Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#715848
Wat is de grens van hoeveelheid dat je aan je hond mag geven?
Ik lees op het forum dat hoe groter de stukken vleesbot enz, hoe beter de tanden worden gekuist...
Maar als ik mijn hond dagporties geef, zijn dat absoluut geen grote stukken  :(
Hoe los ik dat dan op?
Haar een portie vleesbot geven voor een aantal dagen in één maaltijd?
Groeten
Cylke
Door Mevroi Kruim
#715881
Hoe groot is je hond, en hoe groot is een dagportie? Geef je 1 maaltijd per dag of meer?
Je kunt iig 1x per dag voeren, en je kunt ook de ene dag meer geven dan de andere dag, de maaltijden hoeven echt niet elke dag even groot te zijn.
En verder, als je een kleine hond hebt zijn kleine stukken vlees of bot al gauw groot voor je hond  ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#715917
Je hoeft het vleesbot niet te verdelen over alle maaltijden.
Je kunt er ook voor kiezen om een aantal maaltijden in de week uit vleesbot te laten bestaan.
Dat doe ik zelf ook. Hier kan bv een kippenbout een dagmaaltijd zijn. De dag erop geef ik dan bv alleen spiervlees.
Dan kun je dus grotere stukken voeren. De andere maaltijden stel je dan zo samen, dat het weektotaal aan percentages goed is.
Door cylke
#715925
Mijn hond weegt 16.5kg, dus niet groot,niet klein  ;)

Heb haar vandaag een soort kip gegeven, in z'n gehele. Gewoon: eens zien hoe ze er op reageerd...en ja hoor, ze begon er lekker aan te knabbelen...Heb het wel afgepakt als ze 2 vleugeltjes en 1.5bil op had ;) Anders had ze zeker verder gedaan met smikkelen!

normaal gezien krijgt ze 1x per dag eten, 'savonds.
Ik heb de portie's verdeeld in dagporties: +/- 220gr vleesbot per dag.
Door Mevroi Kruim
#716054
[quote="cylke"]
Mijn hond weegt 16.5kg, dus niet groot,niet klein  ;)

Heb haar vandaag een soort kip gegeven, in z'n gehele. Gewoon: eens zien hoe ze er op reageerd...en ja hoor, ze begon er lekker aan te knabbelen...Heb het wel afgepakt als ze 2 vleugeltjes en 1.5bil op had ;) Anders had ze zeker verder gedaan met smikkelen!

normaal gezien krijgt ze 1x per dag eten, 'savonds.
Ik heb de portie's verdeeld in dagporties: +/- 220gr vleesbot per dag.

[/quote]

OK, dus een middenmaatje. Mijn middenmaatjes krijgen gemiddeld een pond per dag, 5 a 6x per week, met 1 a 2 vastendagen. Een gemiddelde halve braadkip weegt rond een pond dus een halve kip is 1 maaltijd. Een hele kip doe ik wel eens na een vastendag, maar je hond moet wel wennen aan dergelijke grote hoeveelheden dus ik zou dat zeker niet zomaar geven als zij het niet gewend is.
Een kip is een heel 'prooi'dier, doe je er lever en hart bij dan heb je in feite een complete maaltijd. Dus als je hem in 2en verdeeld heb je twee maaltijden.

Mijn honden hebben gisteren ieder een zalmkop op, vandaag krijgen ze groentemix met ei en een beetje blikvis voor het lekker, en elk een kipkarkas. Morgen kopvlees, een flinke lap, overmorgen pens, donderdag geitenribben met een stuk lever en groente. Zo verdeel ik de porties over de week en kunnen ze toch lekker knagen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door