Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#796917
de jongens hebben de afgelopen weken kippenekken en karkas op, zonder probleem.
ben weer bij het begin begonnen omdat er 1 zoveel spuugde, en de andere met een maagslijmvliesonts. zat.
Nu heb ik voor vanavond parelhoen en pens uitgehaald, nu wil ik eerst de pens geven en daarna de parelhoen.
moet ik het karkas platslaan of niet?
Heb het idee dat als ik het platslaat ze lang niet zo goed kauwen als dat ik dat niet doet.
en kan die kleine van ruim 5mn ook gewoon de parelhoen heel eten?
Tot nu toe heeft hij helemaal nergens last mee.
ellen
Door pallas
#796979
Als kippennekken goed en de kipkarkas dan kan je wel gewoon parelhoen geven. Ik vind dat mijn honden alles beter kauwen/verteren als ik niks plat sla, dus daar zou ik niet voor kiezen.
Gewoon lekker geven :)
Door henneke
#797034
ik vind parelhoen goed te doen hoor niet extreem moeilijk zeg maar , ik zou het dus lekker heel laten  ;)
Door henneke
#797053
ik knip niks maar als jij je er zekerder bij voelt zou ik het zeker doen en even kijken hoe ze het doen en evt de volgende keer niet meer inknippen .
Door pallas
#797054
vanaalst schreef: dan toch wel de vleugels inknippen want die zitten er nog aan?
ellen
vleugels knip ik altijd in op het gewricht zodat er geen bochtje meer in zit. Parelhoenvleugels vind ik wat minder eng dan kippenvleugels omdat ze een flinkstuk groter zijn.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#797969
toch weer 1 gekotst van de parelhoen vannacht, maar ook weer opgegeten en verder vandaag geen last gehad.
hoe kan dat nu dat de 1 er toch van blijft spugen, ik bedoel dat als ik iets anders geef dan kip.
hij spuugt dan kleine stukjes bot uit.
ellen
Door judith1967
#797978
Had gisteren mijn pup(9wkn) een kippenekje laten eten uit mijn hand.Niet platgeslagen.Hij at het heel netjes op.De volgende ochtend stond ie ook kostbewegingen te maken.Hij heeft niets eruit gegooid,zag wel wat witte dingetjes in zijn ontlasting zitten,maar durf niet te zeggen of dat bot is,want in de cb zaten ook dit keer van die witte stukjes.Denk dat dit vet is.
Door ~anna~
#797985
Ik heb het idee als je het plat gaat slaan dat sommige honden dan juist hap slik doen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#797992
juist, en daarom had ik het niet platgeslagen.
De pup heeft nog nooit gespuugd op wat ik hem ook geef, maar die is dus ook niet anders gewent.
De oudste 2 hebben in hun jonge jaren brokken gehad(ja ja ik weet het, maar wist nog niets van kvv en barf af).
Daar ligt het misschien ook wel aan?
ellen
Door pallas
#797997
:-\ ik snap er niks van; Nox wil in eens geen parelhoen eten ???

Didot heeft hem lekker weg geknaagt.

heb ik net 10 kilo liggen >:(, nou dan eet Didot het dus maar wat vaker en doet Nox maar eens afen toe een vasten dagje(ze is toch wat vadsig)
Door tieneke
#798041
vanaalst schreef: toch weer 1 gekotst van de parelhoen vannacht, maar ook weer opgegeten en verder vandaag geen last gehad.
hoe kan dat nu dat de 1 er toch van blijft spugen, ik bedoel dat als ik iets anders geef dan kip.
hij spuugt dan kleine stukjes bot uit.
ellen
Schrokt deze hond?
Heeft hij een gevoelige maag of darmen?
Hoelang eet hij al rauw?
Zolang de ontlasting goed is en blijft zou ik mij niet teveel zorgen maken,Tinus had van pup af aan(nooit 1 brokje ingegaan) ook konstant last van de vertering en nu nog soms.
Tinus is ook een supergevoelige hond met vaccinaties en ontwormen,daar is hij echt vreselijk ziek van.
In zijn ontlasting vind ik dus ook wel eens stukjes bot terug, dus zolang de hond niet ziek is,goed eet en konstante harde ontlasting heeft en niet na iedere maaltijd alles eruit kotst zou ik mij zeker niet teveel zorgen maken.
Door tieneke
#798042
pallas schreef: :-\ ik snap er niks van; Nox wil in eens geen parelhoen eten ???

Didot heeft hem lekker weg geknaagt.

heb ik net 10 kilo liggen >:(, nou dan eet Didot het dus maar wat vaker en doet Nox maar eens afen toe een vasten dagje(ze is toch wat vadsig)
Stuur maar op naar hier  :P
Is niet te krijgen terwijl ze het zo vreselijk lekker vinden.
Door jantjehermien
#798061
tieneke schreef: Stuur maar op naar hier  :P
Is niet te krijgen terwijl ze het zo vreselijk lekker vinden.
Als ik dat geweten had.Mn man kwam met een levende parelhoen thuis om te slachten voor de doggies.Ik vond het zon mooie vogel en wilde hem bij de ganzen in laten lopen.Nou 15 minuten ging dat goed en toen zat ie in een hoge dennenboom.En een geluid wat daar uitkomt.Niet te geloven.Hij heeft hier nog een week gescharreld en we gaven hem eten.Op google gekeken wat zon dier nou eet.Ik kon alleen maar recepten vinden om hem zelf op te eten.Hopelijk vliegt ie nu naar jou toe.Dus als je een sirene hoort.....
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#798084
tja, echt langzaam eten doet hij niet, het is ook niet bij iedere maaltijd dat hij spuugt.
Hij eet nu zo'n beetje een klein jaartje barf afgewisseld met kvv en gevoelige darmen of maag? misschien wel want van de cb ging hij ook altijd aan de sproeipoep.
Maak me niet echt heel veel zorgen hoor, het is soms alleen een beetje vervelend.
groetjes ellen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door