Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door numpie77
#757411
Ik was zaterdag op de boerenmarkt in Almere en sprak daar een mevrouw die kaas, kip en geitenvlees verkoopt. Zij kan voor mij kippen nekjes en vleugeltjes verzorgen. Zij vertelde mij dat haar honden ook vaak vers aten omdat zij zelf de beesten slachten en ze dan vaak stukken vlees op het erf gooien en de honden dus hun gang mogen gaan. Ik vroeg haar of ze ook geitenribben had en ze keek me vreemd aan. Ze wist niet dat je dat ook kon geven. Zij gaf haar honden het vlees van een oude geit die wel eens geslacht werd. Dat vlees kon ze voor mij ook meenemen. Nou is mijn vraag of je dat kan geven.
Gebruikersavatar
Door Dian
#757412
't vlees zal geen problemen geven, maar de botten wel (hoe ouder het dier, hoe harder)
Door Lizzy
#757414
Het vlees en orgaanvlees is prima! Maar ribben van hele oude geiten kunnen behoorlijk hard zijn. Dus dat zul je even moeten bekijken, of je die kunt voeren. Hoe oud zijn de geiten als ze geslacht worden, heb je enig idee?
Door numpie77
#757416
Nee geen idee hoe oud die geiten zijn. Ik was trouwens niet van plan de botten te voeren, ik vind dat een beetje eng. Die van mij hebben al de neiging te stikken in een bullepeesje :-X Het ging me idd om het vlees.
Ik zal het wel zaterdag even vragen hoe oud ze zijn. :)
Door tieneke
#757417
Bestel eens een geitenrib(nooit enkele geven) en probeer of je deze met een snoeischaar doormidden krijgt,zo niet beslist niet geven want dan zijn ze gewoonweg te hard!
Door tieneke
#757418
numpie77 schreef: Nee geen idee hoe oud die geiten zijn. Ik was trouwens niet van plan de botten te voeren, ik vind dat een beetje eng. Die van mij hebben al de neiging te stikken in een bullepeesje :-X Het ging me idd om het vlees.
Ik zal het wel zaterdag even vragen hoe oud ze zijn. :)
Als je alleen vlees wilt voeren maakt het niets uit hoe oud het beest was.
Door Lizzy
#757421
tieneke schreef: Als je alleen vlees wilt voeren maakt het niets uit hoe oud het beest was.
Nee klopt helemaal. De leeftijd doet er dan helemaal niet toe dus je kunt gewoon vlees kopen hier.
Door numpie77
#759560
Ik heb vandaag dus 500 gr oude geit gekocht. Kan ik dit nu als vervanger geven van hun gewone maaltijd? Of moet ik er dan ook nog wat bijgeven?
Door numpie77
#760430
Nou de oude geit viel erg in de smaak!!!!!! Het waren hapklare stukken vlees. Ik betaal er 6,95 voor per kilo. Dus wel een beetje duur maar ja zal het ook niet iedere dag gaan geven!
Door ulla
#760740
Dat is dan niet alleen maar een oude geit, maar ook nog een hele dure. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door