Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door claudia-77
#871773
Tess lust geen eendennekken, mijn andere 2 honden wel.
Als botten heb ik op het menu staan: eendennekken dus, Kipkarkassen en konijnkarkassen. Wat zou ik voor Tess als vervanging kunnen gebruiken in de plaats van die eendennekken ? Ik vind het wel een fijn idee om minstens 3 verschillende botvoedingen te geven.
Door claudia-77
#871850
Kalkoen is toch heel scherp bot ? of vergis ik me met iets anders.
Ribben wil ik niet gaan geven omdat daar hier op het forum al 2 honden aan overleden zijn.
Kwartel vind ik wel een idee. Ik zal eens kijken waar ik dat kan gaan halen bij mij in de buurt.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#871864
claudia-77 schreef: Kalkoen is toch heel scherp bot ? of vergis ik me met iets anders.
Ribben wil ik niet gaan geven omdat daar hier op het forum al 2 honden aan overleden zijn.Kwartel vind ik wel een idee. Ik zal eens kijken waar ik dat kan gaan halen bij mij in de buurt.
Maar nog meer honden niet hoor! Ik geef al vier jaar ribben zonder problemen ;)
Door claudia-77
#871880
Pauline schreef: Heb je een Sligro in de buurt?
Ja maar geen pasje. Kan wel een pasje regelen voor bij de lukas klamer, die zit ook bij ons.
Door claudia-77
#871881
Rovanna schreef: Maar nog meer honden niet hoor! Ik geef al vier jaar ribben zonder problemen ;)
2 honden vind ik al meer dan genoeg, dus als ik het niet perse hoef te geven dan doe ik het liever niet,
Door roefus
#872122
claudia-77 schreef: 2 honden vind ik al meer dan genoeg, dus als ik het niet perse hoef te geven dan doe ik het liever niet,
Heb je gelijk in, als je geen ribben vertouwt, dan moet je ze ook niet geven.

Ikzelf geef wel zachte ribbetjes, en ik heb het gevoel dat mijn honden dat waarderen.
Ik vind dat er veel verschil is in ribben, dat je zeker geen runderribben moet voeren, en dat je goed moet kijken naar je eigen honden.
Als mijn honden zouden schrokken, dan was het ook hier een no-no.

Bovendien vind ikzelf het belangrijk om altijd flink spiervlees en/of pens bij ribben te geven.
Zijn ribben minder bevleesd, dan geef ik er zeker 60 à 70% spiervlees bij of pens.
Ik geef er m.n. geen lever bij (of slechts weinig), want ik zie hier duidelijk dat lever (maar ook nier) sneller passeert en weinig inpakkende werking heeft.

Maar nogmaals, er zijn genoeg alternatieven voor ribben. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door