Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Renza
#758172
Ik heb bij de poelier wat afval delen van de kip mee gekregen.
Nou is het mijn vraag hoe je dit het beste aan kunt pakken als je hond voor het eerst kip karkas eet?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#758215
Is je hond gewend aan b.v. kippennekken? En hoe eet ie dit? Rustig en goed kauwend? Dan zou ik hem rustig een stuk kipkarkas geven.

Als het een schrokker en slechte kauwer is, houd het karkas dan vast.
Door *Natasja*
#758252
Renza schreef: Ik heb bij de poelier wat afval delen van de kip mee gekregen.
Nou is het mijn vraag hoe je dit het beste aan kunt pakken als je hond voor het eerst kip karkas eet?
Hoe groot zijn de delen?
Door *Natasja*
#758263
Renza schreef: Afbeelding
Ik heb geen idee wat dit is. Vleugels?  :-\

Heeft je hond al eerder vleesbotten zoals bijv. kippenekken gegeten? En hoe at hij/zij die? Netjes gekauwd of geschrokt?
Door Renza
#758275
Zoals ik er wijs uit kon worden is het meer de borst met ribben ofzo?
Poelier heeft me wat ik een zak gegooid maar vond dit idd erg vreemd uit zien.
Ik heb 2 honden die vrij langzaam wel eten, en 1 schrokker er tussen.
Zou ik dus voor de schrokker beter het karkas vast kunnen houden?
En wat zijn de risico's als ze toch een iets te groot stuk door slikt?
Door *Natasja*
#758278
202spots schreef: Ziet eruit als stukjes van de borst karkas, en kan je zo geven hoor.
Wat is dan dat "scharnier-gewricht" van het stuk rechtsbovenin?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#758279
Is gewoon kip karkas.

Vinden ze hier erg lekker

en die krijg je??


ik betaal er 50 cent de kilo voor ook niet veel natuurlijk.

Ik heb ze gewoon zo gegeven en ze kauwden er netjes op niks geen probleem.
Laatst gewijzigd door *Marga* op do 10 mei 2007, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#758280
*Natasja* schreef: Wat is dan dat "scharnier-gewricht" van het stuk rechtsbovenin?
Twee karkassen die haaks op elkaar liggen. Even met de bak schudden en het scharnier is weg.
Door Renza
#758290
:2funny: idd, 2 delen kip die tegen elkaar aan liggen.
Mijn ex die in de kippenslachterij werkt heeft het getaxeerd op kippenkarkas (borst stuk)
Ook heeft hij weer een verse lading kippen nekken gebracht a 1 euro per kilo. kippenharten  en maagjes en levertjes a 1 euro per kilo.

Voor mensen omgeving enschede miss. een tip?
Door Renza
#758293
marga1953 schreef:

ik betaal er 50 cent de kilo voor ook niet vele natuurlijk.


Ik ben naar een winkelcentrum geweest bij de poelier, gevraagd naar afvaldelen van de kip.
Heb ook gevraagd naar de prijs en ik kreeg het gratis mee, miss als ik vaker kom dat ze wel geld gaan vragen dat weet ik niet.
Maar dan nog 50 ct per kilo is nog niks ja.

Ik weet niet hoe dat met poeliers zit en of ze moeten betalen voor afvoeren kipdelen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#758295
Renza schreef: Ik ben naar een winkelcentrum geweest bij de poelier, gevraagd naar afvaldelen van de kip.
Heb ook gevraagd naar de prijs en ik kreeg het gratis mee, miss als ik vaker kom dat ze wel geld gaan vragen dat weet ik niet.
Maar dan nog 50 ct per kilo is nog niks ja.

Ik weet niet hoe dat met poeliers zit en of ze moeten betalen voor afvoeren kipdelen
Kipkarkas is geen afval. Veel kleine poeliers verkopen het als soeppakketje aan de eindgebruiker en de massa van de kipkarkassen gaat naar de horeca voor de soepjes en de kroketjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door