijk niet echt verder vragen, omdat er een rijtje andere klanten stonden te wachten :-[

wat kan ik straks verwachten?
en gaan de katten dit waarderen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#879148
kopvlees is gewoon wat aan de binnenkant van de wangen zit(geloof ik ???)
Ze vinden het hier heerlijk, alleen als er te veel vet of kimmels (wit met uitstekseltjes) snij ik dat eraf.
Hier vinden ze het lekker met een eitje en een groentemix.
ellen
Door mirjam_dc
#879149
Kopvlees wat ik van Herby hier krijg (rund) is gewoon spiervlees-achtig. Sommige stukken zien er heel mooi uit, wat je zelf door het gehakt zou draaien zeg meer :D en andere stukken met meer vet en wat rare flubbels die ik niet altijd thuis kan brengen, maar niets smerigs hoor! Mijn hond vindt het heerlijk; als je katten normaal spiervlees eten verwacht ik dat ze dit ook smakelijk naar binnen zullen werken. Hersenen zijn het inderdaad niet ;)
Door Red_Hunter
#879159
vanaalst schreef: Hier vinden ze het lekker met een eitje en een groentemix.
ellen
Deze maaltijd staat vanavond hier ook op het menu.

Groetjes Trudie
Door Mevroi Kruim
#879195
Is idd spiervlees, de spieren van de kop dus. Met wel vaak behoorlijk wat vet en kimmels (binnenkant wangen) erbij, maar wel heel goedkoop vergeleken met de gemiddelde riblap.
Door Tanna
#879234
Wij hadden vorige week een stuk waar nog zwart-witte vacht aanzat. Ach!! Maar het ging grif op hoor.
Door spickenstef
#879286
kopvlees is inderdaad vlees van de kop van een dier meestal van de wang daar zit het meeste vlees . die spikkeltjes is van de binnenkant van de wang . Perfect vlees hoor als het goed is gesneden je kan het perfect fileren van de kop en dan kan je het zelf opeten hoor en dan zal het je kat ook wel lusten is heel goed om op te kauwen
Door spickenstef
#879288
Tanna schreef: Wij hadden vorige week een stuk waar nog zwart-witte vacht aanzat. Ach!! Maar het ging grif op hoor.
zal van een bruine koe geweest zijn dan  :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door