Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#718368
Daisy heeft de afgelopen paar maanden streng op dieet gestaan omdat ze te dik was. Ik ben haar veel minder gaan voeren en heb de vettere vleessoorten (alles van lam & geit) van haar menu geschrapt.
Wat ze nog wel kreeg: kip / kuiken, eend (is toch ook best vet), parelhoen, paard, kalf / rund, hert en vette vis (zalm en haring). Uiteraard van alles hoor, dus spiervlees, bot en orgaan.
Ze is nu aardig afgevallen dus vond ik dat ze af en toe wel weer lam en geit mocht. Maar als ik dat nu geef, gaat ze ontzettend aan de diarree. Ik heb het nu een paar keer geprobeerd en telkens komt het er binnen een dag weer als dunne derrie uit en de botten maar half verteerd. Ze heeft dit alleen bij lam & geit. Kan dat komen doordat het een paar maanden niet op haar menu heeft gestaan en ze dus een tijdje minder vet heeft gegeten? Dat het nu te vet voor haar is?
Aan de geit & lam zelf ligt het niet (dat het vlees niet goed zou zijn ofzo) want mijn andere honden eten er wel probleemloos van.

Het is op zich niet erg hoor, dat ze er niet tegen kan en dat ik het niet meer op haar menu kan zetten. Heb tenslotte genoeg andere diersoorten om mee te varieren. Maar ik vroeg het me gewoon af.  ;)
Door Lizzy
#718374
Wat gek! Je zou denken, omdat ze het altijd wel heeft gegeten, dat ze het nog wel moet kunnen verdragen. Aan de andere kant: ik weet uit eigen ervaring dat als ik een vrij lange tijd zelf op dieet ben geweest en dan een patatje neem... Dat bekomt me dus echt, echt niet goed he! En ik krijg dan ook giga buikkrampen. Terwijl ik, als ik niet op dieet ben, patat prima kan verteren. Hoewel ik geen hond ben, denk ik toch dat het daardoor komt.

Barfplaats wordt gesponsord door