Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#796120
Ik probeer helemaal niemand te overtuigen. Zelf ben ik uit een soort nieuwschierigheid eerst met Kvv begonnen. Toen iemand mij op Barfplaats wees ben ik meer gaan lezen en overtuigd geraakt van het goede van Barf en Kvv. Dus als er bijv. op de cavalierpage iemand een vraag stelt over voeding verwijs ik meestal door naar Barfplaats en dan hoop ik maar dat diegene ook zo enthousiast zal worden.
Door nicenmax
#800327
ik ben pas sinds kort aan het barfen en daarvoor kreeg max altijd rodi.  Ook toen zei iedereen wat glimt hij mooi. of dat barfen dus zo blijft wacht ik af.. maar ikheb goede hoop.

Eerlijk gezegd ben ik in aanraking gekomen met versvoeding en barf door de hondenschool. Maar de overgang van brok naar rodi was al snel gemaakt omdat max simpel weg diarree krijgt van brokken.

Nu omdat ik binnenkort op vakantie ga en dus een probleem wat betreft de rodi had. ben ik overgegaan op barfen.. vlees is overal te krijgen..

Maar zelfs mijn familie en vrienden kan ik er moeilijk van overtuigen dat dit beter is dan brok. dan is het van met brok worden ze ook oud of de een zegt dit de ander dat over een half jaar zeggen ze weer dat dit niet goed is of: dat rauwe vlees kan ik nog in komen maar waarom botten? kortom ik word heel raar aangekeken en zo van heb je haar weer met haar bijzonderen dingen en ze ook zo goed gelovig.. >:( Maar ja ikheb me er in verdiept en zij niet ! zij nemen niet eens d tijd en snappen het ook niet op rodi deed hij het toch ook goed waarom dan nu moeilijk doen??

Nou ik doe gewoon waar ik me en max zich goed bij voelt en ja die extra moeite heb ik er wel voor over. En ik ga niet eens meer proberen anderen te overtuigen. heeft vaak toch geen zin. Overigens gaat het erg goed met max en qua ontlasting was het van de week maar 1 keer dun...en dat was waarschijnlijk van de lever dus niet zo raar..
Door Rozemeijer
#802106
Toen ik met Joey trainde was er een man die zijn hond onbeperkt brokken gaf (beest was dik zeg!)....omdat het toevallig eens ter sprake was gekomen wist men daar wel dat Joey vers kreeg. Maar die man bleef steeds zaniken omdat hij dan kennelijk het idee had dat ik hem fout vond voeren...alleen omdat ik wat anders koos! Een hele rare gedachtengang! Ik vind ook gewoon dat hij het zelf moet weten.....viel hem ook niet lastig ermee. Maar hij bleef juist mij confronteren ermee! Dan krijg je van die opmerkingen: Dus jij vind dat....
Verschrikkelijk vervelend.

Om me heen gaan steeds meer mensen rauw voeren.....ik wil ze daar best bij helpen en eens wat spullen geven...prima. Maar ik ga niemand proberen te overtuigen. Vaak is het al genoeg als je zelf zeker van je zaak bent. Degenen die er open voor staan gaan prima mee erin. Mensen die niet willen of durven...jammer dan!
Mij wordt tijdens een wandeling ook wel eens gevraagd wat Joey eet. Dan zeg ik: ik stel zelf samen. Daarmee miszeg ik niks.....maar ik voorkom wel die hele heisa dat ik fout bezig ben en dat ze stikken in botten e.d.! Geen zin in discussies dus! De meeste vragen niet eens verder....die staan er dus niet voor open.
Volgens mij moet de overtuiging ook uit iemand zelf komen.....
En fora als deze zijn denk ik, super belangrijk! Daar heb je zoveel aan!  ;)
Door tieneke
#802250
Rozemeijer schreef: Toen ik met Joey trainde was er een man die zijn hond onbeperkt brokken gaf (beest was dik zeg!)....omdat het toevallig eens ter sprake was gekomen wist men daar wel dat Joey vers kreeg. Maar die man bleef steeds zaniken omdat hij dan kennelijk het idee had dat ik hem fout vond voeren...alleen omdat ik wat anders koos! Een hele rare gedachtengang! Ik vind ook gewoon dat hij het zelf moet weten.....viel hem ook niet lastig ermee. Maar hij bleef juist mij confronteren ermee! Dan krijg je van die opmerkingen: Dus jij vind dat....
Verschrikkelijk vervelend.

Om me heen gaan steeds meer mensen rauw voeren.....ik wil ze daar best bij helpen en eens wat spullen geven...prima. Maar ik ga niemand proberen te overtuigen. Vaak is het al genoeg als je zelf zeker van je zaak bent. Degenen die er open voor staan gaan prima mee erin. Mensen die niet willen of durven...jammer dan!
Mij wordt tijdens een wandeling ook wel eens gevraagd wat Joey eet. Dan zeg ik: ik stel zelf samen. Daarmee miszeg ik niks.....maar ik voorkom wel die hele heisa dat ik fout bezig ben en dat ze stikken in botten e.d.! Geen zin in discussies dus! De meeste vragen niet eens verder....die staan er dus niet voor open.
Volgens mij moet de overtuiging ook uit iemand zelf komen.....
En fora als deze zijn denk ik, super belangrijk! Daar heb je zoveel aan!  ;)
Dus gewoon afwachten tot ze zelf nieuwsgierig worden  ;)
Door Rozemeijer
#802258
Inderdaad.....ze worden vanzelf nieuwsgierig! Ik vind trouwens wel dat de ontwikkeling erg snel gaat. Bedoel, volgens mij komen er steeds meer mensen die rauw gaan voeren en gaat dat erg hard. Als ik al om me heen kijk......hoeveel er mee doen zeg maar. Als iedereen dat heeft zijn dat toch een massa honden die het goed hebben. En de leveranciers groeien mee! :)
#803182
En hoe doe je dat met een hond die er geweldig uitziet ondanks dat hij brokken krijgt?

Ik denk er al een tijdje over om barf te geven, maar ik moet mijn vriend nog overtuigen. Boris ziet er geweldig uit, eet goed en is nooit ziek. Zijn argument is "waarom zou je veranderen als het nu goed gaat".

Hoe moet ik hem ervan overtuigen dat barf beter is dan brokken? Het enige dat ik nu kan bedenken is dat Boris KVV ontzettend lekker vindt (hij staat kwijlend naast me te wachten als ik het in zijn bak doe) en dat hij naar mijn idee minder poept met KVV. Maar ja, brokken vindt hij ook lekker. Wat dat betreft is het een echte Labrador  ;) En dat hij minder poept hoeft niet slecht te zijn en weet ik niet zeker (ik ga het niet opvangen en wegen  :D). Verwijzen naar dit forum heeft geen zin. Hij heeft er het geduld niet voor zo'n uitgebreid forum door te spitten.

Hebben jullie steekhoudende argumenten om mijn vriend te overtuigen?

Groetjes, Mariska
Door tieneke
#803268
Mariska bv Boris schreef: En hoe doe je dat met een hond die er geweldig uitziet ondanks dat hij brokken krijgt?

Ik denk er al een tijdje over om barf te geven, maar ik moet mijn vriend nog overtuigen. Boris ziet er geweldig uit, eet goed en is nooit ziek. Zijn argument is "waarom zou je veranderen als het nu goed gaat".

Hoe moet ik hem ervan overtuigen dat barf beter is dan brokken? Het enige dat ik nu kan bedenken is dat Boris KVV ontzettend lekker vindt (hij staat kwijlend naast me te wachten als ik het in zijn bak doe) en dat hij naar mijn idee minder poept met KVV. Maar ja, brokken vindt hij ook lekker. Wat dat betreft is het een echte Labrador  ;) En dat hij minder poept hoeft niet slecht te zijn en weet ik niet zeker (ik ga het niet opvangen en wegen  :D). Verwijzen naar dit forum heeft geen zin. Hij heeft er het geduld niet voor zo'n uitgebreid forum door te spitten.

Hebben jullie steekhoudende argumenten om mijn vriend te overtuigen?

Groetjes, Mariska
Nee,ik kan je vriend niet overtuigen.
Hier bepaal ik trouwens wat de honden eten,mijn man staat er wel volledig achter en is nu net in zijn auto gestapt om 2 hele geslachte kalveren op te halen,hij ziet ook hoe lekker onze honden het vinden en daarnaast vreselijk goed in hun vel zitten.
Maar je hond eet nu toch al kvv?
Het begin is er dan al,ga gewoon al beginnen met een of meerdere maaltijden zelf samenstellen,de eerste keer kippennekken en eens een verse vis maaltijd en zo breid je het langzaam uit.
#803275
tieneke schreef: Nee,ik kan je vriend niet overtuigen.
Hier bepaal ik trouwens wat de honden eten,mijn man staat er wel volledig achter en is nu net in zijn auto gestapt om 2 hele geslachte kalveren op te halen,hij ziet ook hoe lekker onze honden het vinden en daarnaast vreselijk goed in hun vel zitten.
Maar je hond eet nu toch al kvv?
Het begin is er dan al,ga gewoon al beginnen met een of meerdere maaltijden zelf samenstellen,de eerste keer kippennekken en eens een verse vis maaltijd en zo breid je het langzaam uit.


Hij krijgt nu 1 keer per week KVV. Elke dag vind ik te duur en bovendien is mijn vriezer daarvoor te klein. Zou ik hem wel af en toe kippennekken kunnen geven? Dan krijgt hij zaterdag KVV, zondag (bijvoorbeeld) kippennekken en de rest van de week weer gewoon brokken. Ik heb hem al weleens een stukje rauwe vis gegeven (zalm), maar dat vond hij maar niets. Hij pakte het aan, liet het weer vallen en keek me echt zo aan van "vrouwtje, dat hoef ik niet hoor, dat ruikt zo raar"  ;D Nu pakt hij het niet eens meer aan als ik het probeer te geven. Hij is wel een beetje een mien meut  ;)
Door geer
#803288
Brokken zitten zo ontzettend niet in mijn systeem dat ik me eigenlijk ook niet (meer) bezighou met bazen die brokken voeren. Als mensen vragen wat mijn dieren eten, dan zeg ik dat ze eten zoals ze in de natuur zouden eten. En dan knal ik er meteen achteraan dat ze hele konijnen, uit elkaar splettende vogels en drillerige stierenballen eten. En ''ja dat die konijnenkoppen eerst wel wat wennen waren" maar ja, dat is wel het meest natuurlijke...nietwaar?

Ehm. Mensen zonder honden hummen meestal instemmend en vinden het heel logisch, mensen met honden kijken vaak alsof ik gekke groene galbultjes op mijn voorhoofd heb. Maar dat is hun probleem  ;D
Door Boefke
#803483
geer schreef: Mensen zonder honden hummen meestal instemmend en vinden het heel logisch,
He grappig, deze ervaring heb ik ook! Hoe minder mensen ervaring hebben met huisdieren hoe normaler ze het vinden lijkt het wel...
Door Ziviaantje
#803576
Veel mensen die ik ken met honden ( bijv van de hondenschool ) kennen altijd wel iemand die KVV geeft, maar ze vinden het zelf dan te duur  :-\ Als ik dan zeg dat ik ongeveer een euro per dag kwijt ben ( ik geef KVV ) en ze rekenen hun brokken om zijn ze duurder uit  :D Ik heb zeker al een stuk of 4 honden aan de KVV gekregen  ;D
Door Kody
#803863
De reden waarom ik soms gefrustreerd raak, is omdat er zoveel hondjes zijn die ik tegenkom met gezondheidsproblemen die misschien onnodig zijn. Onlangs hoorde ik dat een hond van 4 jaar was afgemaakt omdat hij zo erg eczeem had. Dat is toch vreselijk?
Door tieneke
#804072
Kody schreef: De reden waarom ik soms gefrustreerd raak, is omdat er zoveel hondjes zijn die ik tegenkom met gezondheidsproblemen die misschien onnodig zijn. Onlangs hoorde ik dat een hond van 4 jaar was afgemaakt omdat hij zo erg eczeem had. Dat is toch vreselijk?
Ja ik ken er ook zat en dat is om te huilen maar zolang de baasjes in de Da blijven geloven is er weinig te overtuigen,want de Da heeft toch altijd gelijk?  :-X
Door Borke
#804079
Je kunt met heel veel energie proberen mensen te overtuigen, maar als ze niet klaar zijn voor verandering en niet durven af te wijken van de gebaande paden via de DA, dan is het verspilde energie...

Ik help het liefste mensen die geholpen willen worden  :)
Door tieneke
#804082
AstridStraver schreef: Je kunt met heel veel energie proberen mensen te overtuigen, maar als ze niet klaar zijn voor verandering en niet durven af te wijken van de gebaande paden via de DA, dan is het verspilde energie...

Ik help het liefste mensen die geholpen willen worden  :)
Ik ook  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door