Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#814144
Ik heb dit weekend twee behendigheidwedstrijden met Rakker & Jessy. Wedstrijden zijn bij elkaar in de buurt, dus we overnachten op een camping.
Wat zou ik Rakker kunnen geven, wat makkelijk op de maag ligt? Vleesbot lijkt me niet zo handig, maar ik moet iets hebben waar ze wel voldoende energie uit haalt en waar ze niet te vol van wordt.
Ik heb pens, rundersnijlingen, hertspiervlees, orgaanmix, lamsvleesbot, geitenrib, kipkarkas, konijnkarkas en eend.
Daarnaast heb ik nog veel KVV (Energique no. 4) in de vriezer liggen.

Wat zouden jullie geven? Ik neem het liefst geen pens mee, aangezien dat nogal stinkt in een warme auto en tent ;)
#814236
de diepvriesdingetjes zijn omdat het al gemalen is natuurlijk wel lichter verteerbaar..
ik weet dat er mensen ook vasten maar met name voor kleine honden is dat niet optimaal toch?? (vraag)
Ik zou kvv nemen en dan voor de wedstrijd niet teveel geven en tussendoor wat kvv en evt kwark/yoghurt met groentemix (geprakte banaan??).. en s avonds iets meer voeren.. kvv is er toch vrij snel uit...
het is jammer dat alle producten met langzame koolhydraten altijd volkorenproducten zijn.. evt wat rijst geven voor koolhydraten??
#814239
In mijn kvv periode nam ik dat gewoon bevroren mee, na de wedstrijd kan je het dan gewoon geven.

Nu barf ik allen nog en neem ik eendenekken of kip mee. Extra koolhydraten geef ik nooit, wel een wat vette of grote maaltijd als we weer thuis zijn of in de week erna. Maar dat doe ik alleen in geval van een heel druk wedstrijd/trainings weekend, puur omdat ze anders te mager worden.
#814434
Ik neem dus gewoon KVV mee.
Kiera zou ook meegaan, maar die was vannacht aan de diarree. Ik durf het dus niet aan om haar mee te nemen :( Mijn zusjes zijn thuis, en heb ik gevraagd haar extra aandacht te geven, dus die vermaakt zich wel ;)
#814483
Ja gewoon wat duck mee nemen voor Rakker. Ik zou vanavond ietsje minder geven dan normaal, morgen ochtend als je per se wat wil geven een eetlepeltje, morgen na het laatste rondje gelijk een normale maal, zondag ochtend zou ik niks doen en zondag na de wedstrijd een grote maaltijd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door