Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#862450
Heb er helemaal beeld bij, maar hier was het na een paar keer zeiltje dweilen zeiltje soppen ga maar lekker buiten eten! ik houd niet zo van gedweil en gesop  :-[ Armagnac sleept zijn bottenwerk en vis het gras in, altijd naar hetzelfde plekje, en daar groeit na ruim een jaar nog steeds volop het gras. Pike eet alles op de stenen op, heb geen last van vlekken ondanks dat mijn steentjes oud en poreus zijn (heb meer last van mosgroei maar dat staat los van het eten). Maar als er wel vlekken zouden zijn zou ik me daar ook niet druk om maken, het is ook een beetje hún tuin, af en toe de slang erop (doe ik in de zomer zoweizo ivm vliegen). Maar als je ze niet buiten wil dan blijft er altijd iets wat je schoon moet maken, tenzij je ze idd op kranten laat eten die je weggooit maar persoonlijk vind ik dat niks: het sappige botje op de vieze drukinkt  en als ze de in de krant getrokken vleessappen nog willen oplikken eten ze misschien die vieze krant op? Dan kan je nog het beste een (oud) tafelkleed of laken nemen en dat telkens gewoon in de was gooien lijkt me.
Door dorinekok
#862476
Billie schreef: Chloor??? hoe eco vriendelijk is dat? >:(
Weinig fruit in je tuintje over denk ik  ;D ;D
ik val wel erg door de mand.
Door Borke
#862600
Wij hebben een afgezet betegeld stuk in de tuin en daar eet Borke, dat doet hij nu ruim 6 maanden en ik zie geen vetvlekken op onze spinternieuwe bestrating!
Ik heb een 10 liter gieter erbij staan en daarmee giet ik de straat nat als hij klaar is met eten (of als hij tegen het huis geplast heeft) en dat gaat prima!

Sofi eet binnen in haar bench: dekentjes er uit - eten op de kale bodem - bodem schoonmaken met allesreiniger en keukenrol - dekentjes er weer in. Zo gebeurt. Nou heeft Sofi wel een tamelijk grote bench waar ik gemakkelijk bij kan, dat scheelt.
Door Bullen
#862749
Hier is het voer in de bak in de bench.
Eentje eet keurig uit de bak, dus dat is bak weg en klaar.
De andere moet en zal het eerst naast de bak leggen voordat het gegeten wordt, dus daar is het eerst oude handoek in de bench, bak erin, eten, bak weg en handoek in de was.
Door dorinekok
#863229
Ik zou trouwens nooit zoveel toestanden uithalen voor het eten. Ik denk dat ik nog liever een emmer met dwijl kant en klaar heb staan. Maar gelukkig kunnen mijn honden buiten eten, gewoon in het gras en daar gebeurt helemaal niks mee. En anders op de stoep voor het huis, onder het balkon. Wat ik met eventuele vlekken doe, heb ik al beschreven.  :-[
Door tieneke
#863271
dorinekok schreef: Ik zou trouwens nooit zoveel toestanden uithalen voor het eten. Ik denk dat ik nog liever een emmer met dwijl kant en klaar heb staan. Maar gelukkig kunnen mijn honden buiten eten, gewoon in het gras en daar gebeurt helemaal niks mee. En anders op de stoep voor het huis, onder het balkon. Wat ik met eventuele vlekken doe, heb ik al beschreven.  :-[
Hier ook hoor  ;) de tijd dat ik daar wakker van lag is toch echt wel voorbij...meestal buiten dus dat betekent de afgelopen week in een aardige laag sneeuw,vanavond binnen was het hap-slik-weg!
En die pot bleek moet kunnen toch op zijn tijd?  ;D ;D
Door Laura2004
#863285
Na al redelijke tijd te barfen vind ik de viezigheid die het oplevert nog steeds een groot nadeel en zeker nu ik geen tuin meer heb, toen stoorde het mij veel minder....
Ik laat mijn honden eten op rubberen matjes (maar ziggy eet toch liever precies naast het matje >:(, kai is gelukkig netjes en deze matjes was ik één of twee keer in de week en de vloer dweil ik na het eten.
Ik zou je dus idd ook aanraden om iets neer te leggen waar de honden op kunnen eten en dat af en toe te wassen, dat vind ik het handigst, alhoewel je dan ook weer hondjes zoals ziggy hebt en dan kan ik je alleen maar aanraden om te dweilen, ik denk idd dat het een kwestie van accepteren is, maar ik kan me voorstellen dat je het heel vervelend en vies vindt, dat vind ik ook :-\ En dan eten ze hier niet eens zalmkoppen :P
Gebruikersavatar
Door Sonja
#863286
Hier eten ze binnen en ze halen alles steevast uit hun bak om het van de vloer af op te eten. Daarna moet er gedweild worden maar dat is geen probleem, want dat doen ze zelf.  ;)
Door cylke
#863410
Chelsey eet -behalve bij hevige regen- op de tegels (wij hebben enkel tegels) en die spoel ik af met water (niet elke dag, want zowel Chelsey als Yengees dweilen die vloer meerdere keren per dag  ;)).
Bij hevig regenweer of sneeuw eet ze in de douche (grote douche, veel plaats, en makkelijk af te spoelen!)

Yengees eet Duck, en dat keurig uit haar eetpot binnen.
Door roefus
#863518
Ze eten hier gewoon in de keuken, op een paar vierkante meter tegels.
Na afloop gaat de dweil erover heen en is het weer spic & span. Is eigenlijk zo gebeurd.
Door Laura2004
#864209
Doresa schreef: Afbeelding
In de tuin heeft Doresa een "etensbak".
Een met planken afgezet stukje met gras, en onkruid erin.
Wat leuk zeg :D Dat is pas relaxed eten, leuke foto zeg :-*
Door Minna
#864214
Hier eten ze of buiten (en dan doe ik er niks aan, geen bak of zo,  ze slepen het naar een leuke plekkie en eten het op) of binnen en dan hebben ze dat wel in een bak, maar eten ze het er naast en ze dweilen idd zelf. Dat stuk is na het eten schoner dan het rest van de vloer... ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door