Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Netty
#723931
ik kan hier niet alles kopen wat ik zou willen kopen voor Tof, maar ik stel liever het verse eten samen dan dat ik die brokken moet voeren, hoewel ik ze soms voer vanwege dat ze naar het hondenhotel moet, maar ik ben van mening dat je beter "vers", wat niet helemaal uitgebreid is met allerlei verschillende dingen, kunt voeren, dan brokken.
ik zie hier honden vuilnisbakken leeg vreten, en dan hele kippepoten, waar dus geen vlees meer aan zit, naar binnen kauwen............ik krijg er de rillingen van, maar ze doen het erop, geen last van scherpe botjes.
de hond van vrienden van ons eet ook "vers" en geen brokken.
toen ik vroeg wat hij gaf, kreeg ik te horen dat hij de resten kreeg van de buurmans restaurant, dus allemaal home cooked, dus vers.
als je het beest ziet...........tanden als een jonge god, een prachtige vacht en sterk als een beer, komt nooit bij een dokter, schiet mij maar lek :-\
Door Dogshome
#724036
Netty schreef: ik kan hier niet alles kopen wat ik zou willen kopen voor Tof, maar ik stel liever het verse eten samen dan dat ik die brokken moet voeren, hoewel ik ze soms voer vanwege dat ze naar het hondenhotel moet, maar ik ben van mening dat je beter "vers", wat niet helemaal uitgebreid is met allerlei verschillende dingen, kunt voeren, dan brokken.
ik zie hier honden vuilnisbakken leeg vreten, en dan hele kippepoten, waar dus geen vlees meer aan zit, naar binnen kauwen............ik krijg er de rillingen van, maar ze doen het erop, geen last van scherpe botjes.
de hond van vrienden van ons eet ook "vers" en geen brokken.
toen ik vroeg wat hij gaf, kreeg ik te horen dat hij de resten kreeg van de buurmans restaurant, dus allemaal home cooked, dus vers.
als je het beest ziet...........tanden als een jonge god, een prachtige vacht en sterk als een beer, komt nooit bij een dokter, schiet mij maar lek :-\
Dat vraag je je eigen toch wel eens af  :-\
Als ik naar de hond van vrienden kijk,
een kruising van bobtail en herder van 12 jaar.
Heeft nog nooit brokken gehad, maar wel alles wat verboden is voor onze honden.
Eet dagelijks met de pot mee, krijgt alleen niet de botjes van het vlees.
Maar voor de rest alles wat hun ook eten, maakt niet uit wat.
En als ze niet genoeg over hebben,
word het  aangevuld met bruin brood en cupa soep. :-X
Snap er echt niks van, hij is nog nooit ziek geweest.
En ziet eruit om door een ringentje te halen.
En mankeerd niks, gelukkig voor hem ;)
Door Borke
#724221
Tiko schreef: Snap er echt niks van, hij is nog nooit ziek geweest.
En ziet eruit om door een ringentje te halen.
En mankeerd niks, gelukkig voor hem ;)
Blijkbaar eet hij gezonder dan de meeste 'brokkenhonden'... of hij heeft een ijzeren gestel, er zijn immers ook volop honden die het goed doen op brokken. Ze zouden het beter doen op vers, maar als je dat niet probeert...
Door Kynida
#724255
Tja lastig, ligt er aan hoe onverantwoord. Maar laten we wel wezen, zo vreselijk moeilijk is het nu ook weer niet. Zoals je ook geen Einstein hoeft te wezen om voor jezelf een verantwoord dieet samen te stellen. Dat veel mensen dat niet doen is meer zwakte dan wat anders. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door