Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#832800
ik weet niet of deze vraag al gesteld is

kan het zijn als een hond rauwe voeding eet  dat hij rustiger word niet doet uitvallen naar andere honden
waar heeft dit mee te maken
is dit omdat hij geen brokken meer eet
hoe ervaren jullie dit

groetjes annie laumen en een poot van astrid
Door Minna
#832803
Voer en gedrag gaan wel samen. Honden met gedragsproblemen kunnen ook veel baat hebben bij rauwe voeding, als onderdeel van de therapie. De in brok aanwezige geur-kleur en smaakstoffen en toevoegingen etc kunnen hele nadelige gevolgen hebben voor gedrag. Een hond is er wat gevoeliger voor dan een andere, en het hoeveelheid toevoegingen etc verschilt ook per merk.
Uitvallen naar andere honden is een probleem waarbij gekeken moet worden naar het waarom, er moet op getrained worden en rauw voeren kan erbij een hulpmiddel zijn.
#832848
astrid is nu 3jaar oud
ze  heeft altijd problemen gehad met kleine honden
ook op de hondentraining
gegeten heeft ze altijd prins procare super en daarna lam en rijst
af en toe kreeg ze pens van smuldier
nu staat ze van april op kvv barf
ze is rustiger geworden op de cursus
trainen doen we iedere zondag
oefenen doen we thuis iedere dag
je merkt met wandelen dat ze langs de honden loopt ook de honden die ze niet kan uitstaan
zou dit dan toch aan het voer liggen of de leeftijd

Afbeelding
#832852
Waarom jouw hond reageert zoals hij doet is moeilijk vast te stellen zonder de hond te zien. Het is niet aannemelijk te veronderstellen dat een hond ineens niet meer uitvalt naar andere honden nu hij vers vlees krijgt. Als dat zo zou zijn, zo de oplossing simpel zijn.
Wel ben ik, net als Minna, van mening dat voeding zeker invloed heeft op gedrag. Het feit dat honden rustiger worden heb ik vaker gehoord. Echter, zelf heb ik dit niet ervaren.
#833021
hoi
mijn hond is door een GT ook op vers gezet en ik ben een stapje verder gegaan en heb haar op Barf gezet. qua gedrag is ze rustiger maar het uitvallen naar andere honden is een ander verhaal. Daar moeten we nog heel veel op trainen. Dus ik denk niet dat er een verband bestaat tussen vers geven en niet meer uitvallen.
Door Minna
#833449
Wel natuurlijk in die zin dat als de hond heel erg hyper is op droogvoer en je gaat over op barf, en de hond wordt rustiger, dat het dan ook makkelijker trainbaar is, dus door behulp van voer is de hond meer ontvankelijk voor aanwijzingen...maar ik ken ook honden waar de eigenaar niks heeft verandert in de voeding, alleen wel de training doorgezet en bij die honden valt ook het kwartje vroeger of later!
Gebruikersavatar
Door Dian
#833489
Bij Rakker zag ik wel degelijk verschil in gedrag nadat ik overgestapt ben op vers. Ik denk alleen dat het komt omdat hij op brok zich nooit lekker heeft gevoeld. Vrat ongeveer 1x per 3 dagen en dan nog met lange tanden. Heeft veel diarree gehad en ja, hij heeft het nooit gezegd, maar ik denk dat hij ook last van z'n maag en darmen had. Dat was over op vers en hij werd weer veel speelser en vrolijker dan hij daarvoor was :) Uitvallen naar grote honden doet hij nog wel, daar wordt nog steeds aan gewerkt. Maar dat staat los van het zich niet lekker hebben gevoeld.
Door cylke
#833678
Ik heb de gedragsverandering wel degelijk meegemaakt: en met beide honden!

Chelsey is kalmer in huis, veel relaxter! en Yengees is zowel binnen als buiten veel gekalmeerd, en minder angstig...
Gebruikersavatar
Door Dian
#833886
balou&crystal schreef: Ik denk zelf dat het komt door trainen plus je eigen evaring die steeds beter wordt en als laaste gezonde voeding als goede aanvulling.
De omslag zat bij Rakker wel net na het moment van de overgang van brok naar vers. Ik geloof nog steeds dat hij er door veranderd is, niet dat z'n gedrag sec veranderd is, maar doordat hij zich beter voelde/lekkerder in z'n vel zat, is hij weer veel speelser en vrolijker geworden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door