Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~anna~
#804402
Ik zeg niks ik denk alleen maar en vooral met oudere honden kan je het verschil zien een hond die vers krijgt heeft op hoge leeftijd veel meer vitaliteit.
Door mirjam_dc
#805170
Ik had zaterdagochtend nog een kleine 'discussie' met iemand die Duco een frolicje wilde geven. Gelukkig vroeg de beste man het eerst (sommige mensen vinden het blijkbaar doodnormaal om jouw hond een 'hondenkoekje' te geven gewoon omdat 'ie er zo schattig uitziet en zijn dodelijk beledigd als je vraagt of ze dat aub niet willen doen). Toen ik zei dat hij geen frolic mocht en ik zelf snoepjes bij me had die ik wel verantwoord vind wilde hij wel eens het naadje van de kous weten. Natuurlijk was hij ervan overtuigd dat brokken prima hondenvoer zijn. Er staat toch op dat er zoveel procent eiwit in zit, en dat komt echt allemaal van vlees, hoor. Er zit zelfs lamsvlees in; nou dan! Maar hij was in principe wel geïnteresseerd en gaf zijn honden af en toe ook wat vlees (in de 35% korting categorie van de AH). Ook vond hij dat onze hond er wel erg goed uitzag. Ik heb 'm dus maar doorverwezen naar barfplaats als hij zich er echt eens in wilde verdiepen. Ik verwacht niet dat ie gaat barfen, maar wellicht wordt hij wel iets kritischer over de 'verantwoorde hondenbrok' ;-)
Door Eef+Stippels
#805175
Kody schreef: De reden waarom ik soms gefrustreerd raak, is omdat er zoveel hondjes zijn die ik tegenkom met gezondheidsproblemen die misschien onnodig zijn. Onlangs hoorde ik dat een hond van 4 jaar was afgemaakt omdat hij zo erg eczeem had. Dat is toch vreselijk?
Dat vind ik dus ook vreselijk frustrerend. En waarom mensen er toch liever meteen een prednison spuit in laten jassen, alvorens fatsoenlijke voeding te gaan geven, daar snap ik ook helemaal niets van  :-\  Sommige mensen praten alsof ze alles voor hun hond overhebben (ja want zo'n consult en prednisonspuit zijn duur!), maar op gezonde voeding overgaan, dat is te veel gevraagd  ::)
Door Hanny
#808412
Ik maak me nooit druk om wat andere mensen voeren, moet ieder zelf weten.
Manlief vertelde van een hond van mensen, die hij een beetje kent. Zag er dramatisch uit.
Wat kan een mens doen? Briefje met naam van arts op de Veluwe. Er zullen er nog wel meer zijn, maar dat weet ik zo niet.
Ik heb nu gehoord, dat er een grote vriezer staat of spoedig komt.
Daar hoefde dus geen verhaal naar toe, alleen een klein boodachappenbriefje.
Ik hoop, dat het heel grote hondenbeest wat op kan knappen, want als manlief zegt, dat het erg is, dan is het niet een kleine huidirritatie.

Hanny
Door Minna
#808457
Ik heb nu weer een aantal kennissen die gaan overstappen. De honden zijn toch een wandelende reclame zeg maar... :D Vooral mensen die Ko kenden voor en na vers verbazen zich er over wat voeding allemaal kan doen. En dat het ook zo veel kan veranderen aan het gedrag zoals bij Pika...geweldig!
Door Prince01
#808708
Bij ons op het hondenveld voerde eerst 1 vrouw haar honden vers, Ikke had er wel oren na Nu voer ik der ook alweer 7 maanden vers, wij iedreen overhalen nu voeren er al 6 mensen versvlees,
gaat de goede kant, wij spreken gewoon met zijn alle af als we vlees bestellen, vandaag weer 10 dozen smuldier besteld,
het lijk soms net een voedsel bank alleen voor honden bij ons in de buurt
Door Rozemeijer
#810230
Mariska bv Boris schreef: En hoe doe je dat met een hond die er geweldig uitziet ondanks dat hij brokken krijgt?

Ik denk er al een tijdje over om barf te geven, maar ik moet mijn vriend nog overtuigen. Boris ziet er geweldig uit, eet goed en is nooit ziek. Zijn argument is "waarom zou je veranderen als het nu goed gaat".
Eh......waarom zou je stoppen met roken...als je het niet benauwd krijgt? Zoiets? Wat nu goed gaat kan veranderen......
Mariska bv Boris schreef:Hoe moet ik hem ervan overtuigen dat barf beter is dan brokken? Het enige dat ik nu kan bedenken is dat Boris KVV ontzettend lekker vindt (hij staat kwijlend naast me te wachten als ik het in zijn bak doe) en dat hij naar mijn idee minder poept met KVV. Maar ja, brokken vindt hij ook lekker. Wat dat betreft is het een echte Labrador  ;) En dat hij minder poept hoeft niet slecht te zijn en weet ik niet zeker (ik ga het niet opvangen en wegen  :D). Verwijzen naar dit forum heeft geen zin. Hij heeft er het geduld niet voor zo'n uitgebreid forum door te spitten.

Hebben jullie steekhoudende argumenten om mijn vriend te overtuigen?

Groetjes, Mariska
Natuurlijk kan niemand je vriend overtuigen...de overtuiging moet uit hemzelf komen....maar een beetje helpen mag!

Argument 1: het is een genot om naar te kijken!
Argument 2: inderdaad minder poep!
en: lees eens iets over de nadelen van brokken voor aan hem! Wat zit erin....en wat doet he? Dat soort dingen! Een soort spreekbeurt houden dus! :)
En vervolgens gewoon eerst KVV......dan eens een nekje geven....kippenboutje.....Barfen is een proces! ;)

Groetjes van Tanja!
Door Liinaa
#810232
Hier heeft Voer voor Carnivoren manlief over de streep getrokken. Hij is nu zo overtuigd dat hij het boekje inmiddels alweer heeft uitgeleend aan een collega met een kat met jeuk  ;D
Hij snapt dus wel dat het beter is, maar hij kan maar niet wennen aan alles wat niet tot onherkenbare brij is gemalen, dus daar oefenen we nog op  ::)
Door Rozemeijer
#810249
Zie je wel....het is een proces. Het ontwikkelt zich!  ;)Die van mij stond ook te gruwelen toen het eerste konijn (was erg groot) moest worden gesneden.....en ik een ruggengraat kraakte. Maar het went hoor!
Blijven oefenen!

Inmiddels staat onze dochter van 8 ook mee te kijken bij het ontleden van hart e.d......erg interressant vindt ze dat alles!

Groetjes van Tanja!
Door Bobo
#839176
Ik probeer het niet meer, omdat Bobby weleens uitvalt naar andere reuen aan de lijn krijg ik dan het commentaar, zie je wel met dat rauwe vlees.... :-[
Pffff, ik vertel het alleen nog als mensen oprecht geinterreseerd zijn en niet zo kort door de bocht!

Krijg wel altijd de reactie dat ie zo glanst! En dat terwijl hij toch nog niet helemaal lekker in zijn vellletje zit... 8)
Door jon
#839223
Een beetje zendingsdrang is mij niet vreemd dus ik laat de naam Barfplaats regelmatig vallen, geef bevriende hondeneigenaren "Voer voor carnivoren" cadeau en vertel in gesprekken over t voer waar Lhaki's maal zoal uit bestaat. Laatst zei iemand met wie ik toch al een jaartje of anderhalf 'samen oploop': ik heb een hele tijd gedacht dat je een grapje maakte want jouw hond ziet er zo fantastisch uit, maar je meent het echt he? ....... en zo komt de interesse soms op gang.

:D Het meest tevreden ben ik dat iedereen hier in huis inmiddels achter het barfen staat en Lhaki ook als ik er niet ben de voeding krijgt die het beste voor hem is.
Gebruikersavatar
Door koekje
#839826
ik loop wel graag 'het woord' te verkondigen, maar doe dit alleen als ik werkelijk merk dat er enigszins oren naar zijn.

ik ben ook vaak aanwezig op kattenplaza, en bij vragen als :ik heb een kitten en een volwassen kat, hoe laat ik ze allebei apart hun eigen brokken eten? - heb ik vaker de gewoonte om te antwoorden dat het veel makkelijker en gezonder is om vers te voeren (kvv of barf). ze kunnen dan alle2 hetzelfde eten, zij het in verschillende gewichten eventueel. geen gehannes meer met 2 verschillende soorten brokjes, en katten uit elkaars voerbakje sleuren. en het is nog gezond voor de katten ook; veel vocht waardoor blaasproblemen voorkomen kunnen worden, en kan ook overgewicht e.d. voorkomen. en goed voor de tanden, etc.
nu ben ik niet de enige versvoerder op kp, dus ik heb vaak bijval van verschillende lieden.

de laatste tijd merk ik dat er steeds meer mensen vers zijn gaan voeren, en meer katten erg gebaad zijn gebleken bij een vers menu.
tegenwoordig is er zelfs een sticky draadje in de voedingsafdeling gemaakt, waar mensen hun eigen barfmenu kunnen plaatsen.

deze vorm van kennis doorgeven, en mensen informeren en interesseren lijkt zn vruchten duidelijk te hebben afgeworpen.
Door joki
#855102
Kody schreef: Afgelopen zondag had ik een reunie van de kennel waar mijn hond (gister 1 jaar geworden  :) ) vandaan komt. Een aantal van zijn broertjes en zusjes hebben in dat ene jaar al ontzettend veel nare kwalen gehad. Eentje was al met haar vijfde antibiotikuur bezig. Ik vind dat zo erg. Ik ben er van overtuigd dat veel met voeding te maken heeft. Ik heb het er met diverse baasjes over gehad, maar ze zeggen dan b.v. 'ik heb het 1x geprobeerd en toen krijg hij diarree.' en 'we hebben gewoon veel pech gehad' Ik wil die mensen niet het idee geven dat ik denk dat ze geen goeie baas zijn, maar ik vind het zo zielig voor die hondjes. 1 jaar en dan al zoveel medische problemen. Misschien is het toeval (maar ik denk het niet). Mijn hond lijkt veel gezonder dan de rest en is ook de enige op Barf. Verder was hij ook rustiger dan de anderen en zijn lichaam meer in verhouding (2 van z'n broers hadden echt slungelige poten, zoals Tannetje ook beschrijft in haar boek)

Hoe gaan jullie daar mee om?

Zie ook mijn column http://pitchit.nl/Nederland/Wetenschap/ ... VLEES.html
iemand anders proberen te overtuigen heeft nooit zin....enkel als die daar zelf om vraagt..
Door maja
#871322
joki schreef: iemand anders proberen te overtuigen heeft nooit zin....enkel als die daar zelf om vraagt..
nou ik kwam net iemand tegen en we kregen een praatje  en hoorde dat die man zijn hond elke dag gekookte hart gaf mijn mond viel bijna open  van verbazing
ik probeerde hem heel voorzichtig te vertellen dat hart alleen heel eenzijdig is
en dat hij ook meer nodig heeft zoals calcium, ik had medelijden met de hond
en de man zei maar hij ziet er toch goed uit..........ik dacht wat nu .
normeel overtuig ik ook niemand meer alleen als ze er zelf om vragen
maar met dit geval had ik ff moeite
de hond kon ik al een paar jaar en dacht wel altijd wat ziet dat beest er slecht uit
nou snap  ik waarom !
hij heeft bijna geen haar en zijn huid is rood
hoe overtuig ik deze man
ik zelf denk dat ik dan maar hem een pakje smuldier compleet gaat aanbieden ofzo
wa t  zouden jullie doen ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door