Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jenna
#756448
met welke soort vlees begin je en welke zijn de onmisbare soort vlees? :)
Door 202Spots
#756607
jenna schreef: met welke soort vlees begin je en welke zijn de onmisbare soort vlees? :)
Je begind meestal met kip...de nek,vleugels en rugkarkas.

Je kan (bijna) alle vleesbotten van alle dieren gebruiken.
De enige vleesbotten die je kan missen zijn de vleesbotten die je nergens kan vinden/kopen. ;)
Door Lizzy
#756900
Vleesbot, spiervlees en orgaanvlees zijn alle drie onmisbaar. En het beste voer je diverse soorten vlees die ook afkomstig zijn van verschillende dieren. Ik geef je een voorbeeld: je voert bijv. kipkarkas, eendennek en zalmkop als vleesbot. En bijvoorbeeld runderkopvlees en lamssnijdsels als spiervlees. En bijvoorbeeld runderpens, runderhart, lamshart, rundernier, kippenlever, geitenlever als orgaanvlees.
Door jenna
#757009
ok weet niet als ik goed heb begrijpen maar ik geef haar wel kippennekken(die slikze )en spiervlees geef ik paard en rund, karkas geef ik kip borst been de lams ribben eet ze de vlees en vet maar bot laat ze staan en ik geef  hert, eende nekken,kip maagjes,pens.....hmmm dat was het denkt ik....heb ook kip hartjes gegeven maar die zijn nu op hahaha ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door