Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#85384
Umi is nu bijna 7 mnd en krijgt wel zo af en toe een stuk pens of een paar ribben, maar dan gewoon extra

de beide heren krijgen in het weekend een soort van BARF maaltje (probeer daar geen kip in te verwerken omdat er al veel kip(bot) in hun kvv zit en ook geen orgaanvlees omdat ze dat ook al genoeg binnen krijgen, hooguit eens in de zoveel tijd dus wel pens)

maar Umi krijgt nog steeds alleen maar kvv, wat is een mooie leeftijd om haar ook over te gaan zetten naar BARF in t weekend (met die dag vasten wat de heren op maandag doen wil ik sowieso wachten tot na haar eerste loopsheid, weet niet precies waarom, maar heb het idee dat ze dan pas "volwassen" is en dan dus wat meer kan hebben zeg maar)
Gebruikersavatar
Door Cherry
#85434
Volgens mij had je dat vanaf het begin kunnen doen hoor, mijn pup van 9 weken barft gewoon met de grote pup mee en die grote pup is bijna 8 maand. Ze krijgen allebei hetzelfde eten alleen voor de kleine word het ofwel gemalen of in kleine stukjes gesneden maar dat zal ook niet lang meer duren.
Ik heb er nog nooit bij stilgestaan dat het misschien anders moet?
Door sharpie
#85443
Ik zou ook niet weten waarom dat niet kan?
Is toch geen enkel probleem?
Gewoon lekker mee laten barfen in het weekend ;)
Door Helen
#85449
Cherry schreef: Volgens mij had je dat vanaf het begin kunnen doen hoor, mijn pup van 9 weken barft gewoon met de grote pup mee en die grote pup is bijna 8 maand. Ze krijgen allebei hetzelfde eten alleen voor de kleine word het ofwel gemalen of in kleine stukjes gesneden maar dat zal ook niet lang meer duren.
Ik heb er nog nooit bij stilgestaan dat het misschien anders moet?
Ik ben benieuwd welke verhoudingen jij hanteert voor jouw honden?
Door crutz
#85450
Cherry schreef: Volgens mij had je dat vanaf het begin kunnen doen hoor, mijn pup van 9 weken barft gewoon met de grote pup mee en die grote pup is bijna 8 maand. Ze krijgen allebei hetzelfde eten alleen voor de kleine word het ofwel gemalen of in kleine stukjes gesneden maar dat zal ook niet lang meer duren.
Ik heb er nog nooit bij stilgestaan dat het misschien anders moet?
omdat wat ik in het weekend voer niet echt compleet is (tenminste probeer wel goede verhoudingen bot vlees aan te houden en voeg regelmatig een gft mixje toe, maar hou me niet echt bezig met het compleet maken, let er alleen op niet te veel te voeren wat er al veel in kvv zit) dacht ik Umi eerst nog op kvv te houden zodat ik zeker wist dat wat ze kreeg compleet was

maar ze gaat dan maar gewoon mee doen van t weekend ;D

ze heeft overigens totaal geen problemen met botten oid want die kreeg ze er dus wel al zo af en toe bij (om te wennen)
Door alies2
#89812
Shamook, nu 3 maanden, heeft vanaf het begin meegedaan met Bommel (10kg). Ik gebruik het verse vlees als aanvulling op Energique. Ik voel ik me te onzeker om zelf volledig samen te stellen en Bommel heeft te weinig aan de voorgeschreven hoeveelheid Energique. Shamook vindt het heerlijk, vooral vlees waar ze echt haar tanden voor moet gebruiken. Ze krijgt de hoeveelheid energique die ze gezien haar gewicht mag hebben en daarbij nog stukken lam, rund en kip. Hart, lever, spier, bot, vleugels, kippenekjes en een keer per week verse pens.
Alies
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door