Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door doggies
#765360
ik zie hier en daar wel percentages staan over hoeveel bot, orgaanvlees, enz een hond moet krijgen, ... maar ik heb geen flauw idee hoeveel eten in totaal ik per dag moet voorzien.  :-[
ik heb een dog van 55 en één van 65 kilo ; momenteel eten ze samen 2,5 kilo carnibest per dag en nog een paar snacks.
als ik nu een menu samenstel, op welk gewicht voer per dag zou ik dan moeten uitkomen voor hen beide ? ook die 2,5 kilo ?
Door Lizzy
#766252
[quote="doggies"]
ik zie hier en daar wel percentages staan over hoeveel bot, orgaanvlees, enz een hond moet krijgen, ... maar ik heb geen flauw idee hoeveel eten in totaal ik per dag moet voorzien.  :-[
ik heb een dog van 55 en één van 65 kilo ; momenteel eten ze samen 2,5 kilo carnibest per dag en nog een paar snacks.
als ik nu een menu samenstel, op welk gewicht voer per dag zou ik dan moeten uitkomen voor hen beide ? ook die 2,5 kilo ?

[/quote]

Grote honden zoals die van jou, die eten gemiddeld genomen (als ze volwassen zijn) zo'n 2% van het lichaamsgewicht. Voor een hond van 55 kilo is dat ongeveer 1100 gram per dag en voor een hond van 65 kilo is dat 1300 gram per dag.

Als je het makkelijker vindt, kun je ook 20 gram per kilo lichaamsgewicht rekenen. 20 x 55 = 1100.

Nu is dit een richtlijn he. Dus word je hond te dik: geef je hem minder. Word je hond te dun: geef je meer. Bovendien geldt ook dat je niet iedere dag 1100 gram hoeft te voeren. Je kunt best de ene dag 900 gram en de andere dag 1300 gram voer geven. Dat komt allemaal niet zo krap.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door