Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#846670
Ronja schreef: Even uit nieuwgierigheid: Rovanna, hoe heet jouw bedrijf en waar bezorg jij?
op het wereld bolletje naast haar naam klicken, dan vindt je haar website
Door Fido
#846683
Er is nog een aspect dat al even werd aangekaart (in de vorm van niet stickeren), veiligheid en volgens de wet werken  ;)

Heel vervelend dat je aan de buitenkant niet kan zien met wat voor vlees je te maken hebt doordat er niet op staat wat het is maar dat zal weinig honden/katten wat kunnen schelen ;D

Veel vervelender wordt het dát je niet aan de buitenkant kan zien hóe het vlees is behandeld. Is het direct ingevroren, hoe vaak is het al ingevroren, hoe hygiënisch is het ingepakt enz enz.
De wet heeft daar regels en certificeringen voor, dáár hangt dus ook een prijskaartje aan ;)

De kans is klein, maar die is er wel, dat het fout kan gaan, jouw dier zit dan aan het einde van deze keten en eet het op.
Dat wat je met barf dus wil voorkomen, niet weten wát je je dier voert (is een grote reden om geen brok te voeren) wordt dan teniet gedaan.
Als je je vlees koopt bij een leverancier die aan tracking en tracing doet is de kans om gewaarschuwd te worden áls er iets mis is gegaan groot. Je kan beter voorkomen dat je dier "verkeerd" vlees te eten krijgt.

Alles heeft voor- en nadelen.
Hoe goedkoop wil je gaan?
Hoe veel tijd wil je er in steken?
Hoe belangrijk vind je hygiëne?
Hoeveel gemak wil je?
Hoeveel of weinig kwaliteit wil je?
enz enz
Én dat alles maakt tevens het prijskaartje
Door pallas
#846692
Heel vervelend dat je aan de buitenkant niet kan zien met wat voor vlees je te maken hebt doordat er niet op staat wat het is maar dat zal weinig honden/katten wat kunnen schelen


Lastig is het wel al je één hond hebt die allergisch is.
Herten of haassnippers kan ik slecht uitelkaar houden ..ook al is het ontdooid en de konijnelever en kippelever ziet er bevroren ook wel hetzelfde uit :-\

Maar we klagen niet! Ik ben al heel blij dat we iemand in de buurt hebben die bijna alles wat ik nodig heb (vooral veel wild) in huis heeft.
Dat het dan soms op is en ik dus te lang heb gewacht met bestellen, das mijn probleem.
Als ik het graag snel in huis wil hebben komen we het dus altijd zelf halen. En dan zeur ik niet dat ik het goedkoper wil hebben of zo.

Als ik graag heel goedkoop wil inslaan zal ik zelf dus de tijd en het benzinegeld erin moeten steken en half nederland door gaan reizen. Dat doe ik liever niet, dus betaal ik (soms) wat meer. Geen probleem mee.
Door amiwoods
#846719
Angelique schreef: * bestellen en niet op komen halen. (met stip op één)

* pas bestellen als ze helemaal leeg zijn en dan standaard verwachten dat je alles wat ze hebben moeten op voorraad hebt en diezelfde dag natuurlijk nog.

* Pietje is altijd goedkoper, oké, pietje heeft geen voorraad of bij pietje moet je min. 50 kg afnemen, of pietje zit 50km. verderop, maar we moeten even zeuren dat je altijd te duur bent.

* een kwaaie kop trekken als ze niet op zaterdagavond om 22.00 uur even langs mogen komen om voer te halen.

* heb je kilopakken moeten ze pondspakken, maar wel graag voor de kiloprijs natuurlijk zoniet dan ben je weer een afzetter.

* een afzetter vinden ze je zowieso, want veel mensen vinden dat je binnen deze branche maar voor niks moet werken, het is zogezegt "voor het goede doel".
heel herkenbaar :(  waarom doe ik het eigenlijk nog vraag ik me dan wel eens af ::)

CYLKE@ ik bezorg ook in geheel vlaams belgië, weet niet of je onder mijn regio valt?
Door roefus
#846757
Fido schreef: Er is nog een aspect dat al even werd aangekaart (in de vorm van niet stickeren), veiligheid en volgens de wet werken  ;)

Heel vervelend dat je aan de buitenkant niet kan zien met wat voor vlees je te maken hebt doordat er niet op staat wat het is maar dat zal weinig honden/katten wat kunnen schelen ;D

Veel vervelender wordt het dát je niet aan de buitenkant kan zien hóe het vlees is behandeld. Is het direct ingevroren, hoe vaak is het al ingevroren, hoe hygiënisch is het ingepakt enz enz.
De wet heeft daar regels en certificeringen voor, dáár hangt dus ook een prijskaartje aan ;)

De kans is klein, maar die is er wel, dat het fout kan gaan, jouw dier zit dan aan het einde van deze keten en eet het op.
Dat wat je met barf dus wil voorkomen, niet weten wát je je dier voert (is een grote reden om geen brok te voeren) wordt dan teniet gedaan.
Als je je vlees koopt bij een leverancier die aan tracking en tracing doet is de kans om gewaarschuwd te worden áls er iets mis is gegaan groot. Je kan beter voorkomen dat je dier "verkeerd" vlees te eten krijgt.

Alles heeft voor- en nadelen.
Hoe goedkoop wil je gaan?
Hoe veel tijd wil je er in steken?
Hoe belangrijk vind je hygiëne?
Hoeveel gemak wil je?
Hoeveel of weinig kwaliteit wil je?
enz enz
Én dat alles maakt tevens het prijskaartje
Voor mij was het het meest vervelend (toen ik het aan de buitenkant niet allemaal kon zien) omdat een gedeelte voor 'anderen' bestemd was.
En ik het dus liefst goed wilde verdelen.
Maar dat is dus EEN keer het probleem geweest, maar goed...we kwamen er uiteindelijk uit.
Eenmaal ontdooid, zie of ruik ik wel, wat het is. ;)


Hoe het vlees verder behandeld is...dat lijkt me voor de consument eigenlijk nooit zichtbaar.
Tenminste niet als je van een tussen-persoon gebruik maakt.
En daar maak je al vlug gebruik van, als je niet zelf in het slachthuis staat.

Je kunt vertrouwen hebben in een bepaald bedrijf of je hebt het niet.
Maar wat zich achter de schermen afspeelt is nauwelijks of niet controleerbaar.
Keuringsdiensen stuiten al jáááren op kwalijke zaken, als ze hun steekproeven uitvoeren.
Het tracking en tracing- gebeuren is een groot goed, maar evengoed niet zichtbaar van a tot z.
En wetten en regels daar heeft elk bedrijf binnen de branche zich aan te houden, neem ik aan.

Ik vind de stelling: 'je kan beter voorkomen dat je dier "verkeerd'" vlees te eten krijgt' een hele goeie !!!  :D
Maar het lijkt er een beetje op (gezien het begin van je betoog), dat je daarmee wijst naar degene die niet goed stickert.
Alsof je dan de kans loopt dat er dan nog wel méér niet zal kloppen.... ???
Dat zou ik zelf nooit durven suggereren.

Mij is overigens nooit opgevallen dat er iets aan het vlees (dat hier bezorgd werd) mankeerde.
En ik heb nog steeds het gevoel dat ik wel degelijk weet wat ik mijn honden voer.

En 'n prijskaartje wordt door zoveel factoren bepaald.
Waarom kost een doodgewone bio-kip bij de één 2 euro en ergens anders 4?

Als consument kan ik me richten op prijzen en/of variatie,  kan stad en land afrijden of het laten bezorgen.
Maar 'achter de schermen'  ben ik er niet bij.
Door Fido
#846836
roefus schreef: Voor mij was het het meest vervelend (toen ik het aan de buitenkant niet allemaal kon zien) omdat een gedeelte voor 'anderen' bestemd was.
En ik het dus liefst goed wilde verdelen.
Maar dat is dus EEN keer het probleem geweest, maar goed...we kwamen er uiteindelijk uit.
Eenmaal ontdooid, zie of ruik ik wel, wat het is. ;)


Hoe het vlees verder behandeld is...dat lijkt me voor de consument eigenlijk nooit zichtbaar.
Tenminste niet als je van een tussen-persoon gebruik maakt.
En daar maak je al vlug gebruik van, als je niet zelf in het slachthuis staat.

Je kunt vertrouwen hebben in een bepaald bedrijf of je hebt het niet.
Maar wat zich achter de schermen afspeelt is nauwelijks of niet controleerbaar.
Keuringsdiensen stuiten al jáááren op kwalijke zaken, als ze hun steekproeven uitvoeren.
Het tracking en tracing- gebeuren is een groot goed, maar evengoed niet zichtbaar van a tot z.
En wetten en regels daar heeft elk bedrijf binnen de branche zich aan te houden, neem ik aan.

Ik vind de stelling: 'je kan beter voorkomen dat je dier "verkeerd'" vlees te eten krijgt' een hele goeie !!!  :D
Maar het lijkt er een beetje op (gezien het begin van je betoog), dat je daarmee wijst naar degene die niet goed stickert.
Alsof je dan de kans loopt dat er dan nog wel méér niet zal kloppen.... ???
Dat zou ik zelf nooit durven suggereren.

Mij is overigens nooit opgevallen dat er iets aan het vlees (dat hier bezorgd werd) mankeerde.
En ik heb nog steeds het gevoel dat ik wel degelijk weet wat ik mijn honden voer.

En 'n prijskaartje wordt door zoveel factoren bepaald.
Waarom kost een doodgewone bio-kip bij de één 2 euro en ergens anders 4?

Als consument kan ik me richten op prijzen en/of variatie,  kan stad en land afrijden of het laten bezorgen.
Maar 'achter de schermen'  ben ik er niet bij.
Goed dat je dit ff aankaard want dat bedoel ik dus niet ;) Probeer mijn reacties zo kort en duidelijk mogelijk te schrijven omdat lange verhalen vaak vermoeiend lezen. Helaas is in geschreven tekst geen tonaties te vinden (gelukkig zijn er icoontjes ;D)

Niet stickeren zal geen doden opleveren ;) het is alleen lastig :D Zie het helemaal voor me omdat ik thuis mijn eigen voedsel in de tupperwarebakjes niet sticker en zelf voor verrassingen sta wat ik heb ontdooit ;D

Voor de duidelijkheid: ik wijs absoluut naar niemand met mijn vingertje, het is een algemene opmerking die ook voor mijn bedrijf van toepassing is ;).
Voorbeeld:
Als het een bloedhete dag is en er wordt geleverd en de winkel staat vol klanten dan moet het vlees heel rap de vriezer in, lekker veel tijd voor de klanten is er dan niet en eigenlijk wil je dat ook niet  :-\ Hoe lang vind jij (jij als verkooppunt) dat het vlees kan wachten? Ik denk (persoonlijk) dat zoiets al per punt kan verschillen.
Door geer
#846895
Mja, op zich vind ik ongestickerd vlees niet echt een groot probleem. Je ziet aan de structuur en vorm wel of je te maken hebt met spiervlees/snijsels, orgaanvlees of vleesbot... Of ik nu de parelhoen of de duif eruit trek, het konijn of de haas, ik zie wel wat voor soort vlees het is en pas daar aan aan wat ik ontdooi.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#846914
geer schreef: Mja, op zich vind ik ongestickerd vlees niet echt een groot probleem. Je ziet aan de structuur en vorm wel of je te maken hebt met spiervlees/snijsels, orgaanvlees of vleesbot... Of ik nu de parelhoen of de duif eruit trek, het konijn of de haas, ik zie wel wat voor soort vlees het is en pas daar aan aan wat ik ontdooi.
Neuh, voor de ervaren klant is dat ook niet boeiend. Alleen loop je als bedrijf zoals van Mo en van Edith een reeële kans de VWA een keer op visite te krijgen en als er dan "pakketjes onbekend" in de verkoopruimtes liggen dan loop je wel tegen dikke vette boetes aan die je je dan net weer niet kunt veroorloven.
Door K@rin
#847003
geer schreef: Ik ben lui en het maakt me eigenlijk geen reet uit wat iets kost.
Het scheelt natuurlijk wel dat je geen kg-eters per dag hebt.
Met 5 Pyrs (en een kleine Kees) maakt het MIJ wel degelijk uit  ;)
Door K@rin
#847008
Ik heb ook geen zin om het hele land door te rijden om voor mijn Pyrs een goedkope maaltijd bij elkaar te scharrelen.
Ik wil niet afhankelijk van anderen zijn en om zelf vanuit het oosten helemaal naar het westen te gaan inkopen, vind ik VOOR MIJ PERSOONLIJK gekkenwerk.
Het kost me veels te veel tijd (de benzine nog niet eens meegerekend)
Ik heb meer te doen, dan me alleen maar met de maaltijden van mijn honden bezig te houden.

Daarom ben ik verkooppunt en voer ik mijn honden Carnibest, in mijn ogen een heel goed alternatief .
Gelukkig heb ik dan ook alleen maar goede ervaringen met CB-gebruikers  ;)
Door roefus
#847010
Fido schreef: Goed dat je dit ff aankaard want dat bedoel ik dus niet ;) Probeer mijn reacties zo kort en duidelijk mogelijk te schrijven omdat lange verhalen vaak vermoeiend lezen. Helaas is in geschreven tekst geen tonaties te vinden (gelukkig zijn er icoontjes ;D)

Niet stickeren zal geen doden opleveren ;) het is alleen lastig :D Zie het helemaal voor me omdat ik thuis mijn eigen voedsel in de tupperwarebakjes niet sticker en zelf voor verrassingen sta wat ik heb ontdooit ;D

Voor de duidelijkheid: ik wijs absoluut naar niemand met mijn vingertje, het is een algemene opmerking die ook voor mijn bedrijf van toepassing is ;).
Voorbeeld:
Als het een bloedhete dag is en er wordt geleverd en de winkel staat vol klanten dan moet het vlees heel rap de vriezer in, lekker veel tijd voor de klanten is er dan niet en eigenlijk wil je dat ook niet  :-\ Hoe lang vind jij (jij als verkooppunt) dat het vlees kan wachten? Ik denk (persoonlijk) dat zoiets al per punt kan verschillen.

O oké, dan zal ik het verkeerd begrepen hebben en blijkbaar heb ik te weinig op de icoontjes gelet.
Maar evengoed fijn dat je verduidelijkt dat het om een algeme opmerking ging.  ;)
Wat je voorbeeld betreft: ja, ik kan me goed voorstellen dat je op een bloedhete dag je vlees snel in de vriezer wilt hebben. Of een ander verkooppunt minder zorgvuldig hiermee omgaat? Tja, dat kan ik als consument niet beoordelen. Zoals ik al zei, ik zie niets achter de schermen. Maar als het hier behoorlijk aankomt (en het oogt en ruikt niet verkeerd) dan ga ik er maar vanuit dat mijn honden het kunnen consumeren.  :)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#847032
Nou ik wil nog wel even onderstrepen dat ik niet gestopt ben hoor. Canis Naturalis is nog steeds alive and kicking. Ik heb alleen mijn bezorggebied behoorlijk ingekrompen omdat dit nodig was. Ik kan nu alles alleen behappen en dat is wel zo prettig. ;)
Door spickenstef
#847454
maitestar schreef: Het is zeker een moeilijke business. Wij draaien nu bijna 2 jaar mee en voorlopig werk ik helaas nog steeds gratis.
Om klanten te houden moeten wij de prijzen zo laag mogelijk houden, hierdoor is het net kostendekkend maar loon zit er dus (voorlopig nog) niet in.
Wij bezorgen ook zo'n beetje in heel NL en zijn daarmee misschien wel wat duurder dan bijv. een Herby, maar als wij voor 5 euro gaan bezorgen kan ik binnen no-time de zaak opdoeken want daarmee redden wij het gewoon niet.

En die punten die Angelique opnoemt komen mij heel bekend voor! Mensen willen zoveel mogelijk service en alles voor zo weinig mogelijk geld. Tja, zo werkt het helaas niet. De zon komt nog gratis op, maar daar blijft het helaas bij in NL.
Als je ziet wat voor extra kosten er allemaal nog komen kijken bij een bedrijf sla je steil achterover. Alles is gebonden aan regeltjes.
Als ik hier bijv. de radio aan heb terwijl er klanten zijn moet ik hier eigenlijk alweer voor betalen  :o Echt NL op zijn breedst en ik snap nu ook heel goed waarom zoveel boeren vertrekken naar bijv. Canada of Nieuw-Zeeland.

Groetjes Wendy
hoi wendy

jammer dat jullie er zo over denken wil best nog eens bij jullie bestellen hoor. Had alleen problemen mee dat het vlees niet benaamd was ben er vandaag nog per ongeluk mee geconfronteerd dacht dat ik een recreatiebot had uitgehaald maar wat bleek zijn het eendenekken . bevroren moet je eens proberen iets uit elkaar te halen rouw lukt het wel maar bevroren helemaal niet. Wil wel niet negatief doen. voor de rest was alles  :thumbup: en sla je 20% op dan bestel ik nog bij je hoor . En nu ik weet dat je bevroren vlees zo lang bevroren blijft wil ik het dus wel bij jullie komen halen
Laatst gewijzigd door spickenstef op za 27 okt 2007, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door