Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#839218
Lizzy schreef: Nou, een huisarts mag van mij zeker naar het eetpatroon van zijn patienten vragen, vind ik! Dat lijkt me juist een zeer goede zaak, want ik vind dat veel mensen beroerd eten en heel veel klachten zijn daarvan het gevolg. Meer dan dat je denkt, denk ik. Maar, als een HA zich niet verdiept heeft in voeding (en dat hebben ze 100 van de 100 keer niet) en het is echt een schrijnend geval: stuurt hij je door naar een dietiste. Maar als jij zegt "gut, ik eet 's morgens een bakje musli met een sinasappel en een kopje koffie, 's middags twee boterhammen met kaas en tomaat en komkommer en alfalfaspruitjes en een glaasje karnemelk. Tussendoor eet ik nog een appel en een kiwi en een handje rauwe nootjes. En 's avonds eet ik meestal aardappel of pasta met 2 ons groente en een stukje vlees of vis of vega-ding". En hij begint dan te krijsen dat jij jezelf niet goed te eten geeft en je beter Albert Heijn kant-en-klaarmaaltijden kunt gaan eten: dan kun je toch rustig je ernstige twijfels hebben bij je HA. Zo ook bij deze DA.

Ik vind dit heel mooi neergezet, want dit is inderdaad wat er bij de DA gebeurt als je vertelt dat je hond barft. Als je de vergelijking doortrekt naar de mens dan zie je pas echt heel goed hoe zot het is.
Door ulla
#844589
Wat ik het mooie van zelf samenstellen vind is dat je juist per hond kunt kijken wat je eventueel kunt veranderen.
Bij vachtproblemen zou je misschien een extra vet visje kunnen geven.
Hetzelfde geld voor wat stijve gewrichten, je past de voeding aan.
Een dieetbrok is voor heel veel honden bestemd dus een èènhapsbrok voor duizenden honden.
Mijn da bemoeit zich niet met onze manier van voeren,hij stelt zelfs geen dieet voer aan ons voor als er iets is.
Hij liet zich zelfs eens de opmerking ontvallen,dat het eigenlijk heel logisch is om te voeren zoals wij voeren.
Wil niet zeggen dat hij zijn eigen hond wel brok geeft. :(
Gezondheid begint m.i. bij het maag/darmstelsel is dat gezond dan heb je al veel gewonnen.
En hoe kan je gezonder voeren dan door je eigen rauw menu afgestemd op jouw hond te voeren.

Barfplaats wordt gesponsord door