Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Natasja22
#805154
Wie heeft er hier een windhond en wat voeren jullie??
ik weet niet hoe ik moet beginnen en hoeveel ik per hond moet gaan geven.
heb al een eerdere topic geplaatst maar nog geen re op mijn laatste reactie.

wie kan en wil mij helpen hiermee ::)
Door Borke
#805208
Ik heb hier een (waarschijnlijk) kruising galgo/mastin espagnol en die eet precies hetzelfde als onze Friese Stabij.
Het enige verschil is dat zij iets meer bot nodig heeft om mooie ontlasting te krijgen en iets minder groente.

Wat weegt je hond, wat is de leeftijd?
Hoeveel beweegt je hond (los of aan de lijn)?
Hou oud is je hond en is hij/zij goed op gewicht?
Wat eet je hond nu?

Heb je dit al gelezen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html
Door conleeuw
#805216
ik heb een windhond en zij eet gewoon zelf samegesteld rauw bot en vlees en orgaanvlees en groente. Zij eet iets minder bot dan de gangbare percentages en zij krijgt iets meer vet omdat zij dat gewoon nodig heb (een magere tante), dan bedoel ik vet aan vlees en pens en dies meer, ik voer geen kilogramme vet extra, en zeker niet wat je in de dierenspeciaal zaak koop, voor mijn border collie haal ik de extra vet van de vlees er af, voor de deerhound doe ik het er bij, gaat prima zo. Ik voer iets minder bot omdat ze anders in mijn opinie té veel moeite moet doen om haar ontlasting kwijt te raken, maar dat is lang niet bij iedere hond zo, dus is het geen regel, gewoon de normale percentages aanhouden en dan kijken hoe het gaat.  ;)
Door Borke
#805245
Hier krijgt Borke het magerste vlees en de vettere stukken gaan inderdaad naar Sofi, die ook aan de magere kant is.
Door Natasja22
#805428
AstridStraver schreef: Ik heb hier een (waarschijnlijk) kruising galgo/mastin espagnol en die eet precies hetzelfde als onze Friese Stabij.
Het enige verschil is dat zij iets meer bot nodig heeft om mooie ontlasting te krijgen en iets minder groente.

Wat weegt je hond, wat is de leeftijd?
Hoeveel beweegt je hond (los of aan de lijn)?
Hou oud is je hond en is hij/zij goed op gewicht?
Wat eet je hond nu?

Heb je dit al gelezen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html
zie mij vorige posting iets hieronder,'' hoe ziet jouw barfmenu eruit.
hierin staan alle leeftijden enz enz.
Door Antonia
#805528
Ik heb twee windhonden (Ierse Wolfshonden). Bij de samenstelling van hun menu houd ik geen rekening met het feit dat het windhonden zijn (dus geen speciaal windhondenmenu). Ik pas het menu wél aan aan hun gewicht, beweeglijkheid en hun conditie/gezondheid.
Door Natasja22
#805547
ik ben verder helemaal nog niet thuis in het barfen, zou heel graag van iemand hier op het forum een voorbeeld menu ontvangen..... :'(
Door conleeuw
#805567
Kijk onder hoe ziet jou Barf menu er uit... hier staan heelwat voorbeelden, en ook de commentaar van de mensen die het al heel lang doen over wat er aan schort of niet. Dus voorbeeld menu's genoeg. Het is handig als jij zelf kijk aan welke vlees en botten jij vrij makkelijk kan komen en dan daarmee aan de slag gaan ;)
Door Natasja22
#806412
conleeuw schreef: Kijk onder hoe ziet jou Barf menu er uit... hier staan heelwat voorbeelden, en ook de commentaar van de mensen die het al heel lang doen over wat er aan schort of niet. Dus voorbeeld menu's genoeg. Het is handig als jij zelf kijk aan welke vlees en botten jij vrij makkelijk kan komen en dan daarmee aan de slag gaan ;)
heb vandaag kopvlees en rundersnijdsels besteld.
geef voorlopig KVV en barf
Door Eef+Stippels
#806431
Natasja22 schreef: heb vandaag kopvlees en rundersnijdsels besteld.
geef voorlopig KVV en barf
Ik denk dat het het handigst is om gewoon kvv te geven totdat je je genoeg hebt ingelezen dat je het aandurft om een barfmenu te maken.

Net als wat 'conleeuw' zegt: kijk waar je aan kunt komen en dan kun je daarmee een menu samenstellen. Dit menu kun je dan laten nakijken onder 'hoe ziet jouw barf menu eruit'
Door treasure
#812257
ik heb 2 windhonden,en zorg er gewoon voor dat ze afwisselend eten,en vind ik ze aan de magere kant dan geef wat extra,eigenlijk voer ik  dus op zicht. ;)
Door conleeuw
#812593
treasure schreef: ik heb 2 windhonden,en zorg er gewoon voor dat ze afwisselend eten,en vind ik ze aan de magere kant dan geef wat extra,eigenlijk voer ik  dus op zicht. ;)
:-\ jazz is altijd aan de magere kant ;D dat is een beetje haar bouw. Ik moet wel zeggen dat ik haar iets vetter voer dan mijn border, zij heeft iets extra aan energie nodig. Ik zou niet zeggen voer super vet, maar waar ik bij de border de magere/vetloze stukken pens uitzoek, zo doe ik just de stukken met vet aan de deerhound, maar er zijn wel stukken die té veel vet bevatten, daar gebruik ik de vet van als we kipkarkassen voeren, want daar zit vaak helemaal geen vet aan. Zo krijgt de deerhound iets extra's aan vet. Verder inderdaad op de oog, wordt ze magerder, iets meer, wordt ze dikker iets minder.
Maar, voer lekker KVV en kijk of je een keer kippennekken of karkassen kan voeren, of een lekkere lap pens of geitenribbetje, dan kom je al een hele eind richting het barfen. Als jij denk te kunnen barfen, doe dan even een menu neerzetten ter beoordeling. Wel leuk dat jij de stap naar vers doe ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door