Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#875240
Willemijn schreef:
Hoe combineer je honden en katten die vers eten met je overtuiging dat de hele bioindustrie niet deugt?
Tsja....hoe combineer ik dat?
Ik denk dat van oorsprong de natuur functioneert....en het leven is hard.
Het is vreten of gevreten worden.
Ook niet altijd handig.

Heb je 'n herbivoor...dan heb je nergens last van.
Appeltjes groeien aan de boom tenslotte.
Zelf voel ik me omnivoor, dus ik eet wel vlees en vis, maar heb ook mijn vegetarische dagen.
Flexitarisch schijnt de nieuwe term te zijn  ;D
En honden en katten zijn in mijn ogen toch duidelijk carnivoren.
Een hond misschien nog een beetje omnivoor...

In de natuur zou een carnivoor doden om in leven te blijven.
En dat gaat ook niet zachtaardig, ik vind de natuur vrij hard.
Tis niet anders.

En feitelijk helpt de natuur ook een handje...want zo houdt het elkaar in stand, zal ik maar zeggen.
Tegenwoordig is alles uit het verband getrokken, we jagen niet meer om aan 'n beetje vlees te komen, we zoeken geen bessen meer....we gaan de supermarkt in voor ons kostje...en jagen doen we op de autoweg.

Alles is verworden tot industrie...en helaas wordt ook 'ons vee' zo behandeld.
Ik vind de bio-industrie zeker geen pretje, ook niet het vervoer van de beesten, de stress etcetera.
Als omnivoor beperk ik mezelf...ik eet m'n stukje vlees/vis...liefst biologisch gescoord...en ik heb mijn vegetarische dagen.
Voor een carnivoor (die ik in huis haalde) kan ik niet veel anders verzinnen....ze schijnen het slecht te doen op uitsluitend herbivoren-materiaal. :-[
Maar omdat ik de natuur 'uit zijn verband gehaald vind'....gun ik mijn carnivoren soms niet ALLES.
ZIJ liggen hier thuis op een heerlijk bedje, hoeven 'geen slag' te slaan....het leven is luxe...
Kortom: zelfs al zou ik hele prooidieren met gemak kunnen betalen voor ze, ze krijgen het niet.
Ze mogen best wat afval (van DIT land !) consumeren.
Dannn....hebben ze het NOG vele malen beter...dan al dat andere vee.
Want wellicht ben je in DIT land als hond of kat tot 'verhevene' geworden...al die andere dieren zijn dat niet.
En ook voor al die andere dieren heb ik hart, om het zo maar te zeggen.

Het kán gewoon niet anders, om mijn carnivoren te voeden...moet ik uit het afval kiezen van de bio-industrie.
En sóms kies ik ook doodgewoon voor minder afval-materiaal, dan krijgen ze iets beters...zal ik maar zeggen.

Ik denk dat het een keuze is, en wellicht omstreden.
Maar ik kan het niet met worteltjes en sinaasappeltjes oplossen...dan moet ik niet voor een hond kiezen, denk ik.

Weet ook niet of je wat aan dit antwoord hebt.
Het is een stukje eigen afweging.
Laatst gewijzigd door roefus op wo 05 dec 2007, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door