Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door anneke62
#819017
Wat moet ik nou  met die zeurpiet van een hond van mij......eerst wilde hij geen KVV meer, dus ik heb een hele berg Barf gehaald en nu eet hij nog niet echt. >:( >:(
Ik wordt er echt niet goed van, hij eet geen lamshart, geen geit, wil ineens eigenlijk geen kippenpoot meer, zit te miepen met kiporgaantjes. Alleen rundvlees en kalfsvlees gaat er met smaak in, maar verder.......
Ik zet zijn eten gewoon neer in de keuken, ga zelf weg, als hij dan na een poosje terug komt loopt ik naar de keuken, kijk wat hij op heeft (weinig of niets) en zet de rest dan weg in de koelkast.
Later op de dag probeer ik het dan weer eens, meestal met hetzelfde resultaat.

Als ik uitga van 4% dan zou hij nu zo'n 370 gram per dag moeten eten. Hij weegt ruim 9 kilo en is nu ongeveer 8,5 maand.
Wie heeft er nog ideeën voor me?
Laatst gewijzigd door anneke62 op di 04 sep 2007, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#819022
anneke62 schreef: Wat moet ik nou  met die zeurpiet van een hond van mij......eerst wilde hij geen KVV meer, dus ik heb een hele berg Barf gehaald en nu eet hij nog niet echt. >:( >:(
Ik wordt er echt niet goed van, hij eet geen lamshart, geen geit, wil ineens eigenlijk geen kippenpoot meer, zit te miepen met kiporgaantjes. Alleen rundvlees en kalfsvlees gaat er met smaak in, maar verder.......
Ik zet zijn eten gewoon neer in de keuken, ga zelf weg, als hij dan na een poosje terug komt loopt ik naar de keuken, kijk wat hij op heeft (weinig of niets) en zet de rest dan weg in de koelkast.
Later op de dag probeer ik het dan weer eens, meestal met hetzelfde resultaat.

Als ik uitga van 4% dan zou hij nu zo'n 370 gram per dag moeten eten. Hij weegt ruim 9 kilo en is nu ongeveer 8,5 maand.
Wie heeft er nog ideeën voor me?
Heeft hij misschien moeite met wat grotere stukken vlees?
Dan zou ik het (om te beginnen) een beetje kleiner snijden.
Althans, dat heb ik bij Lara gedaan, en dan langzaam de stukjes wat groter laten.
Bij Lara gold dat vooral wat spiervlees betreft, vleesbotjes vond ze gewéldig  :D

Tja, en verder denk ik, dat ik in jouw geval, het niet nog eens later op de dag zou aanbieden.
Ik zou het pas de dag daarna weer doen.
Waarschijnlijk kan het in dit geval geen kwaad om ook eens even op het 'hongergevoel' te wachten.
En tja, 4% is best veel.
Zo tegen de 9 maanden, is de grootste groeispurt verleden tijd.
Ik zou dus ook de hoeveelheid wat minderen.

Veel succes.
Door anneke62
#819026
roefus schreef: Heeft hij misschien moeite met wat grotere stukken vlees?
Dan zou ik het (om te beginnen) een beetje kleiner snijden.
Ik heb dat ook al geprobeerd, maar volgens mij is dat het niet echt. Een lap rundvlees gaat zonder problemen binnen no time naar binnen en eerder heeft hij ook al hele kippenpoten naar binnen gewerkt

Tja, en verder denk ik, dat ik in jouw geval, het niet nog eens later op de dag zou aanbieden.
Ik zou het pas de dag daarna weer doen.
Kan dat dan wel? Hij is natuurlijk nog maar jong en zou eigenlijk nog twee keer per dag moeten eten volgens mij?

En tja, 4% is best veel.
Zo tegen de 9 maanden, is de grootste groeispurt verleden tijd.
Ik zou dus ook de hoeveelheid wat minderen.
Op hoeveel procent kan ik dan het beste gaan zitten? Het is een mix-windhondje, dus er zit niet veel vet op (en dat hoeft ook zeker niet :D)
Veel succes.

Laatst gewijzigd door anneke62 op za 01 sep 2007, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#819162
Klinkt misschien gek, maar at hij wel beter toen z'n maatje er nog was?
Misschien mist hij hem gewoon en komt de eetlust vanzelf wel terug.
Geen drama van maken, neer zetten, eet tie wel braaf en anders hop na 10-15 minuten weg zetten en 's avonds weer geven.
Door anneke62
#819163
Jolly schreef: Klinkt misschien gek, maar at hij wel beter toen z'n maatje er nog was?
Misschien mist hij hem gewoon en komt de eetlust vanzelf wel terug.
Geen drama van maken, neer zetten, eet tie wel braaf en anders hop na 10-15 minuten weg zetten en 's avonds weer geven.
Ja, dat klopt, niet dat het toen echt een goeie eter was, maar toen at hij wel wat beter.

Ik heb hem net trouwens gewogen, maar hij is  nu wel al een pond afgevallen en dat is best veel op een totaal gewicht van 9 kilo. :( :(

Nu vanmorgen (zes uur) at hij weer niets, weg gehaald en nu net maar even kipkarkas en nek gegeven, dat fietste er nu wel in, gelukkig!
Door *Natasja*
#819164
Ik heb hier ook een miepertje, Benthe.

Spiervlees moet ik voor haar in hapklare stukjes knippen, anders eet ze het niet. "Vers" orgaanvlees (dus stukken hart e.d.) eet ze ook niet, dus krijgt ze daarvoor in de plaats Rodi (afwisselend Lamshart, Pens&Hart en Pens). Botten daarentegen is ze dol op: die knaagt ze op haar gemakje weg.
Door K&D
#819169
En ei? Lust'ie dat? Ander zou ik een geklutst eitje over zijn eten gieten, misschien gaat het er dan wel in?

Over orgaan zou je heel even gekookt water kunnen gieten. Dan 'ruikt' het iets anders. Er zijn er meer die geen rauw orgaan lusten, maar wel als het even iets aangekookt is.


En misschien vindt hij sommige dingen écht niet te pruimen. Dubhe bv. lust persé geen nier (alleen dat witte vet eet ze eruit) en Kyrah lust geen hert en geen konijn.

Sterkte.....
Door Ronja
#819386
Het zou best kunnen dat het teveel is. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt als hij (zij) zomaar een pond afvalt, maar toch....Ronja is nu 6 maanden en eet 2,5 % van haar lichaamsgewicht. niet meer. En ze komt nog steeds goed aan! Ik zou het de komende week aan de hond overlaten hoeveel die wil eten. Niet eten? Weg ermee! (nou ja, in de koel- of vrieskast) Ik denk dat elke hond verstandig genoeg is om zichzelf niet uit te hongeren, toch? Of heb ik een te hoge muts van de hond op? :cowboy:
Door henneke
#819409
misschien moet je eens een schriftje aanleggen waarin je bij kan houden wat hij goed eet en wat niet , ik zou dan even afwegen wat je in de bak doet en wegen wat hij laat liggen .
je kan dan na een weekje eens een berekening erop los laten hoeveel procent hij uit zichzelf zonder aandringen eet en een aardig overzicht krijgen van wat hij wel en niet lekker vind op het moment .
Storm heeft ook een poosje erg zeikerig gedaan over een aantal soorten eten maar dat is vanzelf weer over gegaan . ik heb Storm trouwens in het begin toen hij echt moest aankomen elke dag een Satinball gegeven . Als je die zou willen proberen kan ik daar wel een aantal van maken voor hem hoor die krijg je dan wel als ik naar je toekom .
ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken hoor An , je bent die kliko Sam gewend en tja dat gaat Luca natuurlijk nooit worden het is een klein fijn hondje dat denk ik gewoon niet veel groter en dikker gaat worden als dit en volgens mij is hij idd veel te slim om zichzelf uit te hongeren ik denk dan ook dat als je ijn eetpatroon een poosje bijhoud het best wel eens mee zou kunnen vallen met wat hij wegwerkt op een dag .
Door 202Spots
#819445
Ja kan alle orgaantje in stukken knippen en dan even de kook erover,of in klein beetje boter in de pan dichtschroeien.
Misschien eet ie beter wanneer je 2 of 3 kleinere maaltijden geeft?
Is het niet te koud wanneer je 't geeft, zo uit de koelkast vinden de meeste honden niet lekker.
Je kan met warm water overgieten of de plastic zak in warm water leggen.
En anders de satinballs als tussendoor proberen?
Door anneke62
#819590
henneke schreef: misschien moet je eens een schriftje aanleggen waarin je bij kan houden wat hij goed eet en wat niet , ik zou dan even afwegen wat je in de bak doet en wegen wat hij laat liggen .
je kan dan na een weekje eens een berekening erop los laten hoeveel procent hij uit zichzelf zonder aandringen eet en een aardig overzicht krijgen van wat hij wel en niet lekker vind op het moment .
Storm heeft ook een poosje erg zeikerig gedaan over een aantal soorten eten maar dat is vanzelf weer over gegaan . ik heb Storm trouwens in het begin toen hij echt moest aankomen elke dag een Satinball gegeven . Als je die zou willen proberen kan ik daar wel een aantal van maken voor hem hoor die krijg je dan wel als ik naar je toekom .
ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken hoor An , je bent die kliko Sam gewend en tja dat gaat Luca natuurlijk nooit worden het is een klein fijn hondje dat denk ik gewoon niet veel groter en dikker gaat worden als dit en volgens mij is hij idd veel te slim om zichzelf uit te hongeren ik denk dan ook dat als je ijn eetpatroon een poosje bijhoud het best wel eens mee zou kunnen vallen met wat hij wegwerkt op een dag .
Je hebt gelijk, ik ben inderdaad natuurlijk aan Sam's eetpatroon gewend en dan is dit een hele verandering. Maar doordat hij gaat afvallen maak ik me een beetje zorgen. Het lijkt wel of hij geen enkel eten echt lekker vind. Al vanaf het begin af aan is het een miezemuis met alle soorten voer, brokken (die hij nog kreeg toen hij hier kwam), KVV en nu toch ook gewoon vers vlees.
Maar goed, ik zal inderdaad eens bijhouden wat hij eet op een hele week, dat is een goeie tip!
Gisteren heeft hij al met al 2 kipkarkassen en 4 nekjes op en dat is best veel. Hij poepte alleen nu net wel alleen maar "steentjes"  :D ! En waar ik me dan vooral druk over maak is misschien niet zozeer dat hij te weinig eet, maar dat hij te weinig verschilllende dingen eet en daardoor te eenzijdig voedsel krijgt. Dus alleen maar kip en rund, en dan alleen maar bot en spiervlees en geen organen of andere delen.
Door anneke62
#819591
202spots schreef: Ja kan alle orgaantje in stukken knippen en dan even de kook erover,of in klein beetje boter in de pan dichtschroeien.
Misschien eet ie beter wanneer je 2 of 3 kleinere maaltijden geeft?
Is het niet te koud wanneer je 't geeft, zo uit de koelkast vinden de meeste honden niet lekker.
Je kan met warm water overgieten of de plastic zak in warm water leggen.
En anders de satinballs als tussendoor proberen?
Heb ik ook allemaal geprobeerd, maar dat maakt niets uit. Ook heb ik, andere tip die ik had gehad, alles bestrooid met zwitserse kaas, niet dus :D :D !! Toen maar geprobeerd met geraspte geitenkaas: niet dus  :o :o !! Eitje erover, neuhhhhhh, toch maar niet baas, dank je wel!!
Gebruikersavatar
Door pike
#819607
Als je zeker weet dat je zeurpiet niets mankeert, dan zou ik toch gewoon maar eens overslaan. Geef een kleine maaltijd. Niet eten, bak zonder blikken of blozen en zonder verhaaltjes wegzetten en ook niet later op de dag weer opnieuw aanbieden maar pas de volgende dag en dan veel later dan je dat normaal gesproken zou doen.
Gewoon proberen.    ;)
Door anneke62
#820645
Yesss, Luca heeft vandaag goed gegeten!!! Vanmorgen 2 kippennekjes en een stukje kalfsrib met veel vlees (heel vroeg, want ik moest om 7 uur beginnen, dus rond 5.30). Vanmiddag gaf hij duidelijk aan dat hij trek had, dus heeft Herma hem nog 3 kippennekjes gegeven. Vanavond heb ik hem wat geitensnippers gegeven, klein geknipt en overgoten met gekookt water, maar toen at hij het wel op!
Dus ik ben weer tevreden en hoop dat we dit volhouden. Hij hoeft echt niet dagelijks zulke porties naar binnen te werken, want vandaag heeft hij wel ongeveer een pond vlees bij elkaar op  :o :o, maar het is wel fijn dat hij weer iets eet!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door