Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Prince01
#857889
Maar wat kan er dan gebeuren met die nieren, en hoe weet je dat die nieren niet goed zijn, kan je dat ergens aan zien
Door ~Joke~
#857936
Er zijn honden die allergisch voor rundvlees zijn, maar als dit bij jouw honden niet het geval is kun je het toch gewoon geven?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#857968
Damm schreef: Maar wat kan er dan gebeuren met die nieren, en hoe weet je dat die nieren niet goed zijn, kan je dat ergens aan zien
Nieren kunnen hun werk neerleggen. Als je wilt weten hoe de nierwaarden zijn dan is bloed/urineonderzoek noodzakelijk.
Door Prince01
#857994
hoe weet ik of chico allgerie heeft voor rundvlees, ze ee namelijk al lang rundvlees, en nooit wat van gemerkt
Door Mevroi Kruim
#857996
Jeetje, wat een kletsica doet er weer de ronde  :o :o tis toch echt niet te gelovenw at een ongelofelijke onzin mensen kennelijk geloven en verkondigen  >:( En dan nog mensen in een positie van autoriteit, da-assistentes, dsz eigenaren, dat zijn mensen waar honden-eigenaren om advies vragen, en die komen dan met dit soort kul  >:( >:( >:(

Eigenlijk zouden we een rubriek Vers Vlees Sprookjes moeten openen .....
Door Mevroi Kruim
#857998
Damm schreef: hoe weet ik of chico allgerie heeft voor rundvlees, ze ee namelijk al lang rundvlees, en nooit wat van gemerkt
Nou, dan is ze dus niet allergisch. Makkelijk zat. Als ze allergisch zou zijn dan merk je dat echt wel: huidproblemen, darmproblemen, jeuk, diarree, bultjes ... al dat soort verschijnselen kunnen wijzen op een allergie voor het een of ander.
Door jon
#858203
Kruimel schreef: Jeetje, wat een kletsica doet er weer de ronde  :o :o tis toch echt niet te gelovenw at een ongelofelijke onzin mensen kennelijk geloven en verkondigen  >:( En dan nog mensen in een positie van autoriteit, da-assistentes, dsz eigenaren, dat zijn mensen waar honden-eigenaren om advies vragen, en die komen dan met dit soort kul  >:( >:( >:(

Eigenlijk zouden we een rubriek Vers Vlees Sprookjes moeten openen .....
Als het niet zo triest zou zijn lig je toch dubbel eigenlijk... dus misschien wel een goed idee zo´n rubriek
Door claudiaB
#858407
Ik wil als oud dierenartsassistente ook reageren. Zover mijn kennis strekt is rundvlees niet per definitie slecht voor honden. op de hond na die allergisch is voor rundvlees. Wat merkbaar is aan diarree jeuk enz. Ook in heel veel droogvoeders zit rundvlees ( of beendermeel van rund) verwerkt.
Bovendien verkoopt een dierenarts in Den Haag Bibi kvv waarin ook rund is verwerkt!
Mijn advies doorvragen bij deze meldingen en je eigen conclusie trekken.
veel succes verder.  :)
Door Urs
#858588
Lizzy schreef: Mij staat trouwens ineens vaag bij dat een een of andere brokkenfabrikant en blikvoerfabrikant dit praatje de wereld in hebben geholpen. En dat Gerrit de Weerd van Farmfood (die ook rund gebruikt voor zijn brok) hier ook zo ontiegelijk blij mee was. Not. Ik zal even zoeken voor je. Maar goed, streep deze trouwens maar af. En nou heb ik niks tegen op dierenarts-assistentes hoor, maar denk jij dat dierenarts assistentes betere scholing over voeding krijgen dan een dierenarts? Nou, nou weet de gemiddelde DA al drie keer niks over voeding, laat staan de gemiddelde assistent (uitzonderingen die zich wel in voeding hebben verdiept, NAAST hun opleiding, daargelaten).

Oh en trouwens, wilde hondachtigen eten natuurlijk al langer dan honderden jaren rundachtigen.
Het is inderdaad zo dat het verhaal dat rundvlees slecht zou zijn voor honden de wereld is ingeholpen door degene die alleen kip in hun hondenvoeder gebruiken.
Als je kippemeel gebruikt, lees kale kip karkas incl. kop en poten en heel weinig vlees, veel kraakbeen en zelfs de veren ( het zijn niet de karkassen die wij gebruiken met het barfen.) krijg je geld toe.

In de loop der jaren is het verhaal dat rundvlees slecht is voor honden gegroeid en men is er zelf in gaan geloven. Word de faculteit diergeneeskunde niet gesponsord door de grote merken? Juist en die gebruiken kip.

Dus als we de hele wereld laten geloven dat rund slecht is voor honden , hebben de hondenvoeders waar pluimvee producten inzit meer omzet en kunnen ze de bagger verwerken zie ze willen.

En als rundvlees slecht zou zijn voor de hond dan hadden wij allemaal geen honden gehad en waren de wilde hondachtigen uitgestorven.

Het is niet te geloven wat voor verhalen ik hier te horen krijg wat dierenartsen hun patiënten wijs maken.
Door Ronja
#858836
Skipper schreef: Ik heb laatst, in een dierenwinkel, ook een onzin verhaal ( naar mijn idee) gehoord.
Daar werd verteld dat je een hond géén diepvries vlees moest geven.
Dit omdat er 90% vocht inzit, dat dit vocht vuil is en dat de honden door het eten van diepvriesvoer te weinig drinken.
ha, ha ha wat een grappige man! Die lijdt aan het syndroom van de klok en de klepel.
het zit zo:
waarheid 1: in voornamelijk vleeswaren en varkensvlees wordt weleens water of pekel toegevoegd om het gewicht te verzwaren. Dat mag naturlijk nooit vervuild water zijn. Het hoeft ook niet om diepvriesprodukten te gaan.
waarheid 2: iedereen kent het wel: als je vlees ontdooid ontstaat er vocht, meer dan wanneer je vers vlees meteen gebruikt. Dat vocht is niet toegevoegd, dat zat er gewoon al. Door het ontdooien komt het vrij. Hoe sneller en kouder je een produkt invriest, hoe minder vocht er bij het ontdooien vrijkomt.
Gebruikersavatar
Door pike
#858874
dat vocht in vlees wordt wel metabolisch vocht genoemd en is voor de hond zeer waardevol en veel beter dan leidingwater

Heb ook een keer meegemaakt dat ik in een dierenwinkel in de vrieskist stond te neuzen naar de pens, komt de winkelier erbij: de pens is schoongemaakt hoor en gekookt zodat alle bacterieën eruit zijn ??? nou dan hoef ik hem niet hoor! Maar hij kletste maar wat want het zag er uit als gewoon verse grof gemalen vuile pens. Ze weten gewoon niet waar ze het over hebben.
Door dorinekok
#859044
in elk geval hebben we er nu dus al drie voor het item over fantastische verhalen. Ik ben wel blij met de antwoorden.
Door Ronja
#859706
Kunnen we daar niet een apart bakje voor maken? En dan een poedelprijs uitloven voor het meest onzinnige verhaal?  :D :D :D :D :D
Het zg: klok en klepelhoekje? ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door