Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anthraciet
#871327
maja schreef: nou ik kwam net iemand tegen en we kregen een praatje  en hoorde dat die man zijn hond elke dag gekookte hart gaf mijn mond viel bijna open  van verbazing
ik probeerde hem heel voorzichtig te vertellen dat hart alleen heel eenzijdig is
en dat hij ook meer nodig heeft zoals calcium, ik had medelijden met de hond
en de man zei maar hij ziet er toch goed uit..........ik dacht wat nu .
normeel overtuig ik ook niemand meer alleen als ze er zelf om vragen
maar met dit geval had ik ff moeite
de hond kon ik al een paar jaar en dacht wel altijd wat ziet dat beest er slecht uit
nou snap  ik waarom !
hij heeft bijna geen haar en zijn huid is rood
hoe overtuig ik deze man
ik zelf denk dat ik dan maar hem een pakje smuldier compleet gaat aanbieden ofzo
wa t  zouden jullie doen ?
In zo'n geval, zeker als de eigenaar zou zeggen dat hij er 'toch goed uitziet', zou ik hem erop wijzen dat dat dus helemaal niet het geval is, dat hij een slechte vacht heeft en de huid rood is. Dat moet die man dan toch ook zelf kunnen zien, zeker als je hem erop wijst?
Je kan er ook bij zeggen dat hij wrs wel denkt dat hij supergoed voor het dier bezig is, maar dat elke dag friet voor ons ook niet gezond is, misschien dat het kwartje dan valt? ;)
Door laura86
#872354
Ik heb er nu met best wat mensen over gesproken dat ik mijn aanstaande pup Barf wil voeren. De meeste mensen denken dan idd van: nu je het zegt, je hebt helemaal gelijk! Brokken voeren kan nooit goed zijn...

Maar overstappen doen ze volgens mij toch nooit, al is het maar omdat het wat meer werk is dan de brokken. En mensen denken volgens mij ook dat eht heel duur is.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#873294
Ja, je merkt duidelijk dat er de laaste jaren veel veranderd is qua (kennis van) voeding. Mensen krijgen niet meer acuut een hartaanval als je BARF roept maar zeggen vaker: "Ja dat heb ik meer gehoord".
Door Mevroi Kruim
#873339
Bijna 5 jaar geleden viel de eigenares van de hondenschool acuut flauw toen ik meldde dat mijn lieve kleine wollige Káturpupseltje kippenvleugels en lappen pens at  ;D ;D ;D
Inmiddels verblikt of verbloost ze er iig niet meer van.
Door tieneke
#873676
Billie schreef: Ja Tieneke, dan noem je ook wat: Tsjechie  ;D ;D ;D
Het vlees wat gegeten wordt door de Nollebakkers en katten eten ze hier liever zelf op dan aan hun hond te geven,zelfs de pens en allerlei soorten orgaan plus kip/eendennekken en konijnkarkas verdwijnt allemaal in een soeppie  ::) :-X
Gelukkig krijgt de hond van onze vriendin/lerares ook volledig barf sinds afgelopen jaar en is zij voordeliger uit dan de brokken waar hij van stonk als een volwassen bunzing plus hyper was,zij heeft nu een heel andere slanke en rustige jonge hond!Eindelijk een verstandige Tsjech  8)
Door jon
#874106
tieneke schreef: Het vlees wat gegeten wordt door de Nollebakkers en katten eten ze hier liever zelf op dan aan hun hond te geven,zelfs de pens en allerlei soorten orgaan plus kip/eendennekken en konijnkarkas verdwijnt allemaal in een soeppie  ::) :-X
Gelukkig krijgt de hond van onze vriendin/lerares ook volledig barf sinds afgelopen jaar en is zij voordeliger uit dan de brokken waar hij van stonk als een volwassen bunzing plus hyper was,zij heeft nu een heel andere slanke en rustige jonge hond!Eindelijk een verstandige Tsjech  8)
Dan zie je toch maar weer dan het resultaat zien, doet geloven en volgen! Het beste middel om te overtuigen dus! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door