Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#867191
Lizzy schreef: Volgens het boekje "diepvriezen" gaan de voedingsstoffen van rauwe groente na een week of 3 hard achteruit hollen. Ik vries voor niet langer dan 1 maand in.
oeps dan maak ik in het vervolg nog maar voor 2à3 weken, anders eten ze in week 4 geen mix meer maar waardeloze prut  :-X
Door laura86
#867199
Ik denk dat ze in de diepvriesgroente die je in de winkel koopt ook nog wel wat conserveringsmiddelen hebben gedaan, dus dat zal wel langer houdbaar zijn dan wanneer je het zelf maakt.
Gebruikersavatar
Door pike
#867208
laura86 schreef: Ik denk dat ze in de diepvriesgroente die je in de winkel koopt ook nog wel wat conserveringsmiddelen hebben gedaan, dus dat zal wel langer houdbaar zijn dan wanneer je het zelf maakt.
oh ja stom dat ik daar niet aan gedacht heb  :-[
Door annielaumen
#867272
ik maak de groentemix steeds vers
ik heb toch altijd verschillende soorten groente in huis
met de staafmixer  en zo in de voerbak

groetjes annie laumen
Door dorinekok
#867482
Als ik vers heb, geef ik vers maar ik heb er geen probleem mee om diepvriesgroente te geven. Ik vries nooit groenten in. Ook hier zitten de vriezers al vol met vlees. Bovendien geef ik ook niet elke dag groenten. Dat scheelt misschien wel.
Door Minna
#867857
Ik eet dus zelf ook voor 80% diepvriesgroente, en blik... :-[ Alleen eigenlijk voor de groenteprut komt er verse groente in huis, en dat heb ik altijd in een keer gemaakt voor 2 maanden  :o.
Zal even wat vaker maken...maar zo vaak eten ze ook geen groentes, twee keer in de twee weken ongeveer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door