Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door geer
#847485
K@rin schreef: Ik heb ook geen zin om het hele land door te rijden om voor mijn Pyrs een goedkope maaltijd bij elkaar te scharrelen.
Ik wil niet afhankelijk van anderen zijn en om zelf vanuit het oosten helemaal naar het westen te gaan inkopen, vind ik VOOR MIJ PERSOONLIJK gekkenwerk.
Het kost me veels te veel tijd (de benzine nog niet eens meegerekend)
Ik heb meer te doen, dan me alleen maar met de maaltijden van mijn honden bezig te houden.

Daarom ben ik verkooppunt en voer ik mijn honden Carnibest, in mijn ogen een heel goed alternatief .
Gelukkig heb ik dan ook alleen maar goede ervaringen met CB-gebruikers  ;)
Nou, op de prijslijst van -zeg-  een Herby zie ik vrijwel niets staan dat duurder is dan Carnibest. Voor mij is het laten bezorgen van Barf-materiaal, inclusief voorrijkosten, nog steeds goedkoper dat de aanschaf van Carnibest bij mijn verkooppunt hier verderop. Dus die vlieger gaat niet helemaal op  ;)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#847488
Nou ik vind die vlieger sowieso niet opgaan want dat zou betekenen dat je dus eerst naar de prijs kijkt en dan pas naar het product. Je kunt BARF toch niet met CB vergelijken? Je BARFt uit principe (tenminste, ik wel) of je geeft kvv. Het is appels met peren vergelijken.....
Door geer
#847489
Rovanna schreef: Nou ik vind die vlieger sowieso niet opgaan want dat zou betekenen dat je dus eerst naar de prijs kijkt en dan pas naar het product. Je kunt BARF toch niet met CB vergelijken? Je BARFt uit principe (tenminste, ik wel) of je geeft kvv. Het is appels met peren vergelijken.....
Juist, maar Karin doet het voorkomen alsof Barf onbetaalbaar is voor iemand met grote honden en je daarom beter Carnibest kunt voeren. En dat verkoopargument gaat niet op. Barf kan, ookal laat je het bezorgen, nog steeds goedkoper zijn dan Carnibest.
Door Fido
#847490
Angelique schreef: Neuh, voor de ervaren klant is dat ook niet boeiend. Alleen loop je als bedrijf zoals van Mo en van Edith een reeële kans de VWA een keer op visite te krijgen en als er dan "pakketjes onbekend" in de verkoopruimtes liggen dan loop je wel tegen dikke vette boetes aan die je je dan net weer niet kunt veroorloven.
Of de AID, en dat zijn toch een stelletje *(&^&^*%&*% weten absoluut niet wat ze doen, volgen alleen lijstjes en owee owee als ze wat ontdekken :-\
Het is met de AID helemaal een kettingreactie. Vallen bij een draversstal binnen vinden iets (bv vit.K) gaan dan direct de da af van die stal, komen dus ook bij ons terrecht en stel dat er net vlees wordt afgeleverd terwijl de heren bij ons in het pand aanwezig zijn. Wordt dat ook nog ff gecontroleerd en als er maar iets niet klopt dan is die leverancier ook het haasje.

Wij zijn dus best wel streng met hoe het vlees bij ons wordt aangeleverd en bij ons wordt opgeslagen en verkocht. Soepeler er mee omgaan kán gewoon hele nare (financiële) gevolgen voor ons hebben.
Wil dus niet suggereren dat, wat soepeler omgaan met rauwe voeding slecht is, want naar mijn mening hoeft het niet zo streng te zijn zoals wij moeten handelen. Maar als da praktijk heb je met strenge regels te maken en daar heb je je aan te houden. Einde discussie volgens de AID dan  :-X  ;)
Door Borke
#848200
geer schreef: Juist, maar Karin doet het voorkomen alsof Barf onbetaalbaar is voor iemand met grote honden en je daarom beter Carnibest kunt voeren. En dat verkoopargument gaat niet op. Barf kan, ookal laat je het bezorgen, nog steeds goedkoper zijn dan Carnibest.
Helemaal mee eens!
Ik weet alleen niet hoe dat met de vriesruimte zit?

Onze katten eten uitsluitend CB en dat koop ik in per 100 kg en neem van mij aan dat 100 kg CB veel minder vriesruimte inneemt dan 100 kg Barf, dat scheelt gigantisch. Dat scheelt dus ook in ruimte, in aanschafkosten vriezers en in stroomverbruik. Ik weet niet hoe dan de rekensom uitkomt.
ik weet ook niet of Karin (nog) brok voert naast de CB?
Door roefus
#848594
geer schreef: Hihi. Heb ik een punt of niet?  ;D
Kan het niet bepalen: er ontbreekt iets  :D
Door Miranda en Pepper
#857311
geer schreef: Ik ben lui en het maakt me eigenlijk geen reet uit wat iets kost. Bovendien heb ik een hele kleine vriezer, waardoor het voor mij amper loont om rond te gaan rijden voor 'spul'; ik ga niet een half uur rijden voor een stukje pens een een halve kip. En dus laat ik het graag bezorgen. Nu Canis hier niet meer bezorgt en Herby geen nieuwe klanten aanneemt krijgen ze even Carnibest met wat zelfgescharreld 'materiaal', maar het hele land door om spulletjes te zoeken, daar heb ik de tijd niet voor en de vriezer niet naar.
dito hier
Door bakker vleeshandel
#857397
iedereen denkt nou de leveranciers lopen helemaal binnen dat is een verkeerde gedachte

bezorgen bijv is al iets wat bijna niet uit kan een vleeswagen met chauffeur kost bijna 0,35€ per kilometer

daarbij komen ook nog de kosten voor ons slachterijen

vee wat duurder word
hogere kosten keurings mensen
enz enz enz

dus ff snel rekenen word vlees duurder en slachterijen die aan een bezorgservice levert moet zn prijzen verhogen en dat is iets wat een consument NIET accepteerd
en de een zegt als leverancier ik stop met bezorgen, de volgende een klanten stop, en weer een ander stopt helemaal omdat het niet uit kan DUS JE KAN ZEGGEN MOEILIJKE HANDEL
Door Mieuw
#857736
Ik begrijp dat het NU echt moeilijk is om als Barf handel jezelf draaiende te houden. Maar, er even positief van uit gaande dat een groot deel van de huisdier bezitters binnen nu en 5 jaar besloten heeft om ook z'n hond of kat rauw te gaan voeren, zou het dan op dat moment niet allemaal makkelijker gaan worden. Gewoon omdat er dan meer vraag is, en je de kosten er op die manier dan uit kunt halen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#857745
Mieuw schreef: Ik begrijp dat het NU echt moeilijk is om als Barf handel jezelf draaiende te houden. Maar, er even positief van uit gaande dat een groot deel van de huisdier bezitters binnen nu en 5 jaar besloten heeft om ook z'n hond of kat rauw te gaan voeren, zou het dan op dat moment niet allemaal makkelijker gaan worden. Gewoon omdat er dan meer vraag is, en je de kosten er op die manier dan uit kunt halen?
Positief bekeken is het aantal versvoerende huisdierbezitters de laatste zeg 3 jaren al flink toegenomen. Zo'n 3 jaar geleden had een bezorgdienst uberhaupt geen of weinig afzet gehad. Punt is ook niet dat er te weinig klanten zijn, punt is dat de bedrijfskosten erg hoog zijn en dat je die moet doorrekenen in de verkoopprijs en dat je dan op een veel hogere verkoopprijs uitkomt als wat men soms her en der op fora leest en dat willen dan veel mensen niet betalen, ook al staat er een groot stuk gemak (uitgepond, voorverpakt, thuisbezorgt) tegenover.
Door bakker vleeshandel
#857776
Mieuw schreef: Ik begrijp dat het NU echt moeilijk is om als Barf handel jezelf draaiende te houden. Maar, er even positief van uit gaande dat een groot deel van de huisdier bezitters binnen nu en 5 jaar besloten heeft om ook z'n hond of kat rauw te gaan voeren, zou het dan op dat moment niet allemaal makkelijker gaan worden. Gewoon omdat er dan meer vraag is, en je de kosten er op die manier dan uit kunt halen?
jah de verkoop stijgt dat klopt maar de kosten stijgen van brandstof bijv.
Een dierenarts kost 120€ per uur voor een slachterij en 5 jaar terug niet.
De Prijzen van vee zijn de laatste jaren enorm gestegen .
En met steeds meer regeltjes voor producenten geven ook hogere kosten.

Tevens zijn er dierenartsen of dierenspeciaalzaken die kennis vergaren om de barfers beter te begeleiden met het geven van rauw, deze opleidingen kosten ook geld dus zal ook ergens weer betaald moeten worden

En dan komt de concurentie ook om de hoek kijken die denken ff snel geld verdienen die voor 5€ heel nederland door crossen en als reactie stopt een ander omdat die niet meer mee kan komen in zn prijs
Uit eindelijk komen de snelle geld verdieners er ook achter dat het niet helemaal uit kan dus gaat de prijs weer omhoog voor bijv bezorgen of nog erger een klanten stop.
En dan kan de barfer alleen nog bij duurder leveranciers terecht of moeten zelf weer nederland gaan door crossen aan het einde zijn ze duurder uit



Dit is ook een reden dat ons bedrijf niet in heel nederland barf bezorgd omdat het niet haalbaar is
Door PetraS
#865055
AstridStraver schreef: Jammer Monique, ik had je een zeer succesvol bedrijf gewenst, maar ik snap het wel.
Als ik alleen al alle opmerkingen over Herby lees, die dus behoorlijk lage prijzen heeft maar geen website, producten niet stickert, slecht communiceert etc. en iedereen maar mopperen en wel verwachten dat hij zijn prijzen niet verhoogd...

De geitenribben bij het IC kosten 1 Euro per kg als je meer afneemt en dan verwacht men van een leverancier dat het voor nauwelijks meer geld dan dat:
- op voorraad is
- verpakt is
- gelabeld is
-  gratis wordt thuisbezorgd op een tijdstip wat de klant uitkomt

Ik ben klant bij Herby en ben hierover meer dan tevreden. Geen klachten over communicatie, labelen, etc. Ik doe een bestelling en wacht dan rustig af wanneer het bezorgt kan worden. Het vlees ziet er prima uit en wordt hier met smaak gegeten.
Wel wil ik graag een ongeveer weten qua tijd omdat ik op bepaalde dagen werk en dan zorg dat er iemand anders hier het vlees aanpakt en betaald.

Ik denk dat er in iedere branche k*t klanten zijn. Ik werk op een school, in het MBO, kijk eens wat daar voor klanten rondlopen!!!???
Wanneer klant en leverancier met respect met elkaar omgaan dan is een lichte prijsverhoging niet erg, maar een gemiddelde Nederlander komt net rond met z'n loon elke maand en dan kun je een grote prijsstijging gewoon niet aan.
De salarissen zijn helaas de laatste jaren niet meegestegen met de producten! In elk geval het mijn niet ;)

Jammer vind ik het wel dat vers bedrijven stoppen of hun gebied weer inperken. Een grotere keuze is beter dan het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Nog even op Herby terugkomend, ik merk dat er, vooral door concurenten, nogal eens laagdunkend over Herby wordt gesproken... Jammer is dat, mensen uit dezelfde branche zouden elkaar moeten steunen. Ik weet de reden ook niet, maar het komt in elk geval op mij niet erg professioneel over.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door