Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ulla
#831190
roefus schreef: Hier knabbelen ze evengoed op ribbetjes (lam, geit of hert).
En mijn ervaring is dat die ook wel eens wat 'hard' kunnen uitpakken.
Zalmkop motten ze niet, dus daar heb ik geen ervaring mee.
Een keer een schaapskop of strot proberen, kunnen ze ook lekker op kauwen.
Door roefus
#831192
ulla schreef: Een keer een schaapskop of strot proberen, kunnen ze ook lekker op kauwen.
Yep, lamskop pas één keer hier (door de doggies) genuttigd.  :D
Runderstrot en hertenstrot zo nu en dan (vind het niet echt 'bot').
Maar knabbelt inderdaad ook lekker  ;)
Door roefus
#831193
Cindy de Wolf schreef: Wat knabbelen onze hondjes er dan lekker op los :D :D
Jaaaa...en wat zoeken we maar...om variatie  ::)
Door pallas
#831203
Lamskop is voor Nox echt een feestje :D

Ik heb er nog eentje liggen, ze is op het moment wat vadsig dus moet ze eerst maar weer wat kilo's kwijt voordat ze weer een lamskop op mag peuzelen (is ze lekker een poosje zoet mee)

Vandaag had ze wel een runderstrot...ook erg lekker :)
Door tieneke
#831213
Cindy de Wolf schreef: Heeft er hier iemand ervaring met de runderknars van Herby? Is het erg hard of valt het wel mee?
Runderknars valt bij mij onder de botten van oudere dieren en deze ook nog kale botten geef ik dus echt niet,heb gelukkig heel veel andere variaties.
De meeste van deze knarsjes zijn vaak veel te hard...ik geef wel een goed ander eetbaar bot met ook nog eens een lekkere grote lap vlees eraan,wel wat duurder maar zeker ben ik dan dat mijn Nollebakkers normaal naar het toilet kunnen de volgende dag  ;D
Door tieneke
#831215
roefus schreef: Yep, lamskop pas één keer hier (door de doggies) genuttigd.  :D
Runderstrot en hertenstrot zo nu en dan (vind het niet echt 'bot').
Maar knabbelt inderdaad ook lekker  ;)
Ik reken dit zelf als spiervlees omdat er alleen kraakbeen inzit,maar lekker dat ze een strotje vinden  :P
Door roefus
#831247
tieneke schreef: Ik reken dit zelf als spiervlees omdat er alleen kraakbeen inzit,maar lekker dat ze een strotje vinden  :P
Zo ik.
Door roefus
#831250
tieneke schreef: Runderknars valt bij mij onder de botten van oudere dieren en deze ook nog kale botten geef ik dus echt niet,heb gelukkig heel veel andere variaties.
De meeste van deze knarsjes zijn vaak veel te hard...ik geef wel een goed ander eetbaar bot met ook nog eens een lekkere grote lap vlees eraan,wel wat duurder maar zeker ben ik dan dat mijn Nollebakkers normaal naar het toilet kunnen de volgende dag  ;D
Runderknars is dus helemaal niet 'veel te hard'.
Al eens geprobeerd?

Hier slechts TWEE keer geprobeerd, en was ZEKER NIET hard.
Wat hard is, verdwijnt hier ZONDER MEER in de kliko...
Ik heb gelukkig OOK heel veel variatie.

En het heeft geen BARST 'met goedkoop of duur' te maken.
Die grote lap vlees krijgen ze er - zonder meer-  bij.
Voor Lara en Roefus OOK een normaal toilet  ;)
Wat een onzin.
Door tieneke
#831277
roefus schreef: Runderknars is dus helemaal niet 'veel te hard'.
Al eens geprobeerd?

Hier slechts TWEE keer geprobeerd, en was ZEKER NIET hard.
Wat hard is, verdwijnt hier ZONDER MEER in de kliko...
Ik heb gelukkig OOK heel veel variatie.

En het heeft geen BARST 'met goedkoop of duur' te maken.
Die grote lap vlees krijgen ze er - zonder meer-  bij.
Voor Lara en Roefus OOK een normaal toilet  ;)
Wat een onzin.


Ik wil runderknars nog niet eens GRATIS! proberen omdat ik gewoonweg GEEN! kale botten aan mijn honden geef. Al zou ik ze GRATIS! krijgen dan nog niet!,wat jij geeft moet jij weten Christa  ;)
Voor mijn honden dus GEEN KALE BOTTEN! maar alleen botten met zeer veel vlees(meer vlees dan bot he  ;) ) betaal ik overigens een zeer acceptabele prijs voor hoor... dus waarom zou ik gratis of goedkopere en vaak knetterharde plus volledig kale botten geven met alle risico's van dien/?  ::) heeft dus geen ene barst te maken met onze verschillende inkoop/voermethodes denk ik.
Doe jij lekker jouw ding met kale botten  :-X...doe ik de mijne met heerlijke volle verse vleesbotten!
Door roefus
#831280
tieneke schreef: Ik wil runderknars nog niet eens GRATIS! proberen omdat ik gewoonweg GEEN! kale botten aan mijn honden geef. Al zou ik ze GRATIS! krijgen dan nog niet!,wat jij geeft moet jij weten Christa  ;)
Voor mijn honden dus GEEN KALE BOTTEN! maar alleen botten met zeer veel vlees(meer vlees dan bot he  ;) ) betaal ik overigens een zeer acceptabele prijs voor hoor... dus waarom zou ik gratis of goedkopere en vaak knetterharde plus volledig kale botten geven met alle risico's van dien/?  ::) heeft dus geen ene barst te maken met onze verschillende inkoop/voermethodes denk ik.
Doe jij lekker jouw ding met kale botten  :-X...doe ik de mijne met heerlijke volle verse vleesbotten!
Wat jij geeft, moet JIJ ook weten Tieneke  ;)

En voor je eigen feeling: runderknars IS niet gratis (altijd nog 1,50 per kilo  ;) :D)
En als IK er een flinke lekkere lap vlees bij geef (minstens 70%) kom ik minimaal en knetterhard aan dezelfde percentages toe als JOUW bevleesde ribbetjes.
Even rekenen: kaal bot PLUS vlees is evenveel als rib met vlees  ;) ;) ;)

En asl dat 'kale bot' dus NIET knetterhard is....dan is het minimaal OOK nog 's NET zo goed als jouw ''ribbetjes'.
Die zijn dan 'bevleesd'...maar DAAROM geef ik er dus vlees bij.
Altijd leuk voor de afwisseling  ;)
Zachte runderknars 40%........hertenvlees 60% ....HEERLIJK !!!!


Je hebt het over 'harde botten' terwijl er geen sprake van is.






Laatst gewijzigd door roefus op wo 26 sep 2007, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#831283
tieneke schreef: Ik reken dit zelf als spiervlees omdat er alleen kraakbeen inzit,maar lekker dat ze een strotje vinden  :P
Yep...en 'n half jaar geleden (of iets meer) zag JIJ dit als volledige maaltijd.
Toen is er nog een discussie geweest over het calcium-percentage van strot.
Niet erg...iedereen kan terug komen op eerdere gedachten.
NU wordt strot tot spiervlees gerekend, ook goed.

Reken ik 'runderknars' en 'spiervlees' tot volledig.
Mag dat?
Door roefus
#831285
sylvi@ schreef: Runderknars zuigen ze zo weg ja ::)

Niet dat ik het geef, want mijn dames gaan er van aan de race :o
Is WEER een ander probleem.
Hier gingen ze van geitenribben aan de race.
Door roefus
#831286
Waar is Nonique eigenlijk.....???
Volgens mij ook afgezeikt met haar bouviers en 'aan de runderknars'.
Ik krijg het idee dat de discussie gewoon weer wordt doorgevoerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door