Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#713832
Balou mag bij Barf ongeveer 250 gr. orgaan hebben in de week.

Hoeveel procent daarvan mag uit lever bestaan?? Ik had begrepen dat je lever niet zo veel mag voeren.
Door Lil
#713833
Percentage geen idee... hier doen ze het prima op 1 maal per week lever, 1 maal per week hart en dan nog 1 maal per week iets anders (maag, long). De hond krijgt daarnaast nog 1 maal per week pens, maar dat is dan naast zijn hoeveelheid orgaan.
Door Lizzy
#718344
Ja, 5% van het totaal aan voeding is hetzelfde als 50 gram per 10 kilo hond. En wat minder kan ook prima. Dus JonandaB, ik weet niet hoe zwaar je hond is?
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#718381
Lizzy schreef: Ja, 5% van het totaal aan voeding is hetzelfde als 50 gram per 10 kilo hond. En wat minder kan ook prima. Dus JonandaB, ik weet niet hoe zwaar je hond is?
De ene hond van 14 weegt 24 kg en de andere van 7 weegt 29 kg.
Als je teveel of te weinig van het een of ander geeft zou je dat dan in de bloedwaardes terug zien?
Door Lizzy
#718384
JolandaB schreef: De ene hond van 14 weegt 24 kg en de andere van 7 weegt 29 kg.
Als je teveel of te weinig van het een of ander geeft zou je dat dan in de bloedwaardes terug zien?
5% van 24 kilo = 120 gram.
5% van 29 kilo = 145 gram.

Met 100 gram zit je dus prima hoor.

Volgens mij is een teveel of tekort van iets niet makkelijk in het bloed aan te tonen. Ik zou tenminste niet weten hoe.
Door Yves
#718491
:-X Aji!

Ik geef per week een soort orgaan (of hart of nier of pens of lever).
Yves weegt 5 kg en krijgt 15% orgaan wat dus neerkomt op ongeveer 200 gr lever per week. Ik geef het wel vaak over twee dagen verdeeld met wat vleesbot erbij anders heeft hij nl diaree.

Ik geef dus te veel lever per week?
Door tt-tjes
#718519
Yves schreef:
Ik geef dus te veel lever per week?
Oeps, daar ziet het wel naar uit volgens de berekening van Lizzy :-\
Gebruikersavatar
Door chery
#719354
Yves schreef: :-X Aji!

Ik geef per week een soort orgaan (of hart of nier of pens of lever).
Yves weegt 5 kg en krijgt 15% orgaan wat dus neerkomt op ongeveer 200 gr lever per week. Ik geef het wel vaak over twee dagen verdeeld met wat vleesbot erbij anders heeft hij nl diaree.

Ik geef dus te veel lever per week?
Dat is inderdaad een beetje veel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door