Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#813946
Vraagje aan de pupmensen.

Hoe doen jullie dat met een menuutje maken als je pup nog 3 x per dag eet?
3 x per dag hetzelfde voeren of elke maaltijd iets anders?
Ik wil een menuutje opstellen,maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe jullie dat doen!

Dorian had moeite om bot te verteren,en dankzij Lizzy's raad/advies gaat het hartstikke goed nu

Lizzy,je bent een schat :-*
Vind dat ik dat wel even mag vermelden he!! :)
Ben nml zo blij dat het nu goed gaat!!
Door Lizzy
#813949
Hihihihi, dank je :-*!

Ik gaf 7 vleesbotmaaltijden per week, maar die verdeelde ik over 2 maaltijden. En dan gaf ik 4 keer per week een spiervlees en 3 keer per week een orgaanvleesmaaltijd. En ik nam altijd een beetje wat van het spiervlees of orgaanvlees en voerde dat bij de 2de vleesbotmaaltijd.

Dus, 1 vleesbotmaaltijd, 1 vleesbot + spier of orgaanvlees maaltijd en 1 spier of orgaanvleesmaaltijd met groentemix.
Door Deesje
#813957
ik geef nog steeds kvv erbij dus kan er niet helemaal over meepraten..

ik denk dat ik gewoon de berekende hoeveelheden zou verdelen over 3 maaltijden ipv 2?? dus zorgen dat je over 1/3 weken aan je totaalhoeveelheid komt en dan hoef je niet 3x per dag t zelfde te geven.. je moet alleen iets kleinere porties maken maar ik merk dat vanaf t gewicht nu dat ook wel meevalt..
die van jou eet toch nu 5-10%) praktisch ook tzelfde als ie 'later' (2%) zal gaan eten??
Door judith1967
#814248
Deesje schreef: ik geef nog steeds kvv erbij dus kan er niet helemaal over meepraten..

ik denk dat ik gewoon de berekende hoeveelheden zou verdelen over 3 maaltijden ipv 2?? dus zorgen dat je over 1/3 weken aan je totaalhoeveelheid komt en dan hoef je niet 3x per dag t zelfde te geven.. je moet alleen iets kleinere porties maken maar ik merk dat vanaf t gewicht nu dat ook wel meevalt..
die van jou eet toch nu 5-10%) praktisch ook tzelfde als ie 'later' (2%) zal gaan eten??
Geef mijn pup nu ong 750 gram per dag,hij weegt 10 kilo.
Denk dat ik over een maandje wel terug kan met %.
als ie volwassen is zal die ong 30 kilo wegen.

Maar zoals bijv morgen. krijgt ie dus 3 x kippenek op een dag,heb ook nog wat lamsnippers eruit gehaald.Maargoed kippenekken wegen niet zoveel,en als ie 250 gram per keer krijg dan eet ie heel wat kippenek op 1 dag,is dat niet teveel bot dan,vandaar dat ik ook de lamssnip eruit heb gehaald.Vandaag dus 2 x paardsnip.gehad(had nog 2 kleine muisjes,die erbij gedaan)en 1 x kippevleugel met klein beetje pens.

Pff,volgens mij snap ik het nog steeds niet,ben al toch aantal jaar bezig met mijn andere hond :-[
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 23 aug 2007, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#814717
judith1967 schreef: Pff,volgens mij snap ik het nog steeds niet,ben al toch aantal jaar bezig met mijn andere hond :-[
Ik denk dat dat het niet is hoor, ik denk dat je het met een pup gewoon zo super goed wilt doen dat je daar onzeker van word. Ik meen me te herinneren dat Lizzy dat ook had met Linga als pupje  :D

Zoals Lizzy het uitlegt lijkt het me heel logisch.
Als je met die kippennekken teveel nek hebt voor jouw gevoel dan deel je het toch in drieen en het spiervlees ook.
Is dat een idee?
Ik heb geen ervaring met een pup op Barf op die leeftijd, ik gaf toen brok en kvv.

Hoe doet je pupsel het, kauwt hij alles goed?
Door Lizzy
#814871
Lizzy schreef: Hihihihi, dank je :-*!

Ik gaf 7 vleesbotmaaltijden per week, maar die verdeelde ik over 2 maaltijden. En dan gaf ik 4 keer per week een spiervlees en 3 keer per week een orgaanvleesmaaltijd. En ik nam altijd een beetje wat van het spiervlees of orgaanvlees en voerde dat bij de 2de vleesbotmaaltijd.

Dus, 1 vleesbotmaaltijd, 1 vleesbot + spier of orgaanvlees maaltijd en 1 spier of orgaanvleesmaaltijd met groentemix.
Ik zal mezelf nog een keer herhalen ;D

Maar blijkbaar heb je daar niet genoeg aan. Ik zal het verder uitwerken. Zo ging ik met Linga te werk:

Menu van 750 gram. Verdeelde ik onder:

350 gram vleesbot
115 gram groentemix
260 gram orgaanvlees, 3 keer per week
350 gram spiervlees, 4 keer per week

Ik gaf iedere dag vleesbot, iedere dag groente, 3 keer per week orgaanvlees, 4 keer per week spiervlees.

Dus, ik gaf op 1 dag:

1 maaltijd met 200 gram vleesbot
1 maaltijd met 115 gram groente en 250 gram spiervlees of 200 gram orgaanvlees
1 maaltijd met 150 gram vleesbot en 100 gram spiervlees of 60 gram orgaanvlees

En dit is natuurlijk om de na bij he!
Door judith1967
#815396
AstridStraver schreef: Ik denk dat dat het niet is hoor, ik denk dat je het met een pup gewoon zo super goed wilt doen dat je daar onzeker van word. Ik meen me te herinneren dat Lizzy dat ook had met Linga als pupje  :D

Zoals Lizzy het uitlegt lijkt het me heel logisch.
Als je met die kippennekken teveel nek hebt voor jouw gevoel dan deel je het toch in drieen en het spiervlees ook.
Is dat een idee?
Ik heb geen ervaring met een pup op Barf op die leeftijd, ik gaf toen brok en kvv.

Hoe doet je pupsel het, kauwt hij alles goed?
Denkdat je gelijk heb,hoor,wil het gewoon goed doen,zodat ie niks tekort kom in zijn groeiperiode.
Hij kauwt alles redelijk goed.De kippenekken kauwt ie maar 1 keer op enm slikt ze dan zo door.Op de parelhoen en kipvleugel kauwt ie beter.
Laatst gewijzigd door judith1967 op ma 27 aug 2007, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door