Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#848057
Nu we wat langer aan het barfen zijn weet ik dat sommige dingen er bij Lhaki wat moeilijk ingaan. Verse vis bijvoorbeeld en groentemix, zonder pompoen en een tomaatje, blijft altijd voor het grootste deel onaangeroerd.  >:(
Soms wil ik gewoon dat het opgegeten wordt en dan pak ik een lepeltje doe het bekkie open en ........ dan laat Lhaki dus netjes alles weer op de grond vallen, kijkt mij aan met een blik van pff, om het vervolgens vol overgave en helemaal op te eten.

:) :) Ben ik wel blij natuurlijk maar voel ik me toch ook lichtelijk in het ootje genomen.

Een ander ´ritueel´ is het eten van lever. Eerst krijgt ie het rauw aangeboden. Dat blieft ie niet.  >:(Ik giet 1 stukje over met gekookt water. Na wat gesnuffel wordt dat opgegeten. De rest van de lever krijgt ie in kleine stukjes uit mijn hand. RAUW wel te verstaan en dan wil ie er ook nog wel mooi voor gaan zitten.  :o En je moet niet denken dat als ik begin met het laatste dat het er dan ook ingaat.

Kunnen jullie honden ook zo miezemuizeren en ´manipuleren´ bij het eten? Vind je dat ok?
Door Nynke
#848058
Tomaten zijn niet goed voor honden ! Sowieso alle planten van de nachtschadefamilie niet.

Ja, mijn hondjes zijn niet dol op vis. Ik zou het als ik jou was aanbieden en als hij het niet wil eten weghalen, morgen weer een kans. Helaas pindakaas !
Door jon
#848063
Nynke F schreef: Tomaten zijn niet goed voor honden ! Sowieso alle planten van de nachtschadefamilie niet.

Ja, mijn hondjes zijn niet dol op vis. Ik zou het als ik jou was aanbieden en als hij het niet wil eten weghalen, morgen weer een kans. Helaas pindakaas !
Ik weet dat tomaten niet goed zijn. Maar hij bleek er geen last van te hebben (in het begin wist ik het niet) en nu doe ik er soms twee of drie snoeptomaatjes door samen met pompoen en dan wordt het een stuk beter gegeten.
Wat betreft het weghalen en opnieuw aanbieden: t Beest is net zo eigenwijs als ik  ;D en eet rustig een aantal dagen niet (vandaar mijn blijdschap)
Door ulla
#848064
Tomaten kunnen volgens mij wel, mits je hond er tegen kan.
Er schijnen honden allergisch op te kunnen reageren, maar doen ze dat niet dan mag er gerust een tomaat door de groentenmix.
Ik heb gisteren nog een mix gemaakt met een paprika er doorheen, maar ik weet dat mijn honden daar geen reaktie opgeven. ;)
Door Tanna
#848280
Nynke F schreef: Tomaten zijn niet goed voor honden ! Sowieso alle planten van de nachtschadefamilie niet.

Ja, mijn hondjes zijn niet dol op vis. Ik zou het als ik jou was aanbieden en als hij het niet wil eten weghalen, morgen weer een kans. Helaas pindakaas !
Pindakaas? Daar is mijn hond gek op!!
Door anneke62
#848577
jon schreef: Kunnen jullie honden ook zo miezemuizeren en ´manipuleren´ bij het eten? Vind je dat ok?

Ja hoor, ook bij mij zo'n miezemuizer!! En ook ik zit soms een hapje te voeren met een lepel, voordat hij zelf verder gaat. En op dit moment ligt hij zijn kippenvleugeltje te bewaken, maar eten....ho maar!
Door jon
#848760
Kruimel schreef: Volgens mij sta jij heel goed onder appèl bij Lhaki  ;D ;D ;D
Ja, knap he. Je zou bijna denken dat ie met mij in training is geweest ;D
anneke62 schreef: Ja hoor, ook bij mij zo'n miezemuizer!! En ook ik zit soms een hapje te voeren met een lepel, voordat hij zelf verder gaat. En op dit moment ligt hij zijn kippenvleugeltje te bewaken, maar eten....ho maar!
Gelukkig dat ik niet de enige ben die als een idioot  ;) met lepeltjes in de weer gaat.
Door cylke
#849224
Chelsey vind het ook niks hoor, verse vis  :(

Dus af en toe vis uit blik, en meestal visolie...

Groentenmix gaat er wel in met noten,vijgen,eieren en honing (ik mix altijd een hele hoop en dan doe ik er een hoop noten enz bij  :))
Door jon
#849336
He vijgen, mix je dat door de mix die de vriezer in gaat. Het zijn de verse
neem ik aan en niet de gedroogde?
Gebruikersavatar
Door Madera
#849532
jon schreef: Kunnen jullie honden ook zo miezemuizeren en ´manipuleren´ bij het eten? Vind je dat ok?
ja hoor die van mij is er ook zo een... had het vooral met ribben van grote dieren (lam, geit,kalf) ik moet t echt vasthouden voor m zodat ie het op at. (en vaak ook niet helemaal) Wat ik toen ik ging opletten wel doorkreeg is dat zijn ontasling verre van goed was na zo'n maaltijd... nu eet meneer alleen kippenbot en gaat het prima!
Door joki
#850669
Als je zoveel verschillende soorten voedsel geeft, wordt de hond natuurlijk kieskierig. Dit is DE manier om slechte eters te kweken.

En geven jullie aan jullie honden rouwe groenten???En noten..???
Dat verteren ze toch helemaal niet...de mijne toch niet...zelfs een wolf met een veel sterkere maag en darmen eet enkel de maaginhoud van planteneters omdat die inhoud al voorverteerd is en hij het dus goed opneemt.

Volgens mij schijt hij tomaten en noten...
Door Lizzy
#850688
joki schreef: Als je zoveel verschillende soorten voedsel geeft, wordt de hond natuurlijk kieskierig. Dit is DE manier om slechte eters te kweken.
Ik heb tegenovergestelde ervaringen. Mijn honden eten alles. En krijgen zoveel verschillende soorten voedsel. Er zijn overigens honden die genetisch belast zijn met kieskeurigheid voor eten. En er zijn baasjes die kieskeurigheid er in kweken door onmiddellijk iets anders voor te schotelen als hondje-lief iets niet blieft.
En geven jullie aan jullie honden rouwe groenten???En noten..???
Dat verteren ze toch helemaal niet...de mijne toch niet...zelfs een wolf met een veel sterkere maag en darmen eet enkel de maaginhoud van planteneters omdat die inhoud al voorverteerd is en hij het dus goed opneemt.

Volgens mij schijt hij tomaten en noten...
Wij pureren de groentes. Waardoor de we de celwanden van de groenten kapot maken, waardoor de hond de voedingsstoffen prima op kunnen nemen. Noten worden overigens wel door wolven gegeten. En graag ook. Maar, ik maal de noten. Dan nemen ze voedingsstoffen zeker makeklijk op.
Door Mevroi Kruim
#850757
Wat Lizy zegt  ;)

En aanvulling: wolven eten de maaginhoud van hun prooien alleen op als ze veel honger hebben; meestal schudden ze de maag leeg alvorens hem op te eten. Darminhoud eten ze ook maar zeer beperkt.

Een belangrijke reden voor mij om af te wisselen en groente te voeren is dat het dieet van mijn honden bestaat uit bio-industriedieren en niet uit wilde prooidieren. Het voer van bio-industriedieren is onnatuurlijk en beperkt van samenstelling, waardoor het vlees en de organen en de botten van deze dieren ook een andere samenstelling hebben dan die van wilde dieren. Die zijn gemiddeld minder vet (afhankelijk van de tijd van het jaar) en hun spieren zijn getraind en gebruikt waardoor er andere stoffen in voorkomen. Dat naast de andere samenstelling van hun dieet (geen granen!) betekent dat ik denk dat mijn honden met bv een kip- of een runddieet niet alles binnenkrijgen aan oa micro-nutrienten dat ze nodig hebben. Ter compensatie wissel ik dus af (het ene bio-industriebeest is het andere niet) en voer ik groente.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op vr 02 nov 2007, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door