Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door isabelle
#787670
Hoi

We hebben onze teef 2 weken geleden laten dekken. Ze krijgt gewoon BARF. Ik heb al even zitten speuren op internet en in mijn boeken natuurlijk, maar is er nog iets speciaals waar ik op moeten nu ze gedekt is en wat ik misschien over het hoofd zie?

Groetjes
Gebruikersavatar
Door Angelique
#788578
In het begin van de dracht verandert er weinig. Aan het eind van de dracht moet je het botpercentage naar beneden doen en geef je wat koolhydraten bij. Ik gaf dat in de vorm van havervlokken of zilvervliesrijst en dan iets van 50 tot 100 gram per dag. Afhankelijk van de hoeveelheid te verwachten pups kun je vanaf de vierde week gaan bijvoeren, gewoon op het oog, ze mag wel wat dikker worden maar ook niet teveel want daar krijgt ze last van met de bevalling.
Veel honden willen aan het einde van de dracht geen grote vleesbotten meer eten of krijgen moeite met grote hoeveelheden in 1x. Dat is ook vaak na de bevalling nog zo, dus dan moet je klein bot hebben en de porties over de dag verdelen. Na de bevalling gaat het botpercentage weer omhoog en moet je ook zorgen voor voldoende vocht. Ik doe dat in de vorm van een bakje bouillon en karnemelk. Rauwe geitenmelk zou ideaal zijn als je daar aan kan komen.
Zorg voor tijdens het zogen voor rijk voer. Dus veel spiervlees, mag gerust met een flinke vetrand, extra eitje enz.
Hier krijgen ze vanaf het begin van de dracht tot een week na de bevalling framboosbladdragees  en zeewier erbij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door