Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door -Natalie-
#798871
ik heb gewoon een kist... en best een rommel soms. gelukkig kan ik alles wel vinden. ik vries in per soort, en dan een daghoeveelheid. dus eigenlijk telkens 500 gram van iets. dan schrijf ik erop met merkstift wat het is, in afkorting : kk = kipkarkas  rs = rundersnippers enz. dat is nog goed te lezen als het er een maand inligt  ;)
dan weet ik ook wat erin zit als het niet in de goeie draagzak zit. meestal is het wel goed te onderscheiden hoor. ik doe verder alles per soort in een draagtas. die zet ik dan gewoon in de kist.
meestal hoef ik niet lang te grabbelen  8)
Door Annicha
#799132
ik maak nu dag portie's. Op elk zakje zet ik de dag en dat word dan verdeeld onder de meute. De kuikens heb ik er niet bij in dan schuurden de zakjes aldoor en had ik een zootje los vlees onderin de vriezer liggen.

Het ligt in kratjes in de vriezer maar uiteindelijk worden dat er dus steeds minder waardoor het op het laatst toch zoeken is naar de goede dag.

Met daarbij het "probleem" dat de beesten de ene helft van de kist hebben en wij de andere helft en ik met een slaperig hoofd ook wel eens de verkeerde zak eruit haal.
Door chrisje
#799192
[quote="-Natalie-"]
ik heb gewoon een kist... en best een rommel soms. gelukkig kan ik alles wel vinden. ik vries in per soort, en dan een daghoeveelheid. dus eigenlijk telkens 500 gram van iets. dan schrijf ik erop met merkstift wat het is, in afkorting : kk = kipkarkas  rs = rundersnippers enz. dat is nog goed te lezen als het er een maand inligt  ;)
dan weet ik ook wat erin zit als het niet in de goeie draagzak zit. meestal is het wel goed te onderscheiden hoor. ik doe verder alles per soort in een draagtas. die zet ik dan gewoon in de kist.
meestal hoef ik niet lang te grabbelen  8)
[/quote]

Yep, zo doe ik het ook. met een stift, speciaal voor in de vriezer.
Door Borke
#799378
[quote="cindy1986"]
Hoeveel kilo kunnen jullie ongeveer kwijt in een standaard tafelmodel vriezer met 4 lades?
[/quote]
Daar heb ik 49 kilo rollen Carnibest in liggen (3 grote lades en 1 kleinere). CB stapelt natuurlijk veel efficienter dan bevleesde botten.
Door cindy1986
#799414
[quote="AstridStraver"]
Daar heb ik 49 kilo rollen Carnibest in liggen (3 grote lades en 1 kleinere). CB stapelt natuurlijk veel efficienter dan bevleesde botten.
[/quote]

Bedankt! Ik heb gisteren 15 kilo vlees in 2 lades gekregen. Ik had nog een boel KVV en een aantal dingen voor deze week, dus die moeten eerst op. Dat zit in de overige 2 lades. Denk dat ik dus minimaal 30 kilo in de vriezer kan hebben. Al moet er wel meer in passen, maar heb het er gister gewoon ingegooid, omdat het al ver ontdooid was. Ga het vanavond eens goed inrichten  ;)
Door cindy1986
#799525
[quote="Minna"]
Kleurtjes er nog opgebleven?
[/quote]

Ja, toen ik het er in deed zaten de kleurtjes er nog op :) Wist alleen nog niet wat wat was (heb de lijst nog niet uitgeprint), dus alles ligt door elkaar. Ik ga vanavond even wat orde scheppen in de vriezer :P
Wel heel handig die kleurtjes!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door