Hoe serveer jij de maaltijd?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Hoe serveer jij de maaltijd?

Berichtdoor Barfplaats

MoniqueAppels
5-sterren

Berichtdoor MoniqueAppels » Za 08 Sep 2007, 08:06

AstridStraver schreef:Ik gebruik mepal campingborden, want die kunnen in de vaatwasser.
Voor de groentemix en pens gebruik ik rvs bakken die ik met de hand afwas.

Hoe doen jullie het?

Ik heb gewoon van die standaard rvs-voerbakken maar het eerste wat ze doen is hun eten eruit sleuren. Alleen groentemix wordt netjes uit de bak gegeten.
irmaa
5-sterren

Berichtdoor irmaa » Za 08 Sep 2007, 08:52

KVV roestvrijstalen bakken, barf, in de tuin, uit de hand gegeven ( mogen ze eerst netjes zitten voor dit lekkers ;) Wat  ze gaan helemaal uit hun dak voor barf... Minthe springt de bak, waar ik het dan heb, bijna uit mijn handen.
2 schieten dan gelijk het grasveld op en gaan daar op hun gemak eten, oude Hannah slikt alles in 1 x weg  :( (loopt niet eens weg met haar lekkers, en Lotte probeert altijd naar binnen te sluipen om het daar te eten.... (en dat is nou net niet de bedoeling om een zalmkop oid binnen te eten)
Happy Tail
5-sterren

Berichtdoor Happy Tail » Za 08 Sep 2007, 09:27

ik haal een dagportie eruit en ontdooi dat in mengkommen van plastik, of een soepbord, of een ovenschaal.
de groentemix serveer ik wel in een "gewone" hondenvoerbak.
het ligt aan het weertype of ze binnen op haar tafelkleed (oud badlaken)  alles geserveerd krijgt, of buiten op het gras. dan moet er wel een tafelkleed neergelegd worden want je denkt toch niet dat ik in het gras mijn eten ga opeten.....
Laatst gewijzigd door Happy Tail op Zo 09 Sep 2007, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronja
3-sterren

Berichtdoor Ronja » Za 08 Sep 2007, 11:13

Het voer waar het groentmixje doorheen gaat krijgt ze in haar RVS-bak, in de bench en daarna wel-te-rusten. Karkassen krijgt ze buiten en dan moet ze eerst zitten en blijven. Bij 'toe maar' rent ze naar de buit en gaat het rustig onder de boom op zitten smikkelen. Pootje erop en kraak-kraak. :P :P :P
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Za 08 Sep 2007, 16:55

Ze liggen hier altijd superbraaf te wachten tot de bakken naar buiten gaan. Maar er wordt hier niet met de voeten gegeten. Ze gebruiken alleen hun kaken.
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Za 08 Sep 2007, 17:26

Ik gebruik stenen bakken, worden daarna met de hand afgewassen.
Ellen Els en Nina
4-sterren

Berichtdoor Ellen Els en Nina » Za 08 Sep 2007, 19:34

KVV meestal in rvs-bak. BARF-maaltjes ook in rvs-bak, of los uit de hand.
Deze week heb ik bij Ikea een rol plastic, antislip (voor bekleding van keukenlades) gekocht. Ideaal. Ik heb 'm in 3 stukken van ongeveer 50 cm. gesneden. Lijkt nu een place-mat met antislip laag. Zo'n matje leg ik neer, Nina moet met haar eten op dat matje blijven....lukt al aardig ;)
Nu nog buiten, maar in de winter of bij harde regen kan dat ook mooi binnen. Matje is na gebruik makkelijk af te soppen en geen rotzooi op de vloer. Ideaal, nu 3x gebruikt en al een succes! Jippie, niet meer dweilen en schrobben na een smulpartij  ;) :) :D
roksefloks
4-sterren

Berichtdoor roksefloks » Za 08 Sep 2007, 22:27

Stenen bakken hier.
De pups krijgen hun eten in de bench. Rika eet wat langzamer en vanwege haar visuele handicap gaat ze erg schrokken als ze buiten de bench eet.
Judy en Aram eten in de keuken of buiten. Ligt aan de maaltijd. ;)
anneke62
4-sterren

Berichtdoor anneke62 » Za 08 Sep 2007, 23:15

RVS bak, maar waarvoor ik dat doe mag Joost weten, want hij sleept alles er gelijk uit en neemt alles met bot direct mee naar de woonkamer. Gewoon spiervlees blijft wel in de keuken, maar OP de vloer!
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Za 08 Sep 2007, 23:32

anneke62 schreef:RVS bak, maar waarvoor ik dat doe mag Joost weten, want hij sleept alles er gelijk uit en neemt alles met bot direct mee naar de woonkamer. Gewoon spiervlees blijft wel in de keuken, maar OP de vloer!

Joh doe gewoon net als ik  ;D ;D
Scheelt ook afwas  8)
pallas
5-sterren

Berichtdoor pallas » Zo 09 Sep 2007, 08:47

In grote rvs bakken. Ik wil nog steeds diegene met een rubbere onderkant.
In de bak gaat vleessap met toevoegingen  en de groentemix daar op vlees en vleesbot.
de honden halen het bot eraf en het vlees eruit , dan wordt eerst de groentemix gegeten en dan de rest.
Didot eet binnen op een groot plastickleed, Nox eet buiten.

Bakken was ik met de hand af, met drie grote pubers in huis zit de vaatwasser altijd overvol.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Zo 09 Sep 2007, 10:58

in grote rvs bakken die daarna in de vaatwasser of met de hand worden schoongemaakt(anders zit de vaatwasser zo snel vol)
Grote stukken barf krijgen ze buiten en dan is 't daarna de vloer boenen.
ellen
jantjehermien
3-sterren

Berichtdoor jantjehermien » Zo 09 Sep 2007, 11:00

Ik kieper alles in de tuin behalve de groentemix.Die eten ze uit het bakkie van de chinees. ;D
K&D
5-sterren

Berichtdoor K&D » Zo 09 Sep 2007, 11:10

Ik geef het keurig in een rvs bakje en stenen schaal. Maar de dames vinden het nodig alles eruit te slepen. Dus ze eten ALTIJD buiten, en als het heel erg hondenweer is, dan in de berging.
K&D
5-sterren

Berichtdoor K&D » Zo 09 Sep 2007, 11:11

Pauline schreef:Buiten op de grond, op een bord (waar wij ook van eten), op een deksel van de bak waarin het ontdooit, zo van de tafel (zoals vanmiddag toen ik pens had gehaald), of rechtstreeks uit de zak (als Joep de kans krijgt...... ::) >:( ;D).

Dat heeft uiteraard de voorkeur.. ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”