Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Prince01
#790545
hallo
ik wil chico ook gedeetelijk op barf laten gaan,
maar ik weet niet zo goed hoe ik alles moet verdelen,
hier eenpaar vraagjes

- chico weeg 12,75 kilo hoeveel mag ze dan per eten

- ik woon in gendt dat is tussne arnhem en nijmegen in is gelderland,
weten jullie nog goede addresje voor het vlees aftehalen,

- chico is gewend dus aan kvv, en ik heb ook wel eens zalmkop gegeven, heb er nu nog 3 in de vriezer liggen,

- kippen poten daar is ze een beetje bang voor gewoon van wat is dat voor iets dus poten wil ze nie eten, maar wel het file heel vaag

- weten jullie ook een goed beginners menu voor chico, chico is een teefje van bijna 2 jaar oud, ze is erg sportief

dat waren mijn vragen
groetjes en pootje chico
Door Lizzy
#790592
Damm schreef: hallo
ik wil chico ook gedeetelijk op barf laten gaan,
maar ik weet niet zo goed hoe ik alles moet verdelen,
hier eenpaar vraagjes

- chico weeg 12,75 kilo hoeveel mag ze dan per eten
Per dag in totaal ongeveer 260 a 390 gram verse/rauwe voeding. In totaal dus he. Als je 's morgens of 's avonds iets anders geeft, moet je dit dus door de helft delen. Het is heel eenvoudig. Je neemt ongeveer 20 gram a 30 gram per kilo lichaamsgewicht. En misschien heeft ze zelfs wel 40 gram per kilo lichaamsgewicht nodig. Ik zou zeggen: voer vooral op het oog.
- ik woon in gendt dat is tussne arnhem en nijmegen in is gelderland,
weten jullie nog goede addresje voor het vlees aftehalen,
Kijk even in de ala carte van Femke onder vraag & aanbod!
- chico is gewend dus aan kvv, en ik heb ook wel eens zalmkop gegeven, heb er nu nog 3 in de vriezer liggen,

- kippen poten daar is ze een beetje bang voor gewoon van wat is dat voor iets dus poten wil ze nie eten, maar wel het file heel vaag

- weten jullie ook een goed beginners menu voor chico, chico is een teefje van bijna 2 jaar oud, ze is erg sportief

dat waren mijn vragen
groetjes en pootje chico
Hoe vaak wil je barfen per week?
Door Lizzy
#790862
Damm schreef: ik wil ongeveer 2 a 3 dagen in de week barfen
OK. Maar dan hoef je dus niet met menu's te gaan werken. Want dat komt allemaal niet zo krap. Wat ik zou doen: vooral dingen voeren die niet in versvlees zitten. Dus bijvoorbeeld:

1 x per week vette vis zoals sardientjes of zalmkop (sardientjes zijn best zwaar te verteren, dus begin er met 1).
1 x per week een vleesbot. Waarbij je begint met zachte vleesbotten van kleine dieren zoals eendennek, eendkarkas, parelhoenkarkas, kwartel. Ik zou zelf geen kip geven, want dat zit al genoeg in de meeste versvleesvoeren. En als dit goed verteerd wordt, dan kun je ook bijv. geiten of lamsrib gaan voeren.
1 x per week ongemalen spiervlees van bijv. lam of geit of hert of iets (liefst ook iets dat niet in versvlees zit) met bijv. een beetje groente. Tussendoor kun je bijv. 2 keer per week een rauw eitje geven, in schil.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door