Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Minna
#838705
Hier zijn ze met strotten wel een poosje bezig, dat is een van de weinige dingen waar langer dan 10 minuten werk aan zit voor ze...
Enige wat hier enigszins een verbaasde reactie opleverde was de eerste lamskop bij Ko, zij ging heel erg voorzichtig naar het rare beest kijken (die "terugkeek") en voorzichtig de hele kop likken. Toen ging er opeens een lampje branden en het was kraken.
Ik had vanaf begin aan alles zo gegeven, niks platgeslagen of doorgeknipt, en ze hebben nergens echt moeite mee gehad.
Behalve voor Pika moest ik in het begin de vleesbotten vasthouden, die handigheid heeft ze nu ook, de grote honden konden eigenlijk direct wel hun poten gebruiken.
Door jon
#838903
Eigenlijk eet Lhaki alleen de kippenekken inmiddels van hap-kauw (dat nog wel) slikweg. En van de week ging ook z'n eerste groter stuk kipkarkas moeiteloos naar binnen. Lamsrib moet in kleine vierkante stukken en eendenek nu minimaal in tweeen. Kippevleugels idem. Het hele werk zoals een hele kwartel: ernaast gaan liggen en hééél erg zielig kijken..... :(
Door mirjam_dc
#838911
DuCo (border terrier) eet wat ie lust (gelukkig wel het meeste) keurig op. Runderstrot vind 'ie geweldig. Ik hak hem wel doormidden maar dat is meer omdat het anders te veel voor hem is (hij eet maar rond de 300 gram per dag). Helaas zat er bij m'n laatste bestelling van Herby geen runderstrot, blijkbaar waren ze er doorheen.
Het enige waar hij wel eens wat mee wil mutsen is een groot stuk pens. Na een tijdje heeft ie wel genoeg van dat 'gedoe'  en laat het liggen. Als ik het dan in hapklare lapjes snij/hak gaat het zonder problemen naar binnen.
Zijn poten gebruikt het nooit bij het eten, behalve dan als hij een pak (dikke) yoghurt uit mag likken. Deze scheur ik open en leg voor hem buiten neer. Mijnheer heeft ontdekt dat het handig is daar een een poot op te zetten om te voorkomen dat je achter de vuilinisbak, de rozenstruik, de reserverband etc. etc. verdwijnt ;D Maar deze tactiek ook gebruiken voor de pens. :confused1: .. nee dat heeft 'ie nog niet ontdekt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door