Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Con
#764627
Van de boekenreeks: "Over dieren" is een vernieuwde druk verschenen over het ras de Teckel.
Door diverse fokkers werden foto's gevraagd ter illustratie van het boek.
Nu kreeg ik dit boek toegestuurd, zit ik er in te lezen.... Valt mijn oog op een stuk over botten en vers vlees.
De voedingsinformatie die er in staat is verzorgd door Royal Canin.
Het enige over vers en botten staat hieronder (letterlijk overgetypt).
Wat vinden jullie hier nu van?


Mocht u uw hond toch af en toe vers vlees willen geven, geef het dan nooit rauw, maar altijd gekookt of gebraden. Vooral rauw (of niet gaar) varkens- en kippenvlees kan levensgevaarlijke organismes bevatten. Kip kan besmet zijn met de beruchte salmonellabacterie. Rauw varkensvlees kan de ziekte van Aujeszky veroorzaken. Deze virusziekte is niet te behandelen en leidt binnen korte tijd tot de dood van uw huisdier.


Botten van geslachte dieren zijn van oudsher bestemd voor de hond. Honden zijn er dan ook gek op, maar er kleven wel gevaren aan. Botten van varkens en pluimvee zijn te zwak. Ze kunnen versplinteren en ernstige verwondingen aan het darmkanaal veroorzaken. Runderbotten zijn geschikter, maar die moeten wel vooraf gekookt worden om schadelijke bacteriën te doden.
Door Minna
#764643
Oei en waarom zijn de honden van ons nou nog niet dood?
Ach is toch echt erg dat zoiet sgepubliceerd mag worden...
Wie gaat nu een leuke boek schrijven in het nederlands over barfen, collecte houden op de BP en in eigen beheer uitgeven. Dat is wel iets wat ik miste toen ik er over zat te twijfelen als ik wel of niet rauw zou kunnen voeren....
Door ulla
#764649
Royal konijn heeft wel meer vreemde ideën.

Overigens is er een Nederlands talig boek op de markt.

Voer voor Carnivoren geschreven door Tannetje Koning.
ISBN 9059113543.

Bolcom verkoopt het boek ook. ;)
Door Lizzy
#764741
Tja, het meeste is natuurlijk ongelofelijke achterhaalde onzin.... Weet je, hoeveel leden hebben we nu, hier op barfplaats? Stuk of 4500? Van deze mensen voert iedereen of kvv of zelf samengesteld of een combi. En de meeste hebben meer dan 1 hond. Sommige zelfs veel meer. Dus laat er nu een hond of 9000 met regelmaat rauwe kip. Als die allemaal dood neer waren gevallen: dan zou dit forum al niet meer bestaan ;)

Als je bang bent voor salmonella, is dit misschien aardig om eens te lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 647.0.html
Door Con
#764806
Ja ik weet wel wat ik er van denk :D

Ik ben al in correspondentie met de redactie van het boek.

Want runderbotten koken en dan geven, dat lijkt me pas gevaarlijk  >:(
Door lightning
#765555
Lizzy schreef: Tja, het meeste is natuurlijk ongelofelijke achterhaalde onzin.... Weet je, hoeveel leden hebben we nu, hier op barfplaats? Stuk of 4500? Van deze mensen voert iedereen of kvv of zelf samengesteld of een combi. En de meeste hebben meer dan 1 hond. Sommige zelfs veel meer. Dus laat er nu een hond of 9000 met regelmaat rauwe kip. Als die allemaal dood neer waren gevallen: dan zou dit forum al niet meer bestaan ;)

Als je bang bent voor salmonella, is dit misschien aardig om eens te lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 647.0.html
hahahah dan zou ik 4 dooie honden hebben ze krijgen hier allemaal wel eens kippennekken
Door peerle
#765994
Wat ik daarvan vind...tja, ik ben nu niet echt verbaasd ofzo...
Als er al bij staat dat het mede uitgegeven wordt door een brokkenproducent, dan verwacht je dit verhaaltje toch gewoon ? Ja, het is jammer dat het zomaar kan maar dat is reclame he mensen...ook gemaakt om iedereen te doen denken dat ze dik en lelijk zijn tenzij ze NU produkt X gaan gebruiken en dan de kindjes, die moeten nu echt wel speelgoed Y hebben of ze worden nooit populair...
is het dan zo verbazend dat een brokkenfabrikant verkondigt dat het enige goeie voer brokken is (en als het ff gaat, enkel en alleen zijn brokken) ?

Groetjes,
Veerle

p.s. : er is trouwens nog een goed Nederlandstalig boek op de markt : Raw Food For Dogs van Mogens Eliasen is vertaald : Rauwe Voeding Voor Honden, google het maar eens  ;)
Door Liselot
#769215
Ik heb ook zo'n boekje van Over Dieren; Abessijn en Somali.

Die eerste alinea is daar zowat letterlijk in overgenomen.

Wel stom dat ze zo anti-vers schrijven maar dat het gros van de katten op de foto's in het boekje versgevoerd zijn. Er staan een hoop foto's in van Flynn en zijn broertje als kittens, die kregen bij de fokker ook al vers, van de katten van Suzan, en van nog wat mensen waarvan ik weet dat ze ook Carnibest voeren.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#769437
Toch begint de brokkenmafia hem wel te knijpen hoor :nerves:
Het goede nieuws over vers vlees verspreidt zich razendsnel via internet, meer effectief dan hun reclames.
Maar nu komen ze met een tegenactie: whiskas met echte vis en bonzo bereidt met vers vlees  ;D .
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#769634
*Dorothea* schreef: Toch begint de brokkenmafia hem wel te knijpen hoor :nerves:
Het goede nieuws over vers vlees verspreidt zich razendsnel via internet, meer effectief dan hun reclames.
Maar nu komen ze met een tegenactie: whiskas met echte vis en bonzo bereidt met vers vlees  ;D .
Makes you wonder waar de brokkies 'vroegah'dan van gemaakt werden... ::) 8) ;D ;D
Door Lizzy
#769653
*Dorothea* schreef: Toch begint de brokkenmafia hem wel te knijpen hoor :nerves:
Het goede nieuws over vers vlees verspreidt zich razendsnel via internet, meer effectief dan hun reclames.
Maar nu komen ze met een tegenactie: whiskas met echte vis en bonzo bereidt met vers vlees  ;D .
Zou je denken? Merk je dat ergens aan?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door