Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Willemijn
#860384
*Natasja* schreef: Stukje open, heb ik uit ervaring geleerd  ;) Mijn ovendeurtje blijft uit zichzelf niet openstaan, dus ik doe er altijd een ovenwant tussen. Een kiertje is al voldoende. Oh ja, en het is verstandig om bakpapier onder het vlees te leggen.
Bedankt voor de informatie. Ik ga het proberen.
Door Happy Tail
#860395
Het summum alhier is die heerlijke Rodi worst. en op de tweede plaats staat de Frolic

en anders kun je eens op zoek naar een droogmachine.
die van Baya draait ieder weekeind meestal met een nieuwe lading pensstaafjes.maar ook ideaal om ander vlees te drogen. kippenhartjes, levertjes, plakjes nier en ook gewoon lekkere reepjes spiervlees. Een ideale traktatie. ben niet zo van de koekjes om een of andere reden  ;) maar een stuk gedroogd vlees geef ik wel regelmatig
Door Borke
#860431
Zelf gedroogde lever of pens - in ministukjes geknipt met de keukenschaar - zijn hier favoriet.
Nu Sofi er echter is (die krijgt bijna een pond in de week samen met Borke) geef ik ook wel van die minibotjes die ik verkruimel. Tja je moet er wat voor over hebben om je hond los te kunnen laten lopen....
Gebruikersavatar
Door pike
#860563
Alle zelfgedroogde snoepjes zijn hier gewild: van pens, long, hart, kipfilet, tong maakt niet uit:D
Door tiny
#860746
Ik heb op BP bibliotheek het recept gevonden voor zelfgebakken lekkernijen. Die droog ik in de droogmachine die ik bij Tieneke besteld heb. Ze doen er een moord voor! Ook als er cursisten zijn met honden die geen aandacht hebben of niet willen volgen geef ik ze wel eens een paar van die lekker gedroogde viskoekjes. En lopen dat ze dan doen (de honden) :)
Door pallas
#860997
ik droog van alles in de oven. Eendehartjes, lever, spiervlees zelfs sardientjes in stukjes.
Eendehartjes is wel favo, de vette randjes knip ik er eerst af en dan in kleine stukjes in de oven. Ik droog ze niet helemaal zodat ze nog een beetje mals zijn en de honden ze in één keer kunnen doorslikken. Op de club vinden alle honden het geweldig ;D
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#861208
soms frolicjes is erg kleine stukjes gebroken en soms van die zachte pensstaafjes in kleine stukjes.
en ik heb nog wat brokjes over :-\ die gebruik ik ook wel eens.
Door judith1967
#861259
Rodiworst.Of kippehart/maagjes.
Even gekookt water over de hartjes/maagjes en die laat ik dan even staan.In stukjes knippen en het werkt uitstekend
Het blijft nog wel wat rauwig.
Door Deesje
#861312
mijn dingen worden steeds meer beperkt.. rodi worst wordt uitgespuugd.. voor harde kip/zalm/pens snoepjes doet ie alleen in huis zijn best, buiten zijn ze niet interessant..
kortom ik loop gewoon met rauw vlees in een tupperware bakje.. stukjes kip of rund/geitsnippers en zelfs dat spuugt meneer nog wel eens uit als ie geen zin heeft.. en na een beetje plakken aan je vingers valt t al snel mee (vochtige doekjes mee en klaar is dees)
Door Bobo
#861484
Ik heb sinds kort een droogmachine en daar maak ik superkleine beloninkjes van. Bobby is erg gek op!
Door dorinekok
#861602
ooit in een barfloos verleden deed ik dat met kattebrokjes. lekker klein en grote tractatie. Zou het nu niet meer doen trouwens. Maar ik beloon zo wie zo alleen door "goed zo" te zeggen. Dat vinden die van mij al heel wat. Maar ze hoeven ook geen moeilijke dingen te doen. Naar me toe komen lopen en dicht bij me blijven staan als er een auto aan komt is het allerbelangrijkste
Door Minna
#862637
Hier stukjes kaas, stukjes gedroogde long, stukjes verse pens voor het superbeloning, stukjes knakworst/ gekookte worst, stukjes gedroogde lever, en soms van die gedroogde stukken pens (trainingsdrops) en verder alles wat ergens van over blijft, restjes beleg, restjes pannenkoek etc. Verder uiteraard balletje en flostouwtje en in huis ook een aai/ knuffel maar tijdens het werk hoef je daar niet mee aan te komen, zien ze het niet als beloning.
Door hellenbanjerbo
#863301
ik droog hier van alles in mijn onvolprezen droogmachine. vooral klein geknipte long van rund of schaap is favoriet.kost me niets en er zit zo weinig in dat ze er niet dik van worden zoals al die fabriekskoekjes bestaande uit koolhydraten. mijn honden vinden trouwens die kleine gedroogde visjes (ansjovis volgens mij) van de welkoop, eigenlijk kattensnoepjes, ook heerlijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door