Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#762358
Angelique schreef: Ik ben geen Lizzy, maar dat klopt wel. Dat schijnt de filosofie erachter te zijn. Maar helaas pindakaas heeft een hond meer nodig dan alleen een goede calcium/fosforverhouding. Hij is namelijk ook weer niet zo goed dat je er een pup op groot zou kunnen brengen.

;)
Jee,heb eens iets  het goed onthouden. :) ;D

Maar is dat Mogens dan,die ook schrijft dat je gerust een hond vaker pens mag geven(zonder dat ie tekorten oploopt)?
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 17 mei 2007, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#762410
judith1967 schreef:
;)
Jee,heb eens iets  het goed onthouden. :) ;D

Maar is dat Mogens dan,die ook schrijft dat je gerust een hond vaker pens mag geven(zonder dat ie tekorten oploopt)?
Als je twee berichten naar boven gaat :D
Door Helen
#762426
Ik barf nu al meer dan vier jaar en mijn conclusie na een aantal jaren is dat je je niet zo druk moet maken om verhoudingen. Zolang je maar varieert. Af en toe een lap pens, zalmkop en een variatie aan vleesbotten is gewoon prima. Ik reken al een jaar of 2, 2 1/2 geen verhoudingen meer uit en mijn honden zijn zeer gezond, glimmend en in goede conditie. Ik zorg er gewoon voor dat ik varieer. Gisteravond hebben de katten en honden alleen maar hart als avondmaaltijd gegeten. Ik had per ongeluk teveel ontdooid. Vanochtend konijnenkarkas met wat hertenvlees. Vanavond krijgen ze weer konijnenkarkas met hertenvlees, morgen kippennekken met wat stukjes nier en morgenavond weet ik niet wat ze gaan eten. Percentages? Geen idee. Gevarieerd, zeker weten!
Door Lizzy
#762434
Helen schreef: Ik barf nu al meer dan vier jaar en mijn conclusie na een aantal jaren is dat je je niet zo druk moet maken om verhoudingen. Zolang je maar varieert. Af en toe een lap pens, zalmkop en een variatie aan vleesbotten is gewoon prima. Ik reken al een jaar of 2, 2 1/2 geen verhoudingen meer uit en mijn honden zijn zeer gezond, glimmend en in goede conditie. Ik zorg er gewoon voor dat ik varieer. Gisteravond hebben de katten en honden alleen maar hart als avondmaaltijd gegeten. Ik had per ongeluk teveel ontdooid. Vanochtend konijnenkarkas met wat hertenvlees. Vanavond krijgen ze weer konijnenkarkas met hertenvlees, morgen kippennekken met wat stukjes nier en morgenavond weet ik niet wat ze gaan eten. Percentages? Geen idee. Gevarieerd, zeker weten!
Mijn eravring is dat geroutineerd barfers heel erg goed kunnen "gokken" oftewel gecalculeerd gokken. Omdat jij weet hoe de materie in elkaar steekt. Omdat je ooit wel bekeken hebt hoe het zit, met percentages. Laatst ook weer iemand die zei "goh, ik zal het eens een weekje noteren, wat ze eten, kunnen we daarna de percentages berekenen". De uitkomst: alsof ze een weegschaaltje erbij had gehad. Met andere woorden: je kunt wel roepen dat je je niet druk moet maken om verhoudingen: ik denk dat dat niet echt een goede tip is voor beginners. Die moeten het toch eerst echt nog even in de vingers leren krijgen, voordat ze zometeen dingen gaan doen die onverstandig zijn. Ik weeg ook niks en bereken ook geen percentages. Maar door mijn jarenlange evaring weet ik toch wel exact wat ik zit te doen.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#762446
zo ver ben ik nog lang niet hoor.

Maak een lijst voor de hele week en print het uit en schrijf op hoeveel ze die dag hebben gekregen.

Ik wil toch dat ze van alles genoeg krijgen.
Door judith1967
#762495
marga1953 schreef: zo ver ben ik nog lang niet hoor.

Maak een lijst voor de hele week en print het uit en schrijf op hoeveel ze die dag hebben gekregen.

Ik wil toch dat ze van alles genoeg krijgen.

Oooh,Ik heb ook een schema op de koelkast hangen,weet ik precies wat ik elke dag moet geven.
dus ook het verdelen/porties maken gaat via de weegschaal
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door