Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ollie
#89932
Angelique schreef:

Tuurlijk, een beetje vegetariër eet ook geen vis, vis is wat mij betreft ook vlees, gewoon de dierlijke massa die het skelet en de ingewanden bij elkaar houd LOL
Wil je een vegadag dan zou ik er een groentedagje ervan maken, maar persoonlijk zie ik daar niet zo het nut van in:)
Ja, dat dacht ik dus ook. Nou, groente weet ik niet of ze dat hier lekker vinden, maar fruit zijn ze wel gek op.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#89955
Ollie schreef:

Ja, dat dacht ik dus ook. Nou, groente weet ik niet of ze dat hier lekker vinden, maar fruit zijn ze wel gek op.
Dan zou ik toch liever een pensdagje ervan maken, een beetje vega-af dan natuurlijk, maar alleen fruit is ook niet alles met het oog op de fruitsuikers.
Door Anna Penta
#90117
Hoi Ingrid, ik heb hier ook één keer een vegetarische dag gehad, ik vond het geen succes. Maar ja, ik heb dan ook heel veel moeite gedaan met zilvervliesrijst, allerlei groenten, ei en nog veel meer dat ervoor moest zorgen dat de maaltijd werd opgegeten. Want bij mij lusten ze namelijk geen fruit (een klein stukje banaan uitgezonderd) en ook geen groenten puur (ik doe het door de sapcentrifuge anders blijft het liggen).

De ontlasting was niet denderend, veel was niet goed verteerd. Ik doe dat dus niet meer.

Maar dit was niet jouw bedoeling, ik snap wel wat jij wilt, voeding die reinigend werkt en heel licht is. En jouw hondjes lusten fruit en blijkbaar ook groenten, dan is dat weer een stuk makkelijker.

Als een van je hondjes verstopt zit, kun je ook orgaanvlees geven. Die van mij kunnen daarvan gigantisch aan de diarree gaan, dus ik beperk dit juist. Maar zouden ze last van verstopping hebben, dan zou ik die dag misschien een lamshart of zo geven, hoewel je dan weer moet uitkijken dat het niet te hard gaat.

Zelf zou ik het gewoon eens uitproberen. Misschien werkt het, misschien is het niet voor herhaling vatbaar. En je hoeft het toch ook niet elke week te doen, je kunt gewoon eens in de zoveel tijd, als je denkt dat het een goede afwisseling is, een vleesloze dag doen met ingredienten waar jouw hondjes van houden. En even in de gaten houden of de verstopping hierdoor verminderd, anders mis je nog je doel.
Door Ollie
#90166
Nou, het fruit hebben we vanmorgen geprobeerd, maar nee hoor, dat ::)was geen succes. Terwijl ze normaal altijd stapel gek op fruit zijn, maar nou lag het in de voerbak, en toen hoefden ze het niet. :-\ Nou, dan houden we het maar gewoon, zoals Angelique zegt op een pensdag. ;D

En Anna, Max heeft gisteren bij de da een laxerend drankje gehaald, en de ontlasting bij Belfi is weer op gang gekomen. Ik wou idd wat meer orgaan gaan geven vandaag, maar dat is nu dus niet meer nodig. :D
Door alies2
#90214
Anna Penta schreef: Hoi Ingrid, ik heb hier ook één keer een vegetarische dag gehad, ik vond het geen succes. Maar ja, ik heb dan ook heel veel moeite gedaan met zilvervliesrijst, allerlei groenten, ei en nog veel meer dat ervoor moest zorgen dat de maaltijd werd opgegeten. Want bij mij lusten ze namelijk geen fruit (een klein stukje banaan uitgezonderd) en ook geen groenten puur (ik doe het door de sapcentrifuge anders blijft het liggen).
De ontlasting was niet denderend, veel was niet goed verteerd. Ik doe dat dus niet meer.
Dat kan ik me voorstellen. Hartstikke moeilijk verteerbaar met al die vezels en die plantaaardige eiwitten. Plantaardige eiwitten moeten helemaal uit elkaar geplukt worden tot afzonderlijke aminozuren om er dan weer een volwaardig eiwit van te maken. Wat dat betreft zijn dierlijke eiwitten veel sneller opneembaar.
En ik weet niet hoe het zit bij honden maar bij mensen is het in ieder geval zo dat een maaltijd beter verteert als koolhydraten en eiwitten niet tegelijkertijd gegeten worden.
Alies
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door