Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Janet
#76438
Om even terug te komen op de lamsribben met vlees en vet: laat dat lekker zitten joh. Vet is de energiebron van honden. Het er af snijden is niet nodig.

Anna, 2,50 per kilo lamsrib-met-vlees is niet zó duur. Ik betaal 3,95 per kilo lamsrib-met-veel-vlees.
CaSAnGio, ik vind die prijs nogal afzetterij. Ik zou 7,95 betalen voor schitterende lamskoteletten, weinig bot en veel vlees. Kijk anders eens naar de prijs van geiten- en schapenvlees.
Door Anna Penta
#76517
Janet schreef: Anna, 2,50 per kilo lamsrib-met-vlees is niet zó duur. Ik betaal 3,95 per kilo lamsrib-met-veel-vlees.
CaSAnGio, ik vind die prijs nogal afzetterij.
Janet, het ging niet om lamsrib-met-vlees, het ging om lamsbot met erg weinig er nog aan (beetje vlees dat ze er met veel moeite konden aftrekken). En dan is 2,50 per kilo denk ik niet goedkoop.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#76518
Marion schreef:

Ze verkopen die gewoon omdat ze er vanuit gaan dat de honden ze apporteren e.d. en niet op kluiven ;) DUs deze zijn net zo schadelijk als je hond er op kluift. Mijn hond speelt wel af en toe met een tennisbal maar kluift er niet op bv.
Het is ook niet alleen het kluiven maar ook langdurig er mee rondlopen en het uit de lucht vangen van de bal.
Als je hond eens een keertje een tennisbal vast heeft slijt zijn gebit niet direkt af,maar heb je een hond die dagelijks met tennisballen loopt of ze iedere dag meerdere malen uit de lucht vangt dan heb je op oudere leeftijd ook een hond met keurig afgevlakte tanden en kiezen ,ik heb er zelfs 1 gekend die haar tandjes en kiezen nog maar de helft waren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#76569
Anna Penta schreef:

Janet, het ging niet om lamsrib-met-vlees, het ging om lamsbot met erg weinig er nog aan (beetje vlees dat ze er met veel moeite konden aftrekken). En dan is 2,50 per kilo denk ik niet goedkoop.
Dat valt voor mij bijna onder klinklare afzetterij. Kale botten zouden zo goed als gratis moeten zijn. als die ze speciaal voor je bewaard en opslaat, mag die er heus nog wel wat voor vragen. Maar kale botten die uit de kliko komen, of die normaliter de kliko in zouden gaan zijn hier allemaal gratis en bij veel anderen ook.
Maarja, dat zie je bij wel meer topics dat het slachtafval van biologische dieren ook ineens goud moet opbrengen, terwijl het normaliter (als jij het niet koopt) ook gewoon naar Rendac zal gaan. >:(
Door Anna Penta
#76570
Angelique schreef:

Dat valt voor mij bijna onder klinklare afzetterij. Kale botten zouden zo goed als gratis moeten zijn. als die ze speciaal voor je bewaard en opslaat, mag die er heus nog wel wat voor vragen. Maar kale botten die uit de kliko komen, of die normaliter de kliko in zouden gaan zijn hier allemaal gratis en bij veel anderen ook.
Maarja, dat zie je bij wel meer topics dat het slachtafval van biologische dieren ook ineens goud moet opbrengen, terwijl het normaliter (als jij het niet koopt) ook gewoon naar Rendac zal gaan. >:(
Ben ik wel met je eens Angelique. Ik koop het dan ook niet meer.
Door Lizzy
#76572
Dat geldt niet alleen voor biologisch hoor Angelique. Mijn ex-slager (niet biologisch) probeert overal een slaatje uit te slaan.

Voorbeeldje:

Kalfswervels kosten bij hem 4,50 euro de kilo. Bij een ander adres kosten dezelfde wervels 1,90 euro de kilo.

Veel gaat er overigens niet naar de Rendac. Het meeste gaat naar bouillon, soep, worst en kroketfabrieken. Ik zie eigenlijk alleen LRM (en HRM) naar Rendac gaan. Daarom mag je natuurlijk ook weer zo blij wezen als jouw brokjes fabrikant zijn zooi bij de Rendac haalt....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#76578
balupa schreef: Jakkes zijn dat de onderdelen wat mensen absoluut niet naar binnen mogen krijgen.
Onder ander...
Neem anders eens een kijkje op hun site http://www.rendac.nl

Heel leerzaam en informatief. Kijk er vooral even naar waarmee hun hun produkten stabiliseren. :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#76582
Lizzy schreef: Dat geldt niet alleen voor biologisch hoor Angelique. Mijn ex-slager (niet biologisch) probeert overal een slaatje uit te slaan.

Voorbeeldje:

Kalfswervels kosten bij hem 4,50 euro de kilo. Bij een ander adres kosten dezelfde wervels 1,90 euro de kilo.

Veel gaat er overigens niet naar de Rendac. Het meeste gaat naar bouillon, soep, worst en kroketfabrieken. Ik zie eigenlijk alleen LRM (en HRM) naar Rendac gaan. Daarom mag je natuurlijk ook weer zo blij wezen als jouw brokjes fabrikant zijn zooi bij de Rendac haalt....
Van mijn ex-kippenboer wist ik dat er veel karkassen naar de horeca gingen. Maar als ze hier smaandags geslacht hebben dan staan de afvalcontainers dinsdag bol van de zooi die swoendags door Rendac wordt opgehaald.
Je praat dan over (wat er zo af en toe even bovenuitsteekt :-\ ) koppen, botten, pensen. longen. Wat nog verkocht moet worden of besteld is, ligt binnen in de koeling/vriezer.
En tuurlijk heb je er overal wel zakkenvullers bijzitten, daar hoef je niet speciaal bioslager voor te zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#76583
Anna Penta schreef:

Ben ik wel met je eens Angelique. Ik koop het dan ook niet meer.
Informeer anders eens of er een Carnibestverkooppunt bij je in de buurt zit. Bij hun kun je ook mooie lamsribben met vlees bestellen, en dan wel wat goedkoper als bij de doorsneeslager. En volgens mij zijn ze nog van "blije" schapen, maar dat weet ik niet zeker, zou je even na moeten vragen.
(Bestaan er eigenlijk wel "niet blije" schapen/lammeren LOL)
Door ~anna~
#76585
Angelique schreef:

Onder ander...
Neem anders eens een kijkje op hun site http://www.rendac.nl

Heel leerzaam en informatief. Kijk er vooral even naar waarmee hun hun produkten stabiliseren. :-\
Bedankt ! ik hem gelijk toegevoegd aan mijn favorieten.
Door Anna Penta
#76608
Angelique schreef:

Informeer anders eens of er een Carnibestverkooppunt bij je in de buurt zit. Bij hun kun je ook mooie lamsribben met vlees bestellen, en dan wel wat goedkoper als bij de doorsneeslager. En volgens mij zijn ze nog van "blije" schapen, maar dat weet ik niet zeker, zou je even na moeten vragen.
(Bestaan er eigenlijk wel "niet blije" schapen/lammeren LOL)
Carnibest is hier helaas niet in de buurt verkrijgbaar. Maar het is zeker de moeite waard 'ns naar de leefstijl van hun schapen te informeren, dan kan ik er weleens een ritje aan wagen. Dank voor de info!
Door casangio
#76698
Janet schreef: Om even terug te komen op de lamsribben met vlees en vet: laat dat lekker zitten joh. Vet is de energiebron van honden. Het er af snijden is niet nodig.

Anna, 2,50 per kilo lamsrib-met-vlees is niet zó duur. Ik betaal 3,95 per kilo lamsrib-met-veel-vlees.
CaSAnGio, ik vind die prijs nogal afzetterij. Ik zou 7,95 betalen voor schitterende lamskoteletten, weinig bot en veel vlees. Kijk anders eens naar de prijs van geiten- en schapenvlees.
Hoi Janet,


Het vet er afsnijden moet voor Canim. Ik heb gisteren een heel relaas hierover gehouden. De anderen krijgen inderdaad met vet er aan, maar 2 cm dik vind ik echt teveel.

Die 7 Euro vind ik ook teveel, maar wat doe je als er niets anders in de buurt is????? Ik snap er niets van dat sommige mensen hier op het forum het voor elkaar krijgen dat bijna alles gratis is. Hier in het zuiden des lands is men plat uitgedrukt "errugg zuunig" Ik koop het lamsvlees bij een turkse winkel, dat is gewoon vlees voor de mensen. Enneh Janet bij welke winkel kost het maar lamsvlees met ribben maar 3,95 of zit je boven de rivieren, want dat is me te ver rijden.
Groetjes, alma
Door casangio
#76702
Angelique schreef:

Informeer anders eens of er een Carnibestverkooppunt bij je in de buurt zit. Bij hun kun je ook mooie lamsribben met vlees bestellen, en dan wel wat goedkoper als bij de doorsneeslager. En volgens mij zijn ze nog van "blije" schapen, maar dat weet ik niet zeker, zou je even na moeten vragen.
(Bestaan er eigenlijk wel "niet blije" schapen/lammeren LOL)
Hoi, hoi,

Ja, misschien kan ik dat toch beter doen i.p.v. die de Groene Weg, dan is het misschien toch nog een stuk voordeliger ondanks dat ik er verder moet voor rijden.
groetjes, alma
Door Femke
#79949
Anna Penta schreef: en met het calcium zit het dan ook wel goed lijkt me (ze krijgen ook hele vis en 2 x per week gemalen eierschalen en ook ga ik tahin kopen).
Waarom Tahin, Anna?

Lekker met turks brood :P maar waarom ga je het aan je honden geven?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door