Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#71408
Ben net terug van een zalig weekje kust. Lekker gewandeld en gezwommen (de honden dan hé ;D )

Ben meteen naar Oostende geweest om sardines te kopen, de vissoort om eens te testen hoe ze het erop deden. Supervers dus. Ik wou ze eerst in het geheel geven maar de honden begrepen dus echt niet wat ze ermee aan moesten! Dan maar in stukjes gesneden, Yorick hield alles binnen maar Lenka heeft het na 3 minuutjes uitgekotst en wou het niet meer opeten. Ik heb net gelezen dat het kon omdat de vis té vers was maar Yorick had er dus geen last van. Gisterenavond weer een heel klein beetje gegeven en nu heeft Lenka erge diaree.... Idem van kippenekken heeft ze de bijwerking, zelfs na een halfje dat ze een dag niet kan poepen. Zou haar maag / darmen nog niet op punt staan om de omschakeling al te maken?

Hoe stop ik de diaree op een natuurlijke manier?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#71428
Yorick schreef: Ben net terug van een zalig weekje kust. Lekker gewandeld en gezwommen (de honden dan hé ;D )

Ben meteen naar Oostende geweest om sardines te kopen, de vissoort om eens te testen hoe ze het erop deden. Supervers dus. Ik wou ze eerst in het geheel geven maar de honden begrepen dus echt niet wat ze ermee aan moesten! Dan maar in stukjes gesneden, Yorick hield alles binnen maar Lenka heeft het na 3 minuutjes uitgekotst en wou het niet meer opeten. Ik heb net gelezen dat het kon omdat de vis té vers was maar Yorick had er dus geen last van. Gisterenavond weer een heel klein beetje gegeven en nu heeft Lenka erge diaree.... Idem van kippenekken heeft ze de bijwerking, zelfs na een halfje dat ze een dag niet kan poepen. Zou haar maag / darmen nog niet op punt staan om de omschakeling al te maken?

Hoe stop ik de diaree op een natuurlijke manier?
Blijkbaar heeft jouw hond meer moeite met de nieuwe dingetjes. Rustig aan laten wennen. Geef een stukje vis ipv ene hele enz.
Té verse vis is vis die binnen de 12 uur na vangst/dood wordt gegeten, het vlees is dan nog niet verstorven.
Sardines zijn behoorlijk vet, denk eerder dat daar het probleem ligt.

Je zou blauwe-bosbes (maakt ontlasting dikker)kunnen geven tegen de diarree eventueel aangevuld met Pro-biotica (snel herstel van de darmflora).
Door casangio
#72209
Yorick schreef:

Hoe stop ik de diaree op een natuurlijke manier?
Homeopatisch Tormentavena (Haver) van Vogel is er ook goed voor. Met havervlokken alleen kan het ook al helpen.
Laatst gewijzigd door casangio op ma 29 mar 2004, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yorick
#72229
Bedankt hoor! Ik heb haar een dagje laten vasten en 's avonds lam & rijst van duck gegeven, 50 gram en zo weer opgebouwd en ze heeft er geen last meer van. Vandaar dat ik echt wel denk dat het door de sardines komt want moest ze ziek zijn dan duurt het wel langer veronderstel ik. De volgende x dat ik sardines geef bouw ik het op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door