Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#75184
Ik weet nog dat in een ver verleden (in ieder geval voelt dit zo in mijn hoofd :P ;D) Lizzy eens een stuk gepost had over volkeren die veel abrikozen of iets dergelijks aten (ook andere dingen hoor, maar die pitten zijn me het beste bijgebleven ;D) en dat ze erachter kwamen dat er een bepaald stofje in de binnenpitten van veel vruchten zit wat kankerremmende eigenschappen heeft.
Wee4t iemand nog waar die berichtjes staan (ik kan ze niet vinden :'( ;D)?
Door Peet
#75258
Ik ken het verhaal ook, ging dat niet over Tibetanen oid??? In ieder geval wel een beethe die richting. Ze aten specifiek het binnenste van de abrikozen-pit.

Ik weet dat ze dezelfde werking toeschrijven aan de Kombucha. Ik heb een paar jaar die thee gemaakt van zo'n zwam......maar op den duur wordt het toch een beetje gedoe, en toen ben ik er weer mee gestopt.
Wel was ik eigenlijk nooit ziek of verkouden, maar ja, dat ben ik nu nogsteeds niet...dus of het er wat mee te maken had......wie het weet mag het zeggen.
Voorlopig mag ik mezelf (met een goede multivitamine en extra vit C) gelukkig prijzen met een robuste gezondheid......
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door