Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#881973
Het feit dat mensen in andere landen wel dieren moeten slachten omdat ze anders niets te eten hebben is niet waar. De Spanjaarden die ik ken kunnen gewoon in de supermarkt vlees kopen (en doen dit ook af en toe, want ze slachten heel af en toe) en hebben genoeg te eten, maar ze houden meer van goed vlees, dus vlees dat door hen zelf is vetgemest en biologisch te eten heeft gehad en niet helemaal vol is gestopt met antibiotica en andere troep (en dat in de wei heeft rondgelopen zoals het hoort), vandaar dat ze af en toe een varken of lam/schaap slachten.
Het hoeft dus niet uit nood geboren te zijn.

@Evita: ik kon me al niet voorstellen dat je het zomaar even zou doen, ik wens je veel succes en ik hoop dat het geitje een beter leven zal hebben dan die geiten die wij aan onze honden voeren, dat is voor mij al genoeg. ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#881982
heb het niet over landen als spanje ed. kan wel andere landen opnoemen.
Feit ligt er gewoon dat evita de grenzen schijnbaar wil verleggen met het slachten van een dier en daar heb ik moeite mee.
Er zijn andere manieren om je grenzen te gaan verleggen zonder slachten van een dier en dat daar de meningen over zijn verdeeld dat weten we nu.
ellen
Door EvitaP
#881983
vanaalst schreef: dat zeg ik dus niet dat is wat je zelf er van maak, zou zeggen lees het nog eens en dan zal je zien dat ik niet zo ben en dat dus ook niet bedoel.
Wat bedoel je dan?
En dat hypocriet kan je wel weg laten hoor, want elkaar namen te gaan noemen vindt ik een beetje ver gaan, ik vindt het dus niet minder erg als je wel of geen honden heb
Ik zeg niet dat jij hypocriet bent: ik ken je niet, je zou heel aardig kunnen zijn. De opmerking is wel hypocriet. In elk geval wel zoals ik het opvat.
zelf vindt je je al een beetje ziekelijk(zijn je eigen woorden) en daar heb ik dan verder niets aan toe te voegen.
Haha, nee: ik vind mezelf niet ziekelijk.
Ik schreef: "Dan mag je het van mij ziekelijk noemen, (...)" Wat ik daarmee bedoel is dat jij of iemand anders dat mag vinden.
Dat is een groot verschil.

en even de eerste quote terug te komen; wil jij dat in je uppie gaan veranderen door zelf je eigen dieren te gaan slachten?
Ik zou wel willen dat ik het kon veranderen. Maar dat is niet de reden dat ik zelf 't dier wil slachten. Hoewel ze wel eens zeggen: begin bij jezelf. Als ik de mogelijkheden zou hebben, zou ik het overigens zeker doen: al m'n eigen dieren houden en slachten.  
De reden dat ik die opsomming gaf is omdat het ervan af hangt wat je vindt dat 'ver(der) gaan' is. Ik vind het ophokken van zo veel dieren bijv erger dan zelf je dier slachten. Uit wat jij schreef blijkt dat jij het erger vindt om je dier zelf te slachten. Nu zal je het wel niet zo bedoelen... Maar zo staat het er wel.
En wij leven nu eenmaal anders als andere in een ander land die weer verder gaan en ook wel moeten gaan.
In elk geval dat haal ik er uit. Want heel duidelijk is de zin niet.

met verder gaan bedoel ik dat sommige mensen in andere landen wel hun dieren moeten slachten om de dood eenvoudige reden dat ze anders niets te eten hebben en ik neem aan dat dat bij jouw niet zo is.
ellen
Nee, het wordt voor mij gedaan.
Laatst gewijzigd door EvitaP op di 18 dec 2007, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#881988
EvitaP schreef: Wat bedoel je dan?

dat heb ik uitgelegd.

Ik zeg niet dat jij hypocriet bent: ik ken je niet, je zou heel aardig kunnen zijn. De opmerking is wel hypocriet. In elk geval wel zoals ik het opvat.

da's jouw probleem.

Haha, nee: ik vind mezelf niet ziekelijk.
Ik schreef: "Dan mag je het van mij ziekelijk noemen, (...)" Wat ik daarmee bedoel is dat jij of iemand anders dat mag vinden.
Dat is een groot verschil.

gelukkig dan maar

ellen
Door EvitaP
#881989
Ik heb 't idee dat we elkaars standpunt wel weten en een beetje klaar zijn met discuseren. Ik wil alleen nog wel even duidelijk maken, dat ik niks tegen je heb als persoon Ellen.
Dat is alles.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door