Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jolly64
#90014
Mijn hond een poep van andere honden op en ik heb gelezen dat PENS door het eten geven helpt om het te voorkomen
Maar het probleem is dat mijn malthezer allegisch is en hypoallergeen dieet krijgt(oa energiqie nr 4) hij doet het er goed op ;)
Kan en mag hij nu wat pens door zijn eten hebben???
Of zit daar ook weer iets in wat hij niet mag hebben ???
Door ine
#90025
Paul_Barte schreef: Nee hoor, mag je rustig geven.
Maar of het helpt, dat is de vraag! :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#90056
Ine schreef:
Maar of het helpt, dat is de vraag! :-\
Meestal wel, in ieder geval veel beter dan de eierkoeken en de schimmelkazen/ananasjes.
Maar dan moet het wel VUILE pens zijn, anders heeft het geen zin.
Door jolly64
#90057
Als hij het wel mag hebben kan ik het in ieder geval uitproberen ;D
Ik doe dan maar wat door zijn energique :P
Wil alleen ff wachten met een knuffel :-X
Door Anna Penta
#90116
Angelique schreef:

Meestal wel, in ieder geval veel beter dan de eierkoeken en de schimmelkazen/ananasjes.
Wat ik altijd heb gehoord is dat ananas door het eten kan helpen als de hond zijn eigen ontlasting eet... dat dat dan onaantrekkelijk wordt... daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

Maar pens geven om de hond ervan te weerhouden ontlasting van andere honden te eten, nee, dat helpt volgens mij ook echt niets.
Door An
#90153
Hier doen ze het zinds ze barfen compleet niet meer. Dus zou het van een tekort in de brokken zijn??? Jawel hoor ;)
Door jolly64
#90297
He bah geen brokken :-X
Hij krijgt vers vlees van energique :D
Maar ik hoorde dat als ze vuile pens krijgenminder poep pikken van de straat :-\
Ik ga het in ieder geval proberen ,maar begin met mengen want vorige keer gaf ik ander voer en reageerde hij niet goed op :-[
Diarree
denk door verandering van voedsel
Maar denk wel dat hij het lekker vind ;D
Mijn oude honden lussten er wel pap van :P
Was nog lachen ook
Ik gaf mijn oude hond altijd eten als wij aten ivm bedelen
Op een dag had ik eters en ik gaf een bak pens en had er niet aan gedacht dat het weleens onsmakelijk zal zijn voor de visite ;D ;D
Ik had het later pas in de gaten :-[
Arme visite :-X
Door evelyn02
#90321
Mijn hondjes eten ook poep, vooral poep die de vogels ook lekker vinden. Met die onverteerde resten. Ik heb wel gemerkt dat het ook een spelletjes is, dus ik heb besloten niet meer te reageren, kijken of dat helpt (helaas zal het niet meteen over zijn, dus af en toe zal ik nog wel wat kots op het kleed vinden >:().
Ze aten eerst vers vlees (Energique), daar heb ik groente doorgemengd, geen succes. Volgende suggestie was ananas, geen effect. Nu barfen ze met veel groente, maar het poepeten is niet minder. Ze doen het met volle maag, met lege maag, na pens, dus ik heb helaas nog geen effect in relatie met eten kunnen vinden, maar een soort spelletje is het intussen wel geworden.

Evelyn
Door evelyn02
#90324
Ik had pas geleden een pakje diepvriespens van Smuldier maar vond het erg onsmakelijk (erger dan ik pens ken), en ander keer had ik pens van Stawi. Heeft iemand ervaring met diepvriespens? Zo ja welke is de beste? Ik heb wel verse lamspens maar nog geen runderpens. Bovendien is een hele runderpens veel te groot voor mijn kleine honden,

Evelyn
Door alies2
#90326
Voordat ik verse pens gaf, gaf ik pens plakken van Rodi. Hoe klein zijn jouw hondjes? Bommel is 10 kilo en eet een maal per week 500 gram pens. Ik koop een kilo verse bevroren runderpens en zaag dat doormidden voor het ontdooid is.
Alies
Door Marion
#90331
Ik haal bij de marokkaanse slager 1 hele vuile pens, die weegt denk ik ongveer 1 kilo ofzo, en die snijd ik in stukken en vries het per portie in.
Door evelyn02
#90334
Ja, verse lamspens (van de islamitische slager) geeft ik ook. Zo'n pens weegt ongeveer 1 kilo, dus dat is wel te doen. Ze eten per keer ongeveer 120 gram en ik vries het ook per portie in. Maar runderpensen zijn veel groter en voor ze dat op hebben. Dan blijft mijn vriezer zo gevuld met pens, vandaar. Ik vind trouwens de lamspens helemaal niet zo vies, veel minder dan de diepvries. Maar wel zwaar werk om te snijden.

Evelyn
Gebruikersavatar
Door Angelique
#90424
Anna Penta schreef:

Wat ik altijd heb gehoord is dat ananas door het eten kan helpen als de hond zijn eigen ontlasting eet... dat dat dan onaantrekkelijk wordt... daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

Maar pens geven om de hond ervan te weerhouden ontlasting van andere honden te eten, nee, dat helpt volgens mij ook echt niets.
Nee, klopt, dat heb ik ook ter plekke uit mijn duim staan zuigen. ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#90430
evelyn02 schreef: Ik had pas geleden een pakje diepvriespens van Smuldier maar vond het erg onsmakelijk (erger dan ik pens ken), en ander keer had ik pens van Stawi. Heeft iemand ervaring met diepvriespens? Zo ja welke is de beste? Ik heb wel verse lamspens maar nog geen runderpens. Bovendien is een hele runderpens veel te groot voor mijn kleine honden,

Evelyn
die pakjes pens van smuldier stinken echt als de nete :o
Is inderdaad niet te vergelijken met verse pens.
Als je verse lamspens ter beschikking hebt, dan zou ik liever dat geven dan welk diepvriespensje dan ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door