Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#734090
Je kunt zelf het gehele assortiment bekijken in de rubriek "vraag en aanbod barfproducten - a la carte" Kies je eigen provincie en voila: alle leveranciers bij jouw om de hoek! Canis Naturalis bezorgd volgens mij ook in jouw regio aan huis! En die hebben zeker weten eendennekken, eendenkarkassen, kippenvleugels, kipkarkassen, parelhoen, etc. Ik zou de lam (hoe bevleesd ook) nog even laten staan tot je honden gewend zijn aan botten.

Rachel.
Door Nynke
#734221
Hallo Esther,
dat wordt weer een hele avond lezen !! Hardstikke bedankt !!!

Nu zit ik op mijn werk, dus kan ik alleen in de pauze lezen :-X, maar ik lees weer vrolijk verder !! Wat een berg informatie is er !!

Groetjes, Nynke
#734396
Baya heeft  soms wat meer moeite met geitenribben.
Dus dan gaat er wat meer spiervlees bij, waardoor je het % echt bot dus naar beneden haalt. En ik weet niet of je groentemix geeft, maar als je daar dan meer bladgroente door doet en beetje vis uit blik, dan poept dat ook weer makkelijker, een eitje doet het ook altijd goed
#734510
Happy Tail schreef: Baya heeft  soms wat meer moeite met geitenribben.
Dus dan gaat er wat meer spiervlees bij, waardoor je het % echt bot dus naar beneden haalt. En ik weet niet of je groentemix geeft, maar als je daar dan meer bladgroente door doet en beetje vis uit blik, dan poept dat ook weer makkelijker, een eitje doet het ook altijd goed
Ik vraag me dus af of dat in dit geval het probleem oplost. Normaal gesproken wel, maar volgens mij barft ze nog niet zo lang met de honden (slechts 3 maanden) en hebben ze alleen nog kippennekken gegeten.... Dan is het wennen aan botten eerst een doel en daarna kijken hoe de lamsribben vallen, eventueel aanvullen met extra spiervlees, orgaan of groentenmix...
Maar da's mijn interpretatie. ;)

Rachel.
Door Nynke
#734546
Hoi Happytail, bedankt voor je tip, maar inderdaad, zoals Rachel zegt, barf ik nog maar sinds kort een gedeelte van het voer. De rest eten ze KVV. Qua groente eten ze weleens een beetje komkommer, wortel en spitskool, maar ik maal het niet fijn met een foodprocessor, ik snij het alleen superfijn met mijn koksmes. Ze lusten ook graag sperciebonen en spruitjes, vooral die oudste lust dat graag. Bedankt !! Nynke
Door Nynke
#734903
Hoi Rachel, ik had het gelezen inderdaad, dat pureren beter is en inderdaad, sperciebonen even moet koken. Ik wilde dan meteen een voorraadje groentepuree maken, want dat kan ik toch ook invriezen per portie? In een ijsblokjesbakje of zo?  Weet je, Barfplaats is zo groot, voor ik alles gelezen heb ben ik een paar maanden verder en zoveel tijd heb ik gewoon niet. Daarnaast heb ik pas een week internet thus, dus ben ik niet meer afhankelijk van mijn pauzes. Maar goed, ik word elke keer een beetje wijzer !!  Nynke
#734905
Al doende leer je. ;)
Je kunt de groentenmix in portjes invriezen, geen enkel probleem. Ik maak meestal voor een week of twee a drie en dat portioneer ik voor in de vriezer. Bij kleine honden (en dus kleine hoeveelheden groentenmix) is zo'n ijsblokjesbakje handig, bij grotere hoeveelheden (ik heb zelf een groot model), kun je ook zakjes of bakjes maken.

Rachel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door