Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anthraciet
#877571
Ik had er al wel naar gekeken en volgens mij zag ik er niets op staan, dus dan zal ik er maar van uit gaan dat het puur en alleen noten zijn.
Van de week dus toch nog een keer terug naar de super en noten inslaan! 8)

Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Door koekje
#877595
ik haal wel eens noten bij de groenteturk voor in mn baksels. daar hebben ze grote zakken amandelen en walnoten en hazelnoten enzo.
sommigen zijn wel enigszins gekookt of geblanceerd, want volledig rauwe en gepelde noten blijven niet lang goed.

maar als het een doorzichtige zak is, en je kijkt ernaar en ziet geen zout of olie, denk ik dat je het wel kan geven.

je kan natuurlijk ook een keer naar adam komen om ook naar mn groenteturk te gaan  :D
Door Anthraciet
#877605
Het worden wel erg dure nootjes dan ;D
Maar het zal allicht goedkoper zijn dan wanneer je van die kleine zakjes in de super koopt....

Soms heeft het wel nadelen om zo ver van een grote stad af te wonen ::)
Ga toch nog eens even wat meer rondneuzen of ze bij mij in de buurt niet ook zoiets hebben :-\
Door jon
#877607
Volgens mij zijn er in Duitsland toch ook wel turkse winkels. Elke groenteboer verkoopt trouwens wel ongepelde noten en als je even googled vind je op internet ook vast wel wat! ;)
Door Anthraciet
#877612
Ik geloof ook best dat ze er zullen zijn, maar waarschijnlijk niet in het kleine dorpje waar ik enigszins in de buurt woon. Verder kom ik eigenlijk zelden in 'de stad', dus weet er ook weinig winkeltjes te vinden.
Denk dat ik toch maar een keer vanuit mijn werk richting Arnhem moet, daar weet ik wel een en ander te vinden 8)
Door dorinekok
#878376
Dag anthraciet!
Kijk je hebt inderdaad meerdere mensen op de wereld. Ook het soort dat meteen op internet duikt om te zien of ze een ander kunnen helpen. Maar omdat ik uit je berichtje leek te lezen dat je dat zelf nog niet gedaan had, vond ik dat een beetje verspilde moeite.
En nee ik ben geen man. ik vraag ook gewoon de weg aan iemand als ik het niet meer weet. Maar ik ik zoek dan
thuis wel eerst uit, waar ik naar toe wil. Kom ik dan toch te verdwalen, dan ben ik niet te beroerd de weg te vragen. Veel succes met je noten. En volgende keer graag een beetje aardiger doen!
Gebruikersavatar
Door Billie
#878401
Dit onderwerp lijkt mij, hoort thuis in de bar.

Alles is te Googelen en te krijgen op het internet en het maakt niet uit waar je woont en dat is het grootste voordeel: Het wordt thuis bezorgd!  ;)
Door Anthraciet
#878428
Waarom hoort dit in de bar? Het gaat toch om een vraag over een barfprodukt? ;)
En zo eenvoudig is het niet hoor, om via internet aan noten te komen (tenzij je er goud geld aan uit wil geven... ). Ik heb nog geen aanbieders gevonden die grotere hoeveelheden verkopen. En op een zakje van 250 gram als 'snack' zit ik niet te wachten natuurlijk :D

Maar ik zoek rustig verder en tot die tijd koop ik wel die snackzakjes... 8)
Door dorinekok
#879026
zoveel noten hoef je je hond toch ook niet te geven? Ik zou er niet al te scheutig mee zijn. Een klein zakje is genoeg om af en toe wat uit te geven. Je mot gewoon bedenkenhoe het er in de natuur aan toe gaat. Dan eten hondachtigen ook niet zakken vol noten  ;)
Ik geef maar een paar keer in de week een paar noten als ik het toevallig in huis heb. Beter geef je datgene wat ze echt nodig hebben: vleesbotten, vlees, orgaan en een beeeeetje groente. Noten is dan gewoon een supplement.
nogmaals succes
Door Mevroi Kruim
#879032
Met dorinekok eens, noten voer je niet in grote hoeveelheden en rauwe noten zijn niet lang houdbaar, ze worden gauw ranzig, dus ik zouz eker geen kilo's aanschaffen. Tenzij je ze zelf ook eet natuurlijk.
Door Anthraciet
#879254
Ik heb natuurlijk wel 4 honden, dus het zal bij mij ietsie harder gaan, maar jullie hebben wel gelijk, het zijn natuurlijk geen onzen per keer ::)
Denk dat ik het dan toch maar gewoon bij de super haal en ze daar wat van geef, bedankt voor het ophelderen! 8)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#879271
Woon je ver Duitsland in?

Wil best een keer een hoeveelheid rauwe noten voor je op de markt halen en naar je toesturen hoor!
Door Anthraciet
#879419
Pauline schreef: Woon je ver Duitsland in?

Wil best een keer een hoeveelheid rauwe noten voor je op de markt halen en naar je toesturen hoor!
Als dat veel scheelt zou dat zeker een optie zijn :D
Ik woon op zich niet ver de grens over (tussen Bocholt en Borken), maar werk in Nederland. Het is alleen dat ik fulltime werk, dus niet veel mogelijkheden heb om vanuit mijn werk ergens naar op zoek te gaan. Het is denk ik zo'n 4 jaar geleden dat ik op een markt heb kunnen neuzen :-\
Heb je enig idee hoe de prijzen liggen op de markt? Dan kan ik even uitrekenen of het rendabel zou zijn en hoeveel ik dan zou moeten inslaan :D

In ieder geval alvast bedankt voor het aanbod! 8)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#879427
Ik betaal 3,25 per 250 gram voor gemengde luxe noten zonder pinda's. Deze noten kan ik ook ongebrand kopen, prijs is dan volgens mij gelijk.

Komt dus neer op 13 euro per kg. Verzendkosten voor pakket van 1 kg is voor het buitenland (standard) 8 euro zie ik op de site van TNT. Maar ik zou het ook naar je werk in NL kunnen sturen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door