Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#757469
Juud schreef: Ja begrijp ook wel dat ik me niet aangevallen moet voelen. Maar weet je, was best trots op Sam dat hij het zo met beleid op at. Hij zag er zóó gelukkig uit. EN dan valt er zo iedereen over je heen. Tenminste zo lijkt dat als je dat zo leest. Had even de neiging om het hele forum het forum te laten. Maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. het zal allemaal goed bedoelt zijn door Dory... Was gewoon ff een teleurstelling...
Je mag ook best trots zijn op Sam  :D
Hij heeft het graag, en hij kauwt goed.
En hij ziet er inderdaad gelukkig uit  :D
Door Juud
#757475
Je mag ook best trots zijn op Sam 
Hij heeft het graag, en hij kauwt goed.
En hij ziet er inderdaad gelukkig uit   
Thanks  ;)
Maar ik zal nu wel wat voorzichtiger zijn met de dingen die ik hem geef. Maar hij vond het zoooooo lekker
Die kipkarbonade ging ook al zo goed. En hij was helemaal hyper na de zalm. Hij vond het echt geweldig...
Door tieneke
#757480
Juud schreef: Hi Ulla,
Ja, ik vind het helemaal top dat Sam zo alles eet.
Hij eet nu 2 weken versvlees. En dat gaat super. Kan hem echt alles door elkaar geven.
Hoeveel versvoer geef jij je honden per dag? Ik geef Sam nu 2 kilo per dag. Maar als ik me aande 50g per kilo lichaams gewicht zou houden zou ik hem 3 kilo moeten geven... Hij eet nu alles goed weg. EN lijkt niet echt hongerig. Maar denk als ik hem meer zou geven zou hij het ook wel eten... denk ik
Denk dat je met 2 kilo aardig zit  ;)
Tinus hier weegt ruim 70 kilo! en eet (nog maar) rond de 1,6 a 1,8 kilo per dag en mag zeker niet dikker worden,denk dat Sam van 3 kilo dichtgroeit eerlijk gezegd.
Kijk het gewoon een week of 2 aan dan kun je altijd nog meer voeren.
Door Henk en Donja
#757481
Juud schreef: Had even de neiging om het hele forum het forum te laten. Maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. het zal allemaal goed bedoelt zijn door Dory... Was gewoon ff een teleurstelling...
Het IS allemaal goed bedoelt, die van mij is ook elke keer sneller en moediger met haar kipperuggetje, dus blijf het goed in de gaten houden. Ik heb onderhand de verhalen wel gehoort en gelezen over wat er mis kan gaan met onervaren honden en de verkeerde botten, ik laat mn hondje dus rustig aan leren en ervaring opdoen en ik hoop dat jij snapt dat dat -op zich- niet perse een verkeerde instelling is.

Groetjes, Henk
Door Henk en Donja
#757487
Juud schreef: En hij was helemaal hyper na de zalm. Hij vond het echt geweldig...
Ha! Die van mij blijft minstens nog een kwartier de keuken afsnuffelen of hij niet stiekem een klein stukkie vergeten is op te eten en dan gaat ie door zn voorpoten gezakt tegen me staan keffen, zo van 'mag ik nog een heeeel klein stukje alsjeblieeeft NU METEEN!!!'. ;D
Door ulla
#757493
Juud schreef: Hi Ulla,
Ja, ik vind het helemaal top dat Sam zo alles eet.
Hij eet nu 2 weken versvlees. En dat gaat super. Kan hem echt alles door elkaar geven.
Hoeveel versvoer geef jij je honden per dag? Ik geef Sam nu 2 kilo per dag. Maar als ik me aande 50g per kilo lichaams gewicht zou houden zou ik hem 3 kilo moeten geven... Hij eet nu alles goed weg. EN lijkt niet echt hongerig. Maar denk als ik hem meer zou geven zou hij het ook wel eten... denk ik
Dat wisselt per hond,ik heb ze in de leeftijd van 2!/2 tot 8 1/2.
De oudste honden eten niet zo heel veel.
De jongste reu zit op ongeveer 2 kilo per dag.
Ik denk dat je Sam gewoon in de gaten moet houden, je kan altijd nog meer of minder geven.
Zolang je zijn ribben goed kunt voelen,zonder eerst door een laag heen te moeten prikken zit je wel goed. :) :)
Door Juud
#757523
Zolang je zijn ribben goed kunt voelen,zonder eerst door een laag heen te moeten prikken zit je wel goed.
Ja, hij heeft nu een mooi figuur. Ik kan zijn ribben goed voelen door zijn vacht. Dus dan zitten we goed.
Sam krijgt nu ook 2 kilo, maar hij is pas 9 maanden...  :-[
Door tieneke
#757531
Juud schreef: Ja, hij heeft nu een mooi figuur. Ik kan zijn ribben goed voelen door zijn vacht. Dus dan zitten we goed.
Sam krijgt nu ook 2 kilo, maar hij is pas 9 maanden...  :-[
Tinus at ook veel meer dan hij nu eet,Sam zal het nodig hebben omdat hij nog een stukkie groter wordt  ;D
Door roefus
#757658
Juud schreef: maar zou 2 kilo per dga dan wel genoeg voor hem zijn???
gewoon even aankijken.
En als je denkt (over een paar weekjes) dat hij niet goed op gewicht zit, dan geef je toch meer  ;)
Door Juud
#757674
En als je denkt (over een paar weekjes) dat hij niet goed op gewicht zit, dan geef je toch meer 
gewoon nog een paar zalmkoppen erin... ;) hihihi...word een beetje opstandig. Maar nee, dat doen we niet meer... :-X
Is ook zo, kijk het gewoon even aan. Maar hij buikt lekker uit na de maaltijden. Lekker boertjes laten en snurken... :P
Gebruikersavatar
Door Dian
#757676
:offtopic2: maar leuk onderschrift heeft Pauline voor je gemaakt  ;) (Die van mij komt ook van haar :D)
Door roefus
#757679
Juud schreef: gewoon nog een paar zalmkoppen erin... ;) hihihi...word een beetje opstandig. Maar nee, dat doen we niet meer... :-X
Is ook zo, kijk het gewoon even aan. Maar hij buikt lekker uit na de maaltijden. Lekker boertjes laten en snurken... :P
;D Over twee weken kom je maar op met die zalmkoppen  ;)
Door roefus
#757683
Dian schreef: :offtopic2: maar leuk onderschrift heeft Pauline voor je gemaakt  ;) (Die van mij komt ook van haar :D)
Yep, dat zie ik nu OOK.
Plien, mooi gemaakt weer  :D
Maar oké, het is ook een mooie hond hè? Dat scheelt  ;)
Door Juud
#757686
maar leuk onderschrift heeft Pauline voor je gemaakt 
Ja leuk he?
ben haar ook erg dankbaar hiervoor!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door